بزرگداشت دهه کرامت در خارج از کشور

مراسم بزرگداشت دهه کرامت به همت نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 29July 2017
بزرگداشت دهه کرامت در خارج از کشوربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم بزرگداشت دهه کرامت، سالروز میلاد حضرت معصوعه(س) و امام رضا (ع)، با حضور علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) و به همت نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار شد.
 
این مراسم‌ها به منظور ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت (ع) در کشورهای ذیل برگزار شد:

غنا

همزمان با میلاد ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س)، مراسمی جشنی در روز جمعه، شش مردادماه به همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آکرا، برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از بانوان و دختران ایرانی مقیم آکرا حضور داشتند، مباحثی درباره مقام و شخصیت والای آن حضرت بیان شد.

این مراسم با قرائت اشعاری در مدح حضرت معصومه (س) و اهدای هدایایی به دختران و خانواده‌هایشان پایان یافت.

بغداد

به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، جشنواره امام رضا (ع)، سوم مردادماه با حضور تقوی، وابسته فرهنگی کشورمان و جمعی از ایرانیان مقیم بغداد در محل سالن اجتماعات بدر در مدینه الصدر بغداد برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از جوانان عراقی آغاز شد و با سخنان وابسته فرهنگی کشورمان در خصوص مقام شامخ حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) ادامه یافت.

اجرای مولودی‌خوانی، تواشیح و سرود، دکلمه‌خوانی، مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نخجوان

به ‌منظور گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)، مراسم جشنی با حضور سرکنسول کشورمان و دیگر اعضای نمایندگی فرهنگی و خانواده‌های ایرانی در یکی مراکز محلی نخجوان برگزار شد.

در این مراسم ضمن ارج نهادن به شخصیت والای دخت کریمه اهل‌ بیت (ع) حضرت معصومه (س)، هدایای فرهنگی از سوی سرکنسولگری و وابستگی فرهنگی کشورمان به دختران ایرانی اهداء شد.
 
منبع: اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار