حماسه مقاومت مجنون به روایت دیگر

دبیر مجمع پیشکسوتان تخریب‌چی استان بوشهر در تشریح خاطره‌ای از چهارم تیر سال ۶۷ گفت: مقاومت آن روز رزمندگان ایران اسلامی در جزیره مجنون بی‌نظیر بود. دشمن فکر می‌کرد کمتر از ۳۰ دقیقه جزایر مجنون را می‌گیرد؛ ولی مقاومت رزمندگان با عدد کم در مقابل شمار زیاد آنها باعث شد که جزایر مجنون را در اختیار بگیریم.
کد خبر: ۲۵۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ - 31July 2017
حماسه مقاومت مجنون به روایت دیگربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عباس دهقان» درباره واقعه «حماسه مقاومت مجنون» می‌گوید: در روزهای  پایانی دفاع مقدس و  تهاجم  ارتش  بعثی  عراق،  تعدادی از رزمندگان استان بوشهر در قالب گردان‌های امام حسن (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و رزمندگان یگان تخریب‌چی در جزیره حضور داشتند و به مقاومت پرداختند.

حماسه مجنون در چهارم تیر سال ۶۷ اتفاق افتاد و در این روز دشمن نیزارها را بر رزمندگان ما آتش زد، آب را روی مجروحان باز کرد و آنها در حالی که در آب شناور بودند، گازهای شیمیایی و گلوله‌های توپ سنگین و آتش زا بر سرشان ریخته می‌شود و برخی از آنها از شدت شیمیایی شدن بدنشان سیاه و کبود و سوخته و خشک شده بود. برخی از رزمندگان ۱۵ روز پس از عملیات در منطقه پیدا شدند که تشنه و گرسنه در میان نیزارها مانده بودند.

وی گفت: مقاومت آن روز رزمندگان ایران اسلامی بی نظیر بود، دشمن فکر می کرد کمتر از ۳۰ دقیقه جزایر مجنون را می گیرد؛ ولی با مقاومت رزمندگان با عدد کم در مقابل شمار زیاد آنها جزایر مجنون را از دست دشمن گرفتیم. در این تهاجم حدود ۳۰ رزمنده از منطقه دشتستان استان بوشهر به شهادت رسیدند که چهار نفر از آن‌ها فرمانده بودند. شهادت این رزمندگان مقارن با لحظه‌های پایانی حیات شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت در منطقه مجنون بود.

دهقان با اشاره به اینکه دو سال است در سالروز این واقعه برنامه‌ای برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امسال نیز در تیرماه گرامیداشت این شهدا برگزار شد. سال آتی سی‌امین سالروز واقعه است، به همین مناسبت کتابی با عنوان «حماسه مقاومت مجنون» به چاپ خواهیم رساند. حدود ۷۰ درصد از محتوای کتاب آماده است.

همچنین برای این حماسه باشکوه یکی از هنرمندان مستندساز اعلام آمادگی کرده است تا فیلمی در رابطه با مقاومت رزمندگان بوشهر در جزیره مجنون تولید شود. بی‌شک تولید این فیلم یکی از آثار خوب در حوزه دفاع مقدس است؛ چرا که در رابطه با این حماسه چندان صحبت نشده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها