بیانیه سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت سالروز ورود آزادگان؛

آزادگان از رموز صبرشان سخن بگویند

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۲۵۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 15August 2017

آزادگان از رموز این صبرها سخن بگویندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در بیانیه‌ای که سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی صادر کرد، آمده است:

«آزادگان از معراج برگشتگان، حماسه‌آفرین و آزموده‌ترین فرزندان ایران اسلامی هستند که در اوج عزت و پایداری به وطن بازگشتند و با صلابت و ایستادگی، همواره در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی در بزنگاه‌های نیاز از امتحان های سخت باز هم سرافرازانه نمود پیدا می‌کنند.

آزادگان، افتخار سالهای پربرکت و پراجر دوران زندگی جوانی را همواره همراه دارند و یاد و خاطره این روزها و ساعتها و لحظه‌های دشوارشان برای ما دوران حماسه و ایثار را زنده می‌کند. «من زنده‌ام» دکتر معصومه آباد، گفتنی‌های دکتر فاطمه ناهیدی عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه بهشتی؛ درد دلهای اسیر ۳۳۵۷ شمسی (مریم) بهرامی، روزهای سخت رمادیه و موصل خدیجه میرشکار، خاطرات حلیمه آزموده و دهها مردان آزاده که نزد خدا باقی و در دل و ذهن تک تک ملت عزیز و همیشه در صحنه و بر تارک ایران اسلامی برجای مانده و خواهد ماند.

ایثارگری‌ها و تمام سختی‌هایی که بر خانواده این عزیزان گذشت، مشکلات و شرایط روحی و جسمی آزادگان پس از ورود به مام میهن اسلامی و مسائل عدیده‌ای که چه در نبودشان و زمان اسارت و چه درحضورشان بر همسر و فرزند و مادر این عزیزان گذشت، ما را شرمنده می‌کند.

این مقام و منزلت زن مسلمان ایرانی که در جایگاه‌های معنوی و کمال انسانی بروز و ظهور یافت، ناگفته های روزهای اسارتشان باید را از گنجینه دلشان خارج و برای ادامه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی تبیین و منتشر شود تا نسل جدید و بلکه نسلهای متمادی آن خاطرات را میراث داری و ذخایرانقلاب اسلامی را ماندگار سازند.

یاوران صبور آزادگان باید از رموز این صبرها سخن بگویند، تا جامعه بداند در این سالها به این خانواده‌ها چه گذشته و در نبود مردان مرد چگونه با الگوبرداری از اسرای کربلا در جامعه با مناعت طبع و عزت نفس؛ پایه های استقامت زندگیشان را مدیریت و پرچم ایستادگی زندگی همراه با افتخارشان را برافراشتند.

آزادگان عزیز و همسران آنان حقیقتأ اسوه های صبر و استقامت هستند و حق بزرگی بر گردن همه ملت دارند زیرا رنج های زیادی را در این مسیر و در راه تربیت فرزندان شایسته خود، تحمل کرده‌اند.

سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن پاسداشت این روز بزرگ، از صاحب‌نظران و اهالی فرهنگ و هنر پویش مردمی این رویداد مهم تاریخی را انتظار دارد و امیدوار است با حمایت فرهیختگان بتواند با انتشار قطره‌ای از اقیانوس صبوری زینب گونه خانواده های آنان، استقامت آزادگان عزیز که از ارکان مهم تثبیت انقلاب اسلامی ایران بشمار می‌روند را به عنوان معتمدین و امید مردم و نظام و همچنین الگوی راستین صبر و مقاوت برای مدیریت صحیح نسل جدید در بحران های فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی معرفی کنید.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها