یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

نقش آمریکا در شهادت محسن حججی

با از بین رفتن نیروهای پشتیبان در بمباران آمریکایی‌ها، حمله‌ی داعش به موضع استقرار شهید حججی و همراهانش آغاز شد و تروریست‌‌های تکفیری توانستند پس از یک درگیری 2 ساعته، جمعی از نیروهای مقاومت را شهید و محسن حججی را اسیر کنند.
کد خبر: ۲۵۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰ - 21August 2017

/گروه بین‌الملل دفاع پرس- شهاب شعبانی نیا؛ «شیطان بزرگ» لقب برازنده‌ای است برای آمریکا و وقتی سیاهه جنایات ایالات متحده و مزدورانش را مرور می‌کنیم، بیش از پیش به صدق کلام خمینی کبیر پی می‌بریم.

خداوند در برخی آیات قرآن بر این نکته تاکید کرده که شیطان دشمن آشکار انسان است. نگاهی به عملکرد دولت‌های مختلفی که تاکنون در آمریکا بر سر کار آمده‌اند، ضد انسان بودن سیاست‌مداران آمریکایی را به وضوح نشان می‌دهد.

کشوری که نمادهای شیطانی متعددی را در شهرهای مختلف و حتی مراکز حکومتی خود نصب کرده است، فرقی نمی‌کند کدام گرایش سیاسی را در راس حکومت خود ببیند؛ زیرا چه دموکرات‌ها و چه جمهوری‌خواهان در عرصه‌ی بین‌الملل همواره سیاست‌هایی شیطانی، ضد بشری و سلطه‌گرانه را در پیش گرفته‌اند.

جنایت‌های متعدد یانکی‌ها از بمباران اتمی شهرهای ژاپن گرفته تا نسل‌کشی در ویتنام و حمایت گسترده از تروریست‌ها در نقاط مختلف جهان، گواهی است بر این مدعا.

منطقه‌ی غرب آسیا و مردم شامات نیز مدت‌هاست که تاوان شرارت‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا را پس می‌دهند. بارها در اخبار دیده و شنیده‌ایم که هرکجا نیروهای مقاومت حلقه‌ی محاصره را بر تروریست‌های تکفیری تنگ کرده‌اند، نیروهای آمریکایی با گلوله‌باران نیروهای مقاومت، به کمک مزدوران دست‌پرورده‌ی خود شتافته‌اند.

یانکی‌ها در اکثر مواقع، اینگونه خباثت‌های خود را ناشی از «اشتباه» عنوان می‌کنند و مدعی می‌شوند که قصد حمله به تروریست‌ها را داشته‌اند.

این اشتباهات!! دنباله‌دار در هر جا و هر زمان که مزدوران آمریکا به خطر بیفتند، تکرار می‌شود. مدعیان حقوق بشر و دموکراسی در افغانستان و پاکستان نیز به دفعات با بهانه‌ی حمله به مواضع طالبان، مردم بی‌گناه و غیرنظامیان را به خاک و خون کشیده‌اند و بر اساس خوی شیطانیِ خود به راحتی جان انسان‌ها را گرفته‌اند.

چندی پیش نیز که خبر اسارت و سپس شهادت مدافع حرم اهل بیت (ع) و حریم انقلاب اسلامی شهید «محسن حججی» منتشر شد، انگشت اتهام و مشارکت در اقدام تروریست‌‌ها به سوی آمریکا گرفته شد.

اندکی پیش از حمله داعش به محل استقرار نیروهای مقاومت که منجر به اسارت شهید حججی شد، آمریکایی‌ها مواضع «کتائب سید الشهداء» را که بعنوان عقبه‌ی پشتیبانی‌کننده از شهید حججی و یاران این شهید محسوب می‌شد، به شدت بمباران کردند؛ این بمباران منجر به شهادت بیش از 40 تن از نیروهای کتائب و انهدام تجهیزات آن‌ها شد.

با از بین رفتن نیروهای پشتیبان، حمله‌ی داعش به موضع استقرار شهید حججی و نیروهای همراهش آغاز شد و تروریست‌‌های تکفیری توانستند پس از یک درگیری که حدود 2 ساعت به طول انجامید، جمعی از نیروهای مقاومت را شهید و محسن حججی را اسیر کنند.

به گفته‌ی «عباس الزیدی» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق، آمریکایی‌ها علاوه بر بمباران گردان‌های سید الشهدا (کتائب سید الشهدا) با جمع‌آوری و ارائه اطلاعات به تروریست‌های داعش زمینه‌ساز حمله‌ی وحشیانه تکفیری‌ها و اسارت محسن حججی شدند؛ اسارتی که به شهادتی مظلومانه ختم شد.

مظلومیت محسن و دیگر شهدای مدافع حرم به همین جا ختم نشد و برخی رسانه‌های داخلی که جیره‌خوار آمریکا هستند، شهادت محسن حججی را دستاویزی برای عقده‌گشایی خود و حمله به نیروی قدس، حاج قاسم سلیمانی و حتی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دادند و با وجود دلایل متعدد و متقنی که برای حضور مدافعان حرم در شامات وجود دارد، این حضور را زیر سوال بردند.

تمامی مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، یادآور این نکته است که سرنخ بسیاری از فتنه‌ها و جنایات در جهان به شیطان بزرگ (آمریکا) ختم می‌شود و تا زمانی که خوی توحش و سلطه‌گری در سیاست‌مدارانِ آمریکایی وجود داشته باشد و با سیاست‌های ضد بشری آمریکا مقابله مؤثری صورت نگیرد، جهان روی خوش نخواهد دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار