یادداشت/فرشته حاجی زاده

صبر و استقامت آزادگان، باعث استواری انقلاب شد

صبر و استقامت آزادگان ایرانی، باعث صلابت و استواری انقلاب نو پایی شد که دشمن را از پای درآورد.
کد خبر: ۲۵۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ - 17August 2017

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس- فرشته حاجی زاده، شهدا، مفقودالاثرها و اسیرانی که بعدها آزاد شدند همه و همه دستاوردی است از مبارزات مردمی که به خاطر دفاع از کشور، نظام و ناموس خود از همه ی زندگی اشان گذشتند.

هشت سال دفاع، هشت سال مبارزه، هشت سال درد و رنج و هشت سال ایستادگی سند گران بهای این فداکاری ها و از جان‌گذشتگی‌هاست.

خیلی ها در این هشت سال عزت یافتند و برای پاسداری از آرمان‌های خود در خون غلتیدند و در همان حال، سینه هایی نیز در قفس تنگ زندان های رژیم بعثی عراق بهترین سالیان عمر خود را سپری کردند تا ندای حق و حقانیت را به گوش جهانیان برسانند.

آنها با پیروی از اسیران کربلا، صبر کردند و سرانجام دشمن ریاکار را رسوا ساختند و سال‌ها بعد آزاد شدند و مانند سروی محکم اما پیروز به کشور بازگشتند.

و خدا می‌داند که این همه یوسف گمگشته که بعد از فروپاشی رژیم بعثی از بازداشتگاه‌های عراق آزاد شدند و برگشتند؛ چشم و چراغ چندین خانواده را با قدوم خود روشن کردند.

آنها چه رها و سبک بال رفتند و بعد از سالیانی چه آزاد و پیروز با افتخار برگشتند.

ما از آنها درس رهایی و عشق آموختیم اما خیلی‌هاشان هنوز که هنوز است گم نامند و شهرتی به اندازه ی شهرت خیلی ها به‌ دست نیاورده اند در حالی که نامی دارند به وسعت غیرت و مردانگی به وسعت تمام لحظاتی که برای دفاع از این آب و خاک ایستادند و مبارزه کردند به وسعت تمام درد و رنج هایی که در دوران اسارت به دوش کشیدند و ذره ای شاید ذره ای سو استفاده از موقعیت خود نکردند.

 
صبر و استقامت آزادگان، باعث استواری انقلاب شد 

و شاید اینطور به نظر برسد که گمنامی از ماست که نتوانستیم و نخواستیم که آنها را بشناسیم و آنقدر غرق در دنیای خود هستیم که گاهی فراموش می‌کنیم چه تعداد آدم فنا شدند، سوختند و ساختند و مقاومت کردند تا ما بتوانیم امروز در این کشور آزادانه زندگی کنیم و افتخار کنیم.

لحظه های اسارات برای آنها لحظه های اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع از استقلال و آزادی سرزمینی بود که سال ها با خون شهدا رنگین شده بود.

و همین ها بازگشتند و چه بازگشتنی شوق این بازگشت را باید در چشمان مادری دید که انتظار درعمق نگاهش موج میزد و این شوق قابل توصیف نیست.

صبر و استقامت آزادگان ایرانی، باعث صلابت و استواری انقلاب نو پایی بود که دشمن را از پای درآورد.

بهتر است یادمان نرود و یادشان نرود که آزادگان این آب و خاک چه خاطرات تلخ و شیرینی را رقم زدند که داستان و تخیل نبود بلکه واقعیتی تحسین برانگیز بود وهست و یادمان نرود و تمام لحظات زندگی و خدمت خود به این موضوع فکر کنیم و هر دم با هر موضوع و تنشی به هر سمتی سر خم نکنیم و پای اعتقادات خود بایستیم آنها نمونه های بارزی از استقامت برای ما هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار