من انقلابی‌ام (61)/ ملاقادر قادری در گرامیداشت حصر پاوه؛

پیام امام راحل (ره) نجات‌بخش پاوه بود/ بدنه اهل سُنت اورامانات همراه انقلاب است

امام جمعه شهر پاوه با اشاره به همراهی بدنه مردمی اهل سنت با انقلاب اسلامی گفت: پیام امام راحل (ره) نجات‌بخش پاوه بود.
کد خبر: ۲۵۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ - 17August 2017
پیام امام راحل (ره) نجاتبخش پاوه بود/ بدنه اهل سُنت اورامانات همراه انقلاب است
به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال غرب، ماموستا «ملا قادر قادری» امام جمعه شهر پاوه در مراسم گرامیداشت شکست حصر پاوه اظهار داشت: پیام امام راحل (ره) حقیقتاً نجات‌بخش شهر پاوه بود.
 
وی گفت: انقلاب اسلامی در چهار دهه نجات پیدا کرد که یکی از این مقاطع غائله پاوه در مرداد 1358 بود که چهار عامل موجب پیروزی نیروهای انقلاب و شکست حصر پاوه شد.
 
امام جمعه پاوه بیان کرد: اگر دیروز شهید چمران در بین ما بود، امروز هزاران شهید چمران در جمهوری اسلامی وجود دارد. زمان پیروزی انقلاب در منطقه شمال، جنوب، شمال شرق و غرب کشور توطئه‌های زیادی شکل گرفت.
 
ماموستا قادری عنوان کرد: سپاه تازه متولد شده بود و ارتش دچار دوگانگی شده بود و اگر امام خمینی به حفظ ارتش تاکید نمی‌کرد آینده ارتش مشخص نبود. مرزهای ما با عراق بی صاحب بود و هر کسی اراده می‌کرد وارد کشور می‌شد.
 
وی افزود: پاوه مدت‌ها درگیر ضد انقلاب و گروهک‌ها بود و مردم مقاومت کردند و خداوند نیز توطئه ضد انقلاب را خنثی کرد.
 
امام جمعه پاوه با اشاره به عوامل نجات دهنده پاوه ادامه داد: 18 مرداد 58 مردم سه خواسته داشتند. اولا مرزهای ما برای عبور و مرور دشمنان بعثی مسدود شود. راه‌های منتهی به کرمانشاه امنیت داشته باشد و اسلحه فروشی‌ در شهر ممنوع شود؛ لذا جوانان، روحانیون،‌ فرهنگیان و عموم مردم در فرمانداری متحصن شدند. هفت روز در فرمانداری بودیم و مسئولین هم حرف ما را گوش می‌دادند و هم حرف ضد انقلاب را.
 
ماموستا قادری گفت: شهید «اصغر وصالی» به همراه 40 پاسدار از مریوان به کمک ما آمد. آب، برق و ارتباطات ما قطع شده بود و تنها راه ارتباط ما با دنیا یک بیسیم بود که شهید چمران مرتب پشت آن بود. جمعه اول در فرمانداری نماز جمعه را اقامه کردیم. مظلومیت ما در نماز جمعه تهران منعکس شد و امام خمینی سه پیام مهم را صادر کردند که 2 پیام  آن در حمایت از مردم پاوه بود و پیام آخر تشکر از نیروهای کمک کننده.
 
وی خاطر نشان کرد: لطف خدا، مقاومت مردم و پیام مهم امام خمینی اثر خود را گذاشت و حضور شهید چمران نیز تکمیل کننده نجات شهر پاوه شد و ما در برابر این چهار عامل مسئولیم و یاد شهید چمران را فراموش نخواهیم کرد. هجمه علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد و دشمنان هنوز آتش بس نکرده‌اند و حصار اقتصادی و تهدیدات یومیه هر روز ادامه دارد. فتنه داعش اگر چه از نظر فیزیکی تمام می‌شود اما خط فکری آن‌ها ادامه دارد که علیه نظام است.
 
امام جمعه پاوه گفت:‌ مشکلات مردم و بی کاری جوانان می‌طلبد ما هوشیار باشیم. مردم ما و روحانیون اهل سنت ایستاده‌اند و توطئه‌ها را می‌شناسند. مقام معظم رهبری در سال 1360 در سمت امام جمعه تهران به پاوه آمد. ایشان در نماز جمعه تهران درباره پاوه فرمودند:‌ «دل‌های مصمم را در مردم پاوه مشاهده کردم» ما از جملات رهبر انقلاب خوشحال شدیم.
 
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها