در گفتگو با جانباز شیمیایی جنگ:

معنادار تر شدن کار شهدا وایثارگران با حضور معنوی جوانان

حضور پرشور جوانان در مراسم های مذهبی از جمله شب های قدر، اعتکاف و راهپیمایی‏های مختلف مانند روز قدسو 22 بهمن نشان دهنده آگاهی، بصیرت و آمادگی جوانان این مرز و بوم است وحضوری است که جای شهدا وایثارگران را معنادارتر می کند.
کد خبر: ۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸ - 01June 2013

معنادار تر شدن کار شهدا وایثارگران با حضور معنوی جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، جهانگیر کرد جانباز 53 درصد شیمیایی جنگ تحمیلی است که او نیز همانند دیگر رزمندگان دفاع مقدس پای در رکاب نهاده وبرای حفظ سرزمین وپیکار با دشمنان اسلام توفیق عنوان جانباز شیمیایی را دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 64 به دستور امام وبرای حفظ میهنم تصمیم گرفتم به جبهه بروم، گفت: در آن زمان سن زیادی نداشتم برای همین شناسنامه ام را دستکاری کردم که دیگر بهانه ای برای جلوگیری از من وجود نداشته باشد.هر کاری کردم که به این امتحان الهی که سرشار از توفیقات وموهبت های ازلی بود دست پیدا کنم که آنگونه هم شد.

این جانباز دلاور افزود: قبل از آن در سال 62 در یکسری از عملیات های دیگرنیزبودم، بعد از تقسیم بندی ما را به سمت غرب بردند من به منطقه فاو رفتم زیاد به آن منطقه آشنا نبودم.

جهانگیر کرد در ادامه با اشاره به خانواده های شهیدان و ایثارگران و همچنین صبر و بردباری همسران جانباز خاطر نشان کرد: همه ملت ایران باید سپاسگزار خانواده های شهدا باشند و فرزندان شهیدان نیز باید میراث گرانبهای پدران خود را با افتخار به نسل های بعد بسپارند.

این مقام ایثارگر با تاکید بر اینکه جوانان امروزی باید رهرو شهیدان و امام و رهبرشان باشند، گفت: در طول دفاع مقدس فضای جبهه ها متاثر از افکار انقلابی و جهادی حضرت امام (ره) حس و شور انقلابی و آموزه های دینی با الهام از عاشورایی حسینی به گونه ای بود که در آن انسانهای ساخته شده دلهایشان به خدا نزدیکتر و روحیه فداکاری موج می زد.

وی گفت: مشارکت در پشتیبانی جنگ در آن زمان تبدیل به یک مسابقه معنوی برای کسب قرب الهی شده بود واین تولید یک فرهنگ جهادی و بسیجی بود.

جهانگیر کرد گفت: حضور پرشور جوانان در مراسم های مذهبی از جمله، شب های قدر، اعتکاف و راهپیماییهای مختلف مانند روز قدس و 22 بهمن نشان دهنده آگاهی، بصیرت و آمادگی جوانان این مرز و بوم است و حضوری است که جای شهدا و ایثارگران را معنادارتر می کند.

وی در پایان با بیان اینکه میزان مجروحیت من مانند دیگر همرزمان و برادرن جبهه و جنگ حاد نیست گفت: من به خاطر اینکه از همان اوایل شیمیایی شدنم به وسیله دارو و درمان خیلی پیشگیری کردم. تقریبا مشکلات خاص و عمده ای ندارم اما به هر صورت مشکلات اقتصادی جز لاینفک معمول زندگی های امروزی است؛ خصوصا کسانی مانند جانبازان که مشکلات عدیده ای دارند و همیشه گریبانگیر آنهاست.

نظر شما
پربیننده ها