اسلامی در جمع خبرنگاران:

تمامی مساجد و نمازخانه‌های مجموعه وزارت دفاع نوسازی شده‌اند

معاون مهندسی وزیر دفاع با بیان اینکه وزارت دفاع دارای هیات امنای امور مساجد است، گفت: هیچ مسجد و نمازخانه‌ای در مجموعه وزارت دفاع نیست که نوسازی نشده باشد.
کد خبر: ۲۵۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ - 01August 2017
تمامی مساجد و نمازخانه‌های مجموعه وزارت دفاع نوسازی شده‌اندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، مهندس اسلامی معاون مهندسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم افتتاح مسجد بقیة الله الاعظم این وزارتخانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های متعددی در کشور وجود دارند، اما شدت تحریم‌ها بر هیچ دستگاهی به اندازه وزارت دفاع نیست، با این حال این وزارتخانه از همه موفق‌تر است و حتی به واسطه دعاها و تلاش‌هایی که صورت گرفته این وزارتخانه در تراز جهانی قرار گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: مسجد بقیة الله الاعظم و مرکز فرهنگی - مذهبی وابسته به این مسجد، دارای دو بخش شبستان و صحن و فضاهای جانبی است که در زمینی به وسعت 4 هزار و 900 متر مربع در سه طراز منفی یک، همکف و طبقه اول کار احداث آن از 2 سال پیش آغاز شد.
 
اسلامی گفت: این مجموعه دارای آشپزخانه‌ای جهت پخت غذا برای حداکثر 5 هزار نفر و شبستان در ابعاد 20 در 20 متر آن هم بدون ستون است. همچنین امکان اقامه نماز برای 330 نفر از بانوان وجود دارد و در کل با الحاق صحن، این مسجد دارای ظرفیت 5 هزار نفر خواهد بود.
 
وی افزود: گنبد مسجد نیز برگرفته از طرح مسجد شیخ لطف الله اصفهان و همانند آن دو پوسته‌ای ساخته شده است که امیدواریم در میراث فرهنگی به ثبت برسد.
 
معاون مهندسی وزارت دفاع گفت: این وزارتخانه دارای هیات امنای امور مساجد است و در سطح وزارتخانه‌ها اولین وزارتخانه‌ای است که در مجموعه آن نمازخانه و مسجدی که نوسازی نشده باشد، وجود ندارد؛ در واقع اولین وزارتخانه‌ای است که در حرکتی جهادی در این زمینه اقدام کرده است.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها