نماز جمعه در کلام شهدا؛

توصيه شهدای گیلان به «نماز جمعه» به عنوان «نماد وحدت»

شهید «یونس پورابراهیم» در فرازی از وصیتنامه خود نوشته است: در محافل‌ مذهبی خصوصاً نماز وحدت‌بخش جمعه شرکت نموده و روز جمعه را روز عزای دشمن قرار دهید.
کد خبر: ۲۴۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ - 27July 2017
توصيه شهدای گیلان به «نماز جمعه» به عنوان «نماد وحدت»

به گزارش دفاع پرس از رشت، همزمان با پنجم مرداد سالروز تشکیل «ستاد نماز جمعه» به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، نگاهی کوتاه به تعدادی از وصیتنامه شهدای گیلان در خصوص اهمیت دادن به نماز جمعه انداختیم که در ادامه می‌خوانید.

شهید سید محمدتقی مغیثی:

... همیشه در صحنه انقلاب باشیم و صحنه را ترک نکنیم، صحنه انقلاب این است که در نماز جماعت و جمعه و دیگر مراسم دینی حضور فعال داشته باشیم.

شهید یونس پورابراهیم:

... در محافل‌ مذهبی خصوصاً نماز وحدت‌بخش جمعه شرکت نموده و روز جمعه را روز عزای دشمن قرار دهید.

شهید عبدالله پیل‌علی:

... سنگر مقاومت را که مساجد باشند حفظ کنید و نماز جماعت را همیشه به پا دارید و نمازهای دشمن شکن جمعه را هرگز فراموش نکنید.

شهید رحیم تقی‌پور فلاح:

... سلام مرا به برادران حزب‌الله و اهالی محل برسانید که هر روز غروب در مسجد نماز جماعت بر پا کنند که این نماز جماعت‌ها دشمن را ناامید می‌کند.

شهید مصطفی حسنی‌نژاد:

... ای عزیزان حزب‌الله، نماز جمعه را فراموش نکنید، زیرا نماز جمعه نمایش قدرت اسلام است.

شهید علیرضا حق شنو:

... ان‌شاالله با ایثار خونمان راه را بر دیگر رزمندگان باز کنیم تا بتوانند در کنار حرم مطهر اباعبدالله (ع) نماز جماعت و نماز وحدت با مسلمین عراق بخوانیم.

شهید بهروز حیدری:

... از جوانان عزیزم می خواهم با صفوف خود در نماز جمعه و جماعت ها مشت محکمی بر دهان شرق و غرب بزنند.

شهید فرامرز خانی‌نژاد:

 ... نکند خدای نکرده مسجد در محل باشد ولی در آن نماز خوانده نشود یا درب مسجد همیشه قفل باشد، فردای قیامت که مسجد در پیشگاه خداوند شکایت می کند و می گوید خدایا این همان بنده است که داخل خانه تو نماز نخوانده است. اگر در خانه خدا نماز بخوانید مسجد شفیع شما در محشر خواهد شد.

شهید خسرو روایی:

... تا آنجا که برای شما مقدور است به نماز جمعه بروید چون این اجتماعات جواب دندان شکن و مشت محکمی بر دهان منافقین داخلی و تمامی امپریالیسم غرب و شرق است.

شهید فرهاد زاهد نخجیری:

... توصیه من به برادران این است که نماز را سبک نشمارید تمام جنگهای ما به خاطر نماز است و برای این می جنگیم که در کربلا پشت سر امام نماز جماعت بخوانیم . ... برادران عزیز نماز شب را حتماً بخوانید.

شهید نقی صادقپو:

... به تمامی دوستان و آشنایان توصیه می کنم، دعا و نماز را فراموش نکنند مخصوصاً در نمازهای جمعه و جماعت شرکت نمایید. چون در این مراسم انسان به فرایض دینی‌اش آگاه می‌شود.

شهید عیسی طاهری کندسر:

... تو ای کشاورز، کارگر، بازاری و ای قشر جامعه ایرانی هر روز که خون یک شهید بر زمین داغ کربلای ایران می‌ریزد مسئولیت تو بیشتر می‌شود و در راهپیمایی و نماز جمعه خلاصه نمی‌شود بلکه در همه ابعاد سیاسی اقتصادی و فرهنگی شرکت داشته باش.

شهید سید موسی سید آموزنده:

... تا زمانی که زنده هستید نماز را همیشه به پا دارید و قرآن زیاد بخوانید، مادر جان هرگز نمازهایت را قضا نکن و برادران و خواهرانم را تشویق به نماز خواندن و قرآن خواندن بنما حتی اگر اجباری هم باشد خوب است به عنوان مثال به بچه‌ها بگو نماز و سپس غذا.

شهید سید حبیب‌الله شفیعی:

نماز جمعه حتما بروید و گرنه از شما دلگیر می‌شوم.

شهید قسمت شیرازی:

... با شرکت در نماز جمعه که بزرگترین سلاح ما می‌باشد مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های جهان‌خوار بزنید.

شهید حسین ریزمرجع:

... امیدوارم همیشه در صفوف نماز جمعه و نماز جماعت و مراسم مذهبی شرکت کنید تا خاری باشد در چشمان دشمنان اسلام.

شهید ناصر آل‌ابراهیم فتیده:

... این نماز جمعه‌هاست که در دل دشمنان خدا و انقلاب ما خوف و وحشت به وجود آورده است.

شهید حجت تقوی‌پور:

... هرگز نماز و عبادت یادتان نرود و اگر لحظه‌ای بین ما و نماز قدری فاصله بیفتد آن روز شکست انقلاب اسلامی و روز پیروزی دشمنان است.

شهید محمدرضا حاتمی:

... من دوست ندارم که افرادی بی‌نماز و آنان که نماز را سبک می‌شمارند و واجبات را انجام نمی‌دهند بر سر جنازه و قبرم بیایند.

شهید حمید فتحی مقدم:

... از شما می‌خواهم که همیشه در نمازهای جماعت به خصوص در نماز جمعه شرکت فعال داشته باشید و متاع دنیوی را رها کنید.

شهید عبدالله فرضی جارانی:

... نماز را برپای دارید و احکام خدا را فراموش نکنید. ... تقوا بهترین توشه آخرت است، نماز جمعه و جماعت را با شکوه و با صلابت برگزار کنید. 

شهید محمد هدایتی:

... همیشه نماز را به موقع بپا دارید، در نماز برای فرج آقا امام زمان (عج) دعا کنید . ... مساجد را همیشه با شرکت در نماز و دعا پر کنید.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار