مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان خبر داد؛

خاکسپاری 11 شهید گمنام در پنج نقطه استان گیلان

«رسول جلایی» با بیان اینکه از 31 مردادماه امسال تا روز عرفه، پیکر پاک 11 شهید گمنام تفحص شده در 5 نقطه از استان گیلان به خاک سپرده می‌شوند افزود: این شهدای گمنام در «دیلمان»، «رشت»، «اسالم»، «حویق» و ایستگاه پدافند هوایی پونل رضوانشهر به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ - 10August 2017
پیکر 11 شهید گمنام در پنج نقطه استان گیلان خاکسپاری می‌شود

به گزارش دفاع پرس از رشت، «رسول جلایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، صبح امروز (پنج‌شنبه) به‌مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: شغل خبرنگاری دارای شرافت است و موضوعات حوزه کاری هر خبرنگار در شرافت کار او تاثیرگذار است.

وی با اشاره به سخن امام علی (ع) که فرد مجاهد را از نزدیک‌ترین اشخاص به خداوند و دوست پروردگار بیان می‌کند، عنوان داشت: مجاهدت و شهادت در راه خدا از بهترین اعمال نیک یک انسان است.

جلایی با اشاره به اینکه خبرنگاران مجاهدانی هستند که به جز خداوند از هیچ شخصی ترس ندارند، بیان داشت: قلم خبرنگاران باید در مسیر ترویج و تبلیغ فرهنگ الهی گام بردارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران نباید در پرسش‌گری و مطالبه‌گری حق به لکنت بیفتند، افزود: پیروی از حق و آگاهی‌بخشی مردم از وظایف خبرنگاران است.

وی شغل خبرنگاری را مجاهدت فی‌سبیل‌الله خواند و اعلام داشت: اگر خبرنگاران، حق‌گو، حق‌طلب و حق‌خواه نباشند قاتلان و گردنکشان به جایگاه‌های بالا دست پیدا می‌کنند و حق در جامعه به‌حاشیه می‌رود‌.

جلایی با اشاره به اینکه ‌به‌حاشیه رفتن حق موجب تحریف تاریخ، ظلم به مردان و زنان یک جامعه و سرنگونی افراد بزرگ شده است، خاطرنشان کرد: با این تفسیر می‌توان خبرنگاری را شغل مجاهدت‌های حق‌طلبانه بیان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه با وجود خبرنگاران در جامعه ارزش‌های انسانی و اسلامی جایگاه بیشتری در بین مردم پیدا کرده است گفت: خبرنگاران حماسه‌آفرینان ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه هستند.

جلایی با اشاره به برقراری حلقه اتصال بین نسل‌های گذشته و حال جامعه توسط خبرنگاران، اعلام داشت: خبرنگاران باعث شده‌اند که فاصله بین نسل‌ها به تناقض آرمان‌ها و ارزش‌ها و تقابل دو نسل با هم ختم‌ نشود.

وی با بیان اینکه از 31 مردادماه امسال تا روز عرفه، پیکر پاک 11 شهید گمنام تفحص شده در 5 نقطه از استان گیلان به خاک سپرده می‌شوند افزود: این شهدای گمنام در «دیلمان»، «رشت»، «اسالم»، «حویق» و ایستگاه پدافند هوایی پونل رضوانشهر به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه شهدای گمنام تفحص شده مربوط به عملیات‌های خیبر، والفجر 8، والفجر 1 و بدر هستند، ابراز داشت: پیکر این شهدا در مناطق عملیاتی «زبیدات»، «مجنون» و «حوضیان» تفحص شده است.

وی با اشاره به یادواره‌های برگزار شده برای شهدای شاخص استان گیلان ابراز داشت: 10 عنوان کتاب در حوزه شهادت، تاریخ و کودک و نوجوان توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان منتشر می‌شود.

جلایی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در هفته دفاع مقدس عنوان داشت: امسال 2 فیلم سینمایی با موضوعات شهدای مدافع حرم و هنرمندان عرصه ایثار و شهادت اکران و منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شتاب چشمگیری در ساخت یادمان شهدا در سال‌های گذشته در استان گیلان وجود داشته است، گفت: تا سال 95 اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان ، 11 یادمان ساخته بود و در سال 95، 9 یادمان ساخته شد و در سال جدید تاکنون 9 یادمان برای شهدا ساخته شده است.

جلایی با بیان اینکه خیران گیلانی در ساخت یادمان‌های شهدا کمک‌های فراوانی می‌کنند، ابراز داشت: هزینه ساخت یادمان «گوراب زرمیخ» که 60 میلیون تومان بود و در ماه مبارک رمضان سال 96 افتتاح شد، توسط خیران پرداخت شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه 115 شهید گمنام در 41 نقطه از استان‌ گیلان دفن شده‌اند خاطرنشان کرد: ساخت یادمان شهدای ‌گمنام در این 41 منطقه تا پایان سال 96 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها