دفاع پرس از تسلیح کرانه باختری گزارش می دهد

تسلیح کرانه باختری انگیزه قوی برای جنبش های مقاومت اسلامی در جهان ایجاد می کند

یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری تسلیح کرانه باختری است که در صورت اجرای این اقدام مهم انگیزه قوی برای جنبش های مقاومت اسلامی در جهان ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ - 16August 2014

تسلیح کرانه باختری انگیزه قوی برای جنبش های مقاومت اسلامی در جهان ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری دفاع مقدس، جنگ سی و چهار روزه غزه که با بهانه های واهی رژیم صهیونیستی 17 تیر سال جاری آغاز شد منجر به شهادت حدود 2 هزار فلسطینی از ساکنان نوار غزه شد. تغییرات و تحولات منطقه از یک سو و وحشی گری رژیم صهیونیستی از سوی دیگر موجب شد واکنش های جدی و جهت داری علیه تجاوز گری اسراییل در جهان ایجاد شود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حامیان مقاومت اسلامی در منطقه در بخش  دیپلماسی حرکت های سازنده ای را در دستور کار قرار داد. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان به نکته مهمی برای مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کردند که آن تسلیح کرانه باختری بود.

 

  دلیل اهمیت کرانه باختری را در ظرفیت های جمعیتی و جغرافیایی آن بویژه در مقایسه با غزه باید جستجو کرد.


 کرانه باختری در مرز اردن قرار دارد و مانند غزه که از همه جوانب محاصره است شرایط آزادتری برخوردار است. همچنین جمعیت فلسطینیان در کرانه باختری بیشتر از غزه است و اگر این جمعیت در کرانه باختری دو ونیم میلیون باشد در مرز مشتر ک با اردن که حدود چهار ونیم میلیون فلسطینی در اردن مستقراند ظرفیت جمعیتی 6 میلیون فلسطینی وجود دارد.

کرانه باختری پتانسیل جمعیتی برای فلسطینیان

 این جمعیت شش میلیونی پتانسیل عظیمی را در کرانه باختری ذخیره می کند و فلسطینیان اردن را فعال می کند.

 وسعت سرزمینی غزه 365 کیلومتر مربع است و کرانه باختری پنج هزار و ششصد کیلومتر مربع است همچنین این منطقه به تل آویو نزدیک تر است که در صورت تسلیح کرانه باختری خطر بیشتری مرکز اسراییل را تهدید می کند.

 اگر حرکت مردمی درکرانه باختری به خوبی اداره شود امکان جداسازی رژیم صهیونیستی به دو بخش شمال و جنوب و ایجاد فاصله میان آنها وجود دارد.

کرانه باختری به دلیل اعتقادی برای صهیونیست ها اهمیت دارد اما غزه در نظر اسراییل به لحاظ موقعیت و اعتقادی ارزش ندارد. تا جایی که در بعضی اوقات غزه را ملحق به مصر می دانند. اما کرانه باختری به لحاظ مذهبی و اعتقادی برای اسراییل مهم است تا جایی که صهیونیست ها در جهت باورهای غلط خود چندین بار اقدام به تخریب مسجد الاقصی از طریق حفر تونل در زیر این مسجد کردند و با آب بستان در زیر مسجد اقدام به تخریب آن کردند که در این راه موفق نشدند.

 ازسوی دیگر مردم فلسطین و رژیم صهیونیست در کرانه باختری در یک تداخل جمعیتی حضور دارند و تظاهرات مردمی به طور مستقیم از سوی رژیم صهیونیستی سرکوب می شود و تبادل اطلاعات در این منطقه وجود دارد که بسیار به ضرر رژیم صهیونیستی است.

تسلیح کرانه باختری تقویت نگاه تهاجمی به دشمن در میان فلسطینیان است

 با توجه به ظرفیت های موجود در کرانه باختری باید به نکاتی توجه کرد که اولا هر چه آتش بس بوده از طرف اسراییل نقض شده و این آتش بس با توجه به مسائل انسانی کمک به زخمیان، کودکان و اوارگان پذیرفته شده بنابراین نمی توان روی آتش بس میان اسراییل و فلسطین حساب باز کرد. بنابراین ضرورت تسلیح کردن فلسطینیان بوجود آمدن نگاه تهاجمی در بین فلسطینیان نسبت به اسراییل است.


 در سوریه و عراق با شاخه و برگ های رژیم صهیونیستی چون داعش و النصره روبرو هستیم اما تسلیح کرانه باختری به معنای مبارزه با ریشه تروریست یعنی رژیم صهیونیستی در منطقه است.

 همچنین تسلیح کرانه باختری به ضرر تشکیلات خود گردان است چراکه با وجود اینکه تشکیلات مسلح است هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام نداده بلکه در مواردی حدود دو هزار و500  فلسطینی در زندان های تشکیلات خود گردان به سر می برند.

در واقع تشکیلات خود گردان بازوی رژیم صهیونیستی محسوب می شود به طوری که خانواده او برای مسائل در مانی به اسراییل می روند.

موشک های اولیه مقاومت در غزه برد 20 کیلومتر داشت با کود حیوانی سوختش تامین می شد و تخریب جزئی داشت اما به تدریج برد موشک های مقاومت به 160 کیلومتررسید .این پیشرفت نتیجه فکر خود فلسطینیها در حالت تحریم نوار غزه است از این رو کرانه باختری هم می تواند از تجربه تسلیح غزه الگو بگیرد.

 

 ارسال سلاح از خارج به کرانه باختری راحت تر انجام می شود و این در حالی است که پیش از این کمک نظامی به فلسطین به طور آشکار مطرح نمی شد اما با تغییر شرایط و تضعیف جایگاه اسراییل درجهان کمک تسلیحاتی به کرانه باختری از خارج به طور آشکار مطرح می شود چراکه مقاومت در موضع قدرت است.

گروه های مقاومت خودجوش در منطقه می توانند کمک مالی برای خرید سلاح در کرانه باختری داشته باشند که این اقدام فرآیند عظیمی در منطقه محسوب می شود و انگیزه بزرگ برای کل جنبش های اسلامی در جهان ایجاد می کند.

 مردم فلسطین با الهام گیری از مقاومت مردم ایران در مقابل رژیم صهیونیستی مصمم تر در راه خود می شوند به طوری که الزهار از حمایت های معنوی ایران قدر دانی کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها