رئیس حوزه نخبگان بنیاد شهید خراسان رضوی:

شهدای خبرنگار، بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند

علی اصغر کمالی گفت: روز خبرنگار، یادآور حماسه آفرینی­‌های آن‌هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود مسیر ولایتمداری، حماسه آفرینی و ترویج حق وحقیقت را بدون هیچ‌گونه ترس، وحشت، روی در بایستی، چاپلوسی و... برای اهل قلم و رسانه ترسیم کردند.
کد خبر: ۲۵۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 09August 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، «علی اصغر کمالی» رئیس حوزه نخبگان، دانش­ پژوهان و تشکل‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی به همراه جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس و با هدف تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در این استان، ضمن دیدار و گفت‌وگو با سردار «علی‌اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، روز خبرنگار را به وی و خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس در استان خراسان رضوی تبریک گفت.

وی در این دیدار، با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید والامقام «محمود صارمی» به عنوان روز «خبرنگار» و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حوزه خبر، اظهار داشت: روز خبرنگار که روز حق‌گویی و حق‌جویی و روز پاسداشت اهل قلم به شمار می‌رود، فرصت مغتنمی است تا از زحمات بی‌دریغ اصحاب قلم تشکر و قدردانی شود.

رئیس حوزه نخبگان، دانش­ پژوهان و تشکل‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: این روز، یادآور حماسه آفرینی‌های آن‌هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود، مسیر ولایت‌مداری، حماسه‌آفرینی و ترویج حق و حقیقت را بدون هیچ‌گونه ترس، وحشت، رو در بایستی، چاپلوسی و... برای اهل قلم ورسانه ترسیم کردند.

وی ادامه داد: روز خبرنگار، یادآور مجاهدت‌های زنان و مردانی است که در راه حق‌طلبی و با هدف روایت حقیقت، پرچم آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی‌ادعا با وجود تنگناها و ناملایمات به وظیفه خود همت می‌گمارند.

کمالی، تصریح کرد: اگر خبرنگاران مطبوعات و اهل‌رسانه، با الگو گرفتن از فداشدگان این مسیر و خون دلخوردگان، به وظیفه خود عمل کنند، در این صورت می‌توانند مسئولیت خود که آگاهی بخشی و ایستادگی در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی است را به خوبی انجام دهند و نقش خود را در جهت‌دهی و کیفی‌سازی فرهنگ عمومی به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و اهالی رسانه، دیدبانان هوشیار جامعه هستند که با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی، همواره طلایه‌دار دفاع از مرزهای حقوق اساسی جامعه و مردم هستند و همیشه سدی مستحکم در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی از قدرت در چرخه نظام مدیریتی بوده و نیز خواهند بود.

رئیس حوزه نخبگان، دانش­ پژوهان و تشکلهای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: خبرنگاری، به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزی است و خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها است.

کمالی در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت در انعکاس اخبار صحیح و درست و استعانت گرفتن از خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به نمایندگی از این اداره‌کل و جامعه ایثارگری استان خراسان رضوی، با اهداء یک جلد کلام الله مجید و چند شاخه گل، از تلاش­‌های خستگی‌ناپذیر خبرنگاران دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در خراسان رضوی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار