استاندار زنجان:

تحمل فشارهای بین‌المللی، ادامه فرهنگ ایثار و شهادت است

«اسدالله درویش امیری» گفت: در شرایط کنونی ایثار و شهادت تنها در فدای جان خلاصه نمی‌شود، بلکه تحمل و بردباری نشان دادن در مقابل بخشی از ناملایمات و فشارهایی که از سوی برخی کشورها به ملت تحمیل می‌شود، ستودنی بوده و به نوعی گامی در راستای ادامه یافتن فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۲۵۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ - 17August 2017
نظام برای ادامه راه به ایثار و فداکاری نیاز دارد

به گزارش دفاع پرس از زنجان، «اسدالله درویش امیری» استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران این استان با بیان اینکه کرامت و منزلت جامعه ایثارگران همواره باید حفظ شود، اظهار داشت: اگر امروزه نظام جمهوری اسلامی در آستانه 40 سالگی است، به برکت خون شهدا و فداکاری و گذشت این افراد بوده است.

وی افزود: برای تکریم و تجلیل از جامعه ایثارگر باید با تبادل و همفکری برای ثبت فداکاری، استقامت و مقاومت تلاش شود و در این راستا از کارهای تکراری و کلیشه ای خودداری شود.

اسدالله درویش امیری تصریح کرد: برای اینکه پرچم اخلاص، عشق و علاقه‌مندی به نظام جمهوری اسلامی را همواره برافراشته نگاه داریم، باید در جهت تکریم ایثارگران و تجلیل از خانواده شهدا و تحقق آرمان‌های نظام تلاش کنیم.

استاندار زنجان گفت: تکریم و حفظ  شأن ایثارگران باید بر مبنای اصول باشد. همچنین باید توجه داشته باشیم در برخی مواقع افراد به تأمین نیاز مالی جامعه ایثارگری متمرکز می‌شوند، در حالی که حفظ شأن و منزلت جامعه ایثارگران مهم‌تر از تامین مسائل مالی آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با داشتن جامعه فرهیخته و نخبه در کشور ، نباید طوری سخن بگوییم که خانواده شهدا تصور کنند که خون فرزندانشان به هدر رفته است، بلکه باید با انتخاب صحیح‌ترین راه که با فرهنگ غنی شهادت و ایثار مطابقت داشته باشد، پیش رویم و سخن بگوییم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی برای ادامه راه و دستیابی به اهداف خود همواره به گذشت و فداکاری نیاز دارد، اظهار داشت: در شرایط کنونی ایثار و شهادت تنها در فدای جان خلاصه نمی‌شود، بلکه تحمل و بردباری نشان دادن در مقابل بخشی از ناملایمات و فشارهایی که از سوی برخی کشورها به ملت تحمیل می‌شود، ستودنی بوده و به نوعی گامی در راستای ادامه یافتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

مقام عالی استان زنجان با تأکید بر اینکه مشاورین مدیران در امور ایثارگری نوعی رابط برای مجموعه به شمار می‌آیند، ادامه داد: مدیران و مشاورین باید همواره با حضور در بین خانواده شهدا و ایثارگران، در جهت حل مشکلات آن‌ها اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشاورین امور ایثارگران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید به شایستگی بتوانند ارتباط موثر و صمیمی با جامعه ایثارگری و خانواده شهدا برقرار کنند، افزود: در پایان هر سال عملکرد هر دستگاهی در زمینه توجه به این افراد مورد رصد قرار خواهد گرفت.

درویش امیری افزود: افراد آزاده‌ای که مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با حکومت رژیم ستم شاهی بوده‌اند نیز تاثیر بسیاری در زمینه تحقق اهداف جمهوری اسلامی داشته‌اند که هرگز نباید فراموش شوند. در واقع نظام برای ادامه راه به ایثار و فداکاری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در معرفی و تکریم جامعه ایثارگری در کشور کم نظیر و شاخص است، گفت: استان زنجان با برنامه ریزی منسجم توانسته فضای اجتماعی و فرهنگی مناسبی ایجاد نماید، به طوری که این استان پرچم‌دار شور و شعور حسینی بوده که عزاداری های آن در کشور و دنیا بی‌نظیر است.

وی به شهادت شهید بزرگوار و والا مقام محسن حججی اشاره کرد و افزود: این ماجرا برای جامعه ما بسیار جان سوز بود، به برکت خون این شهیدان پرونده گروه تروریستی داعش و حمایت کنندگان آن به زودی بسته خواهد شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار