اطلاعیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان

آزادگان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی هستند

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: آزادگان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی هستند.
کد خبر: ۲۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 16August 2014

آزادگان ذخیره بزرگ الهی و ثروت عظیم انسانی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد به مناسبت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی، اطلاعیهای صادر کرد که در آن آمده است: 26مرداد برگی دیگر از تقویم انقلاب ورق خورد و یوم اللّه دیگری متولّد شد. ثانیههای انتظار به کندی میگذشت. شهر به استقبال پرندههای مهاجر آمده بود که در سالهای سخت هجران از وطن، بال و پر خود را در زیر شکنجههای کفر شکسته بودند. البته هرچند جسم آنان دربند بود، ولی هیچگاه روح و اندیشه بلندشان تسخیر نشد و قلبشان به یاد دین و ایمان و آسمان وطن میتپید.

این اطلاعیه میافزاید: 26 مرداد روز بازگشایی قفس ما بود، روز شادمانی شهر و مردم، روز شادباش و تبریک، روز وصل و دیدار. آغوش وطن گشوده شده بود و فوج فوج مردانگی در آن جای میگرفت به راستی کدامین ساعت میتواند شکوه آن لحظات را در خود بگنجاند و کدامین تقویم میتواند شوق آن لحظه دیدار را در خود ثبت کند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: امام راحل چه زیبا و شایسته در توصیف فرزندان خود فرمودهاند که اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادیاند و آزادگان جهان آن را زمزمه میکنند. آری، آنان نه تنها اسیر نبودند؛ بلکه آنها دور از هرگونه وابستگیها و دل بستگیها بودند و ندای آزادمردی را به گوش همه جهانیان رساندند.

مقام معظم رهبری نیز چنین میفرماید: شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن غصب شده بودید. خدای متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامی برگرداند. ایشان هم چنین میفرمایند: سازندگی زندان و اسارت، سازندگی مخصوصی است آن را در جای دیگر نمیشود پیدا کرد، و نیز در جای دیگری فرمودهاند: صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است :راد مردانی که تمام هستی خویش را برای حفظ قانونها و کیان انقلاب اسلامی و دفع تجاوز و ستم دشمن بعثی در طبق اخلاص نهادند و با تحمل سخت ترین شرایط و شدیدترین تنگناها و مضایق از باورهای دینی و انقلابی خویش در وفاداری به انقلاب و آرمانهای امام راحل دست بر نداشتهاند. بیست وسومین سال پیش در همین روزها ایران به استقبال پرستوهای مهاجری برخواست که سالهای سخت هجران از وطن را در اسارتگاههای صدامیان با صبر، ایمان و توکل پشت سر گذاشته بودند، آنانی که اگر جسمشان به بند کشیده شد، اما هیچ گاه روح، اندیشه و اراده بلند و راسخشان در بند اجانب و اسارت دشمنان نیفتاد، آزادگان آمدند، همان طور که رفته بودند، سرو قامت و مقام، نستوه و استوار، امیدوار و دلاور با کوله باری از تجربه صبر و آزادگی تا دلهای تفتیده مشتاقان و مومنان را از شوق وصال خود و آب حیات ایمان سیراب کنند.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: آزادگان ما، وارثان شهیداناند و ماندند تا نامشان را گرامی و راهشان را ادامه دهند. این از معراج برگشتگان، اینک با حضور خود در جامعه، آمدهاند تا در صحنههای سازندگی حماسهای دیگر بیافرینند و هم دوش هم سنگران دیروزشان، روح بزرگی و صلابت را در جامعه بدمند. اینک رسالت ما، به ویژه نسل جوان این است که با دنباله روی از سیره این سرافرازان، کشور خود را در برابر دشمنان به کمین نشسته بیمه کنیم. باید قدر این گنجینههای ارزشمند انقلاب را دانست؛ آزادمردانی که در اوج عزّت و پایداری به وطن بازگشتند و با صلابت و ایستادگی، برای خدمت در سنگر سازندگی ایران آزاد و آباد در صحنههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آماده و مقاوماند. این یادگاران دفاع مقدس و روزهای آتش و خون، با گام های مطمئن و دلهای سرشار از عشق و ایمان به خدا و وطن، برای رسیدن به قلّههای فتح و ظفر ایستادهاند؛ پس ما نیز باید صبوریشان را ارج نهیم و پای غفلت بر آن نگذاریم.

نظر شما
پربیننده ها