سردار نقدی در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت:

اکسیر جهاد و شهادت ملت‌ها را بیدار کرده است/ آمادگی جهان برای حاکمیت اسلام

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرهنگ جهاد و شهادت باعث به ثمر نشستن تمام تلاش‌ها در راه مبارزه با استکبار شده است و اسلام بهترین و مؤثرترین سلاح را برای به زانو درآوردن استکبار معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴ - 13August 2014

اکسیر جهاد و شهادت ملت‌ها را بیدار کرده است/ آمادگی جهان برای حاکمیت اسلام

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، سردار "محمدرضا نقدی" در همایش ۶۰۰ نفری پیشکسوتان جهاد و شهادت که در دانشکده شهید مطهری نیروی زمینی سپاه برگزار شد، گفت: پیشکسوتان جهاد و شهادت بازماندگان خیل عظیم شهدا و ایثارگران هستند که با نیت شهادت به این میدان قدم گذاشته و راه خود را زیبا و هوشمندانه انتخاب کردهاند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جهان برای حاکمیت اسلام آماده است، اظهار داشت: کارهایی که برای حاکمیت اسلام و تحقق عدالت در عالم شده علیرغم آنکه هنوز به سرانجام نرسیده، اما طلیعههای آن در همه جای جهان پیداست.

وی با بیان اینکه راه شهدا و فرهنگ شهادت در جهان در حال پیموده شدن است، عنوان داشت: با حوادثی که این روزها در دنیا شاهدیم میتوان گفت که مسیر پر افتخار شهدای ما با همان شتاب و سرعت همیشگی ادامه دارد و خون پاک این شهیدان تأثیر خود را گذاشته است، زیرا همانطور که امام(ره) فرمودند "بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشود" این زنجیره شهادت و این اکسیر بیدارگر نسلها باعث بیداری روزافزون ملتها شده است.

سردار نقدی با اشاره به تجاوز اسرائیل به نوار غزه افزود: امروز میبینیم که مردم مظلوم غزه به مدت یک ماه زیر سختترین بمبارانها و محاصرههایی که دیده نمیشود با شهامت میایستند و در این راه دو هزار شهید میدهند و زمانی که ایران برای دفع تجاوزات بیشتر اسرائیل به فلسطین، به آنها پیشنهاد آتشبس میدهد، نماینده آنها پیام میرساند که ما همچنان خواهیم ایستاد و نیازی به آتشبس نداریم.

وی ادامه داد: اگر امروز حزبالله لبنان با اقتدار در مقابل استکبار و صهیونیسم ایستاده است بهطوری که وقتی رئیسجمهور آمریکا از حزبالله نام میبرد رنگ به رخسارش نمیماند؛ به خاطر عزت و اقتدار و صلابتی است که از به ثمر نشستن خون شهدا حاصل شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مردم مقاوم غزه از مقاومت مردم ما در زمان جنگ تحمیلی درس گرفتهاند، خاطرنشان ساخت: مقاومت امروز فلسطین در برابر تجاوزات اسرائیل به خاطر درسهایی است که از مردم اندیمشک، دزفول و اسلامآباد غرب و از ۱۷۶ موشک ۹ متری که در زمان جنگ در دزفول فرود آمد، گرفته شده است.

وی ادامه داد: اینها آموزههایی است که از مکتب شهادت گرفته شده، که باید حرف حق را زد و در راه حق ایستاد و در این شرایط ویژه و استثنایی است که میتوان برای همیشه مستکبران را به زبالهدان تاریخ انداخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به چرایی نابودی مکاتب بشری پرداخت و گفت: تمام ایسمها و ایدئولوژیها از بین رفته و نابود شدهاند و اگر میبینیم سوسیالیسم که روزی بهعنوان علم مبارزه شناخته میشد امروز رنگ باخته است و یا امپریالیسمها و طرفداران نظام سرمایهداری که به دروغ خود را طرفدار آزادی و حقوق بشر و دفاع از مردم میدانستند امروز نابود شده و حتی کودنترین افراد آنان را باور نمیکنند.

سردار نقدی با این سؤال که امروز باید در برابر این خلأ بزرگ و ایدئولوژیک چه باید کرد؟ تصریح کرد: یک فرصت تاریخی در اختیار ماست تا به جهان نشان دهیم که برای نجات خودشان باید به کجا پناه ببرند و در این فرصت تاریخی است که میتوان آرمان شهدا را که همان اسلام ناب است به آنها پیشکش کرد.

وی با بیان این مطلب که اسلام بهترین راه ایستادگی است، بیان داشت: امروز کسی نیست که در دنیا نداند که قدرتمندترین اعتقاد و باوری که میتواند در مقابل استکبار بایستد اسلام است و درست به همین خاطر است که گرایش به اسلام در اروپا بهشدت در حال افزایش است و برابر آماری که در غرب اعلام شده است اگر میزان گرایش مردم اروپا به اسلام به همینگونه باشد در کمتر از ۵۰ سال اکثریت مردم فرانسه و انگلیس مسلمان خواهند بود و این کشورها بهعنوان کشورهای اسلامی شناخته خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه به همین دلایل، آمریکا گروههای افراطی مانند داعش را سازماندهی کرده است، عنوان داشت: آمریکا زندان گوانتانامو را محلی برای آموزش این افراد قرار داد تا در جهان اسلام با ایجاد تفرقه و نمایش چهرهای خشن از اسلام در برابر موج اسلامخواهی بایستد.

وی با بیان اینکه تنها به نمایش گذاشتن جنبه سلبی اسلام که همان مبارزهطلبی است کافی نیست، تصریح کرد: باید به معرفی جنبه ایجابی اسلام نیز بپردازیم و نشان دهیم که اسلام برای اداره جامعه و فرهنگ مردم برنامههای اساسی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروزه با تمام کارهای خوب صورت گرفته در این چند سال اخیر در عرصه تولید علم و فناوری هنوز کارهای انجام نشده بسیار زیاد است، افزود: در زمینهسازی و ایجاد بسترها برای فعالیت اقتصادی ضعیف عمل کردیم و امروز در عرصه اقتصادی با یک جنگ تحمیلی روبرو هستیم و به همین دلیل باید در ادامه راه شهدا در این عرصهها کار کرد و جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی رسالت امروز ماست.

وی با اشاره به این موضوع که در جبهههای فرهنگی و اقتصادی کار بسیار بر زمین مانده است، خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: در اسلام بازنشستگی به معنای تعطیلی کارها وجود ندارد و در عرصه فرهنگ و اقتصاد میدان و جبهه مبارزه وسیعی برای کار و خدمت فراهم شده است که همه باید در این عرصه جهادی تلاش کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار