سردار اشتری:

اعتماد مردم به نيروی انتظامی افزايش یافته است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اعتماد مردم به نيروی انتظامی افزايش پيدا كرده و ناجا اهل تعامل با دستگاه‌های مختلف است؛ در تهران اين تعامل كاملا با سپاه، بسيج، دستگاه قضائی و امنيتی، وزارت كشور، استانداری‌ها و صدا و سيما وجود دارد.
کد خبر: ۲۵۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ - 09August 2017
كار كردن در تهران انصافا سخت است/ حساسيت ویژه ای در انتخاب فرماندهان داريم
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بيان اينكه با توطئه، آمريكایی‌ها برای مقابله با بيداری اسلامی و تحولات جهان اسلام، فعاليت‌هايی انجام دادند، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ايران يک منطقه پايدار و امن است و ناجا از مرزهای پر افتخار جمهوری اسلامی تا داخل شهرها و روستاها حضور دارد.

وی افزود: نیروی انتظامی با روحيه جهادی كار خود را انجام می‌دهد؛ ناجا در عرصه ماموريت به گونه‌ای است كه شهيد تقديم می‌كند. اين عزیزان در تهران و شهرها با افراد شرور و کسانی كه نا‌امنی می‌آورند مقابله کردند و شهيد شدند.
 
سردار اشتری گفت: نیروهای ناجا در مرزها برای مقابله با تكفيری‌ها و تروريست‌ها و در شهرها برای حفظ جان شهروندان و آزادی يک گروگان جان خود را از دست داده و به شهادت رسيدند كه بالاترين افتخار برای ناجا است.

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينكه امنيت خوبی در انتخابات امسال داشتيم، گفت: تمام دستگاه‌ها كمک كردند و انتخابات در همه جا و به خصوص در تهران به خوبی و با شكوه برگزار شد.

وی ادامه داد: موضوعات امنيتی تهران در 17 خرداد ماه به طوری بود كه نيروهای امنيتی و ناجا به خوبی عمل كردند. در حرم مطهر امام قبل از اينكه آن دو نفر بتوانند كاری كنند با گلوله همكارانم از پای در آمدند و اين نشان دهنده آمادگی و آموزش‌های ناجا است. ممكن است 10 سال اتفاقی رخ ندهد و يک روز باشد، بايد برای همان يک روز آماده باشيم.

اشتری افزود: در شب‌های قدر و پس از آن مراسم تحليف و تنفيذ هم كار ويژه‌ای بود، در شورای عالی امنيت ملی مطرح شد كه حلقه اول سپاه حضور داشت و در حلقه دوم و سوم تا مرزهای كشور امنیت بر عهده ناجا بود.

وی با بيان اينكه در سال گذشته تجمعات مختلفی داشتيم، گفت: هيچ‌جا مشكل و برخوردی در اين خصوص نداشتيم و این نشان می‌دهد که كارها به صورت بسيار مطلوب هدایت شده است.

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينكه در انتخاب فرماندهان حساسيت داريم، عنوان كرد: پس از بررسی‌ها به گزينه سردار «رحيمی» در پليس تهران رسیديم.

وی افزود: سردار رحيمی پيش از اين در سيستان و بلوچستان حضور داشت و انصافا كار در آنجا بسيار سخت‌تر است. محروميت، تهديدات و وسعت استان بسيار زياد است، شجاعت و ايثار شاخصه بارز سردار رحیمی است که ایشان با وجود این توانمندی‌ها مسئولیت خطیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ را پذیرفتند.

فرمانده ناجا در خصوص عفاف و حجاب گفت: 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئوليت دارند كه نيروی انتظامی يكی از آن‌ها است؛ يک جامعه اسلامی بايد ظواهر اسلامی هم داشته باشد.

اشتری در خصوص برخورد با قاچاقچيان گفت: برخورد و مقابله با ورود كالای قاچاق و شبكه‌های مافيايی مواد مخدر به كشور جزء وظايف ناجا است و از اولويت‌های ما به حساب می‌آيد.

فرمانده ناجا تصريح كرد: شورای عالی تحول كلانتری‌ها را راه‌اندازی كرديم و طرح مكنا يكی از اين اقدامات بود و گام‌های خوبی در راستای پاسخگويی به مراجعان مردمی برداشتيم.

وی گفت: اقتدار توام با رافت و عدالت يكی از موضوعاتی است كه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و حتما با كسانی كه مخل نظم و امنيت هستند و آرامش مردم را برهم می‌زنند، قاطعانه برخورد می‌كنيم.

فرمانده ناجا با بيان اينكه عمده مراجعان به ما مردم هستند، گفت: بايد با آنها با رافت و عدالت برخورد كرد كه گام‌هايی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: در پایتخت زحمات بسياری كشيده شده، از سردار «ساجدي نيا» و همه فرماندهان تهران بزرگ و تمامی همكاران در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تشكر می‌كنم.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: خداوند را شاكر هستم كه در اين مقطع زمانی حساس، امنيت مردم را عهده‌دار هستيم.

وی افزود: بالاترين نعمت امروز، امنيت است كه با عنايات پروردگار، خون شهدا و تلاش دستگاه‌های نظامی و انتظامی و قضائی اين امنيت در كشور وجود دارد.

اشتری با بيان اينكه هر چقدر برای ايجاد و احساس امنيت تلاش كنيم، بالاترين توفيق است، خاطرنشان كرد: اگر نگاهی به كشورهای اطراف، منطقه و فرامنطقه بیاندازیم، بيشتر اين امنيت و آرامش اهميت پيدا می‌كند.

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينكه تكيه ما به نيروی انسانی است، تصريح كرد: برخی سازمان‌ها تكيه بر تجهيزات دارند اما نيروی عظيم انتظامی يک مجموعه انسان محور و نيروهای آماده به خدمت برای مردم هستند.

وی با بيان اينكه برای آرامش و آسايش مردم مشغول خدمت هستيم و به آن افتخار می‌كنيم، گفت: امروز كسی نيست كه با ناجا كار نداشته باشد؛ يا آن‌ها با ما كار دارند يا ما با آن‌ها.

اشتری افزود: اعتماد مردم به نيروی انتظامی افزايش پيدا كرده و ناجا اهل تعامل با دستگاه‌های مختلف است و در تهران اين تعامل كاملا با سپاه، بسيج، دستگاه قضائی و امنيتی، وزارت كشور، استانداری‌ها و صدا و سيما وجود دارد.

وی با اشاره به اينكه ناجا يک مجموعه حرفه‌ای و دانش‌بنيان است، گفت: اگر تاريخ ناجا را بررسی كرده باشيد، هر سال و هر دهه از قبل بهتر شده زيرا مبنا بر علمی كار كردن، حرفه‌ای شدن و در نهايت مبنای اصلی، تدابير مقام معظم رهبری است.

اشتری با بيان اينكه شان نيروی انتظامی بايد در تراز جمهوری اسلامی باشد، تصريح كرد: موضوع تخصصی شدن پليس در چشم انداز ناجا بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری است و ان‌شاءالله به آن نقطه خواهيم رسيد.

وی با بيان اينكه بايد به آسيب‌های اجتماعی بپردازيم، گفت: دستگاه‌های زيادی وظايف پيشگيری از آسيب‌اجتماعی دارند اما در جاهايی كه مغاير قانون باشد، حتما اقدامات پيشگيرانه انجام می‌دهيم.

فرمانده ناجا با بيان اينكه كار كردن در تهران انصافا سخت است، عنوان كرد: حدود 9 ميليون نفر مردم ثابت و چهار ميليون نفر سيار در تهران داريم كه می‌طلبد پليس دانش بنيان و اعتقادی داشته باشيم.

وی با بيان اينكه 90 ماه سردار «ساجدی نيا» در تهران مشغول فعاليت بودند، گفت: با مديريت خوب، وقت گذاری، روحيه تعامل، پيگيری، دفاع از ماموريت و هوشمندانه حضور داشتن، كارها به خوبی پيش رفت.

فرمانده ناجا تصریح کرد: اگر همين امسال را بررسی كنيم در تهران، از طرح نوروزی، مراسم 14 و 15 خرداد، انتخابات و ... را داشتيم كه بحث امنيت به صورت جدی در آن تامین شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار