«عابدین عابدی مقدم»:

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید سرلوحه تمامی فعالیت‌ها باشد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: دستگاه‌ها در امور ایثارگران فعالیت‌های خوبی انجام می­‌دهند که تحسین برانگیز است، اما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید سرلوحه تمامی فعالیت‌ها باشد و دستگاه‌ها باید گزارش عملکرد خود را در این حوزه به بنیاد اعلام کنند.
کد خبر: ۲۵۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ - 15August 2017
چشمه جوشان ایثار را شهدای مدافع حرم خروشان کردند

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، «عابدین عابدی مقدم» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، در اولین همایش مشاورین ایثارگر دستگاه‌های اجرایی استان که شب گذشته (دوشنبه) در سالن شهید هاشمی نژاد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای غریب که در دوران اسارت به شهادت رسیده‌اند، و نیز گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم «محسن ححجی» و سید آزادگان «سید علی‌اکبر ابوترابی فرد»، اظهار داشت: 26 مردادماه، یک روز تاریخی و ملی برای میهن اسلامی است. ورود آزادگان به وطن، اشک شوق را در دیدگان آحاد مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی هنگامی جاری کرد که مردم داغدار شهادت شهدا بودند و هیچ کس تصور این را نمی‌­کرد که اسرا آزاد شوند.

وی به شهادت شهید مدافع حرم «محسن حججی» اشاره کرد و افزود: چشمه جوشان ایثار، انقلاب و اعتقادات معنوی را که شهدا جاری کردند، شهیدان مدافع حرم در جامعه خروشان ساختند و شهید مدافع حرم محسن حججی یکی از شهدای این راه افتخار آفرین بود.

عابدی مقدم با بیان اینکه برنامه‌های ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت باید با جدیت در دستگاه‌ها و نهادها اجرا شود و این فرهنگ متعالی نسل به نسل به آیندگان منتقل شود، گفت: دستگاه‌ها در امور ایثارگران فعالیت‌های خوبی انجام می­‌دهند که تحسین برانگیز است، اما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید سرلوحه تمامی فعالیت‌ها باشد و دستگاه‌ها باید گزارش عملکرد خود را در این حوزه به بنیاد اعلام کنند.

وی از مقام شامخ مرحوم «سید علی اکبر ابوترابی فرد» (سید آزادگان)، تجلیل کرد و افزود: امروز وفاق ملی و مذهبی در جهان شکل گرفته تا مکتب اهل بیت (ع) تا سال‌های سال در تاریخ جاری و خروشان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی بر لزوم تکریم جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه، برنامه جامع خدمات امور ایثارگران و احکام دائمی بودجه به تکریم جامعه ایثارگری تأکید دارد .

وی در خصوص تصویب آیین‌نامه‌های برنامه ششم توسعه نیز خاطر‌نشان کرد: اجرایی شدن برنامه‌های ششم توسعه در امور ایثارگران، عزم همگانی دستگاه‌ها را می‌طلبد و همه مردم و مسئولین، مدیون جانفشانی خود شهدا هستند که با هیچ اقدامی ادا نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها