معرفی کتاب؛

«گمشده مزارشریف»، روایت‌گر زندگی سردار شهید «محمدناصر ناصری»

کتاب «گمشده مزار شریف» مجموعه خاطرات همرزمان و خانواده سردار شهید «محمدناصر ناصری» فرمانده قرارگاه انصار و نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان است که توسط «سعید عاکف» به رشته تحریر در آمده است.
کد خبر: ۲۵۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ - 08August 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، کتاب «گمشده مزارشریف»، روایتی‌ است از زندگی سردار شهید «محمدناصر ناصری» که از زبان همرزمان و خانواده او بیان شده است.

شهید «محمدناصر ناصری» در سال 1340 در روستای «گازار» در شهرستان بیرجند به دنیا آمد. وی در دوران دفاع مقدس سِمت فرماندهی ستاد لشکر ویژه شهدا را به عهده داشت.

در روز هفدهم مردادماه سال 1377، وقتی که نیروهای طالبان به کنسولگری ایران در شهر مزارشریف افغانستان حمله کردند‌، محمدناصر ناصری، یکی از ایرانی‌هایی بود که در این حمله به شهادت رسید.

«گمشده مزارشریف» در 80 بخش نگارش شده است.

 «گمشده مزارشریف» راوی زندگی سردار بی نشان جمهوری اسلامی در افغانستان

بخشی از کتاب

«... یکی از همان روزها که نشسته بودم پای تلویزیون و اخبارهای تکراری و صد تا یک غاز را گز می‌کردم، یک‌دفعه دیدم که گوینده گفت: «به خبری که هم اکنون به دست من رسید، توجه...»

نمی‌دانم چرا دلم از جا کنده شد و چرا فکر کردم که این خبر باید به من و به بچه‌های من ربط داشته باشد! او خبرش را خواند، ولی من دیگر نفهمیدم چه شد. وقتی به خودم آمدم که داشتند آب به صورتم پاشیدند و صدای گریه و تسلیت از همه طرف به گوشم می‌رسید. این وسط شنیدم کسی با غیظ می‌گفت: «عجب... و بی‌تعهدن اینا! یعنی این قدر نباید فکر کنن که ممکنه خانواده اون قربانی‌ها پای تلویزیون نشسته باشند؟!» و دیگری می‌گفت: «اقلاً قبلش کسی رو می‌فرستادن تا به این‌ها خبر بده، بعد پخش عمومی می‌کردند.»

این وسط من با همه حال زار و نزار که داشتم، به این فکر می‌کردم که محمدناصرم برای همیشه از غم‌ها و خون دل خوردن‌های بی‌حد و حصری که به خاطر رنج و مصیبت دیگران می‌خورد، راحت شد.

چاپ یکم کتاب «گمشده مزار شریف» در سال 1396 و در 514 صفحه (مصور رنگی) در شمارگان 2200 نسخه در قطع رقعی، توسط نشر «ستاره‌ها» به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار