نشست فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد

نشست فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و آموزش راهیان نور در ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 01August 2017
نشست فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و آموزش روایتگران راهیان نور در یاسوج برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نشست فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس با سخنرانی سرهنگ  «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سردار «عوض شهابی­‌فر» از فرماندهان دفاع مقدس و «ستار هدایتخواه» فعال فرهنگی و نماینده ادوار مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، در مرکز کنگره شهدای استان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان مطالبی پیرامون گفتمان‌سازی ارزش‌های انقلاب، اظهار داشت: باید در قالب فیلم، عکس و خاطره و هنر، ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهیم.

سرهنگ امیرعباس آسمند مراحل گفتمان دفاع مقدس را نیازسازی، اقناع‌سازی، اجماع‌سازی، ساختارسازی و جریان‌سازی دانست و تأکید کرد: باید این گفتمان تبیین و در سطح جامعه نهادینه شود.

سردار شهابی­‌فر از فرماندهان دوران دفاع مقدس هم در این نشست گفت: در ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس باید واقعیات را به نسل جوان انتقال دهیم و به گونه‌ای نباشد که دوران دفاع مقدس توسط عده‌ای از ما تحریف شود، زیرا کتاب‌هایی چاپ و منتشر شده که با واقعیات دوران دفاع مقدس همخوانی ندارند.

نماینده ادوار مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم پیرامون جنگ نرم گفت: جنگ نرم از جنگ دوران دفاع مقدس سخت‌تر است.

ستار هدایتخواه افزود: جنگ نرم به معنی تغییر در رفتار و گفتار و روش‌های یک جامعه به نفع کشور متخاصم است و امروز اگر لذت‌طلبی برای مردم موجه شده و تورم، بیکاری و گرانی برایشان اولویت اول نیست، این اثر جنگ نرم بوده که دشمن سال‌ها روی آن کار کرده است.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: جنگ نرم اختیاری بوده و فرد خودش به دنبال آن می‌رود اما جنگ سخت اجباریست. در جنگ سخت، هدف اشغال سرزمین بوده در حالی که در جنگ نرم هدف تسخیر افکار مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها