مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تدوین کارنامه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار در دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: کارنامه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار ارتش در دوران دفاع مقدس به صورت کتاب چاپ خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 02August 2017

تدوین کارنامه عملیاتی  لشکر 58 ذوالفقار در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با امیر سرتیپ دوم ستاد «فخرآبادی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار و جمعی از فرماندهان این لشکر دیدار و گفت‌وگو کرد.

سلامی در این دیدار اظهار داشت: نحوه تدوین کارنامه عملیاتی لشکر پر افتخار 58 ذوالفقار ارتش در سال‌های دفاع مقدس باید مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

وی با اشاره به این نکته که هم در مدیریت کشور تفکر انقلابی و جهادی نیازمند است و هم در نیروهای مسلح، افزود: افسران جوان باید با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند و ما باید آمادگی بیشتر جهت ترویج و انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان جامعه داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص جمع‌آورری آثار و اسناد دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با جمع‌آوری اسناد و با اولویت و سرمایه‌گذاری فرهنگی این حماسه‌ها را مستندسازی و ثبت نمایم و نقش ارتش در دوران دفاع مقدس را به صورت کتاب به عنوان یک سند افتخار چاپ کنیم.

سلامی در ادامه گفت: ما در دوران دفاع مقدس با روحیه حماسی، پیروی از ولایت فقیه و با کمترین امکانات اما با قدرت ایمان و توکل به خدا توانستیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و در جنگ نا برابر هشت ساله پیروز شویم و این افتخارات بزرگ باید درسی برای نسل‌های بعدی ما باشد.

در ادامه امیر فخرآبادی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار بیان داشت: اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس گویای این مطلب است که همه اقشار ملت ایران آمدند و از دین و میهن خود دفاع کردند و ما باید این مجاهدت و حفظت از ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را در جامعه ترویج دهیم.

در ادامه فرماندهان تیپ 158 و 258 پژوهنده عملکرد خود را در خصوص جمع‌آوری و ثبت آثار دفاع مقدس تشریح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها