استاد حوزه علمیه مشهد:

مأنوس بودن با شهدا از ملزومات همجواری با شهداست

حجت‌الاسلام دهشت گفت: برگزاری محافل و یادواره‌های شهدا نمونه‌ای از به جا آوردن حسن همجواری با این لاله‌های گلگون است.
کد خبر: ۲۵۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ - 20August 2017
مأنوس بودن با شهدا از ملزومات همجواری با شهدا استبه گزارش دفاع پرس از نیشابور، به مناسبت فرارسیدن اربعین شهادت مدافع حرم شهید حجت‌الاسلام «سید هادی علوی‌نسب» مراسم گرامیداشتی شب گذشته با حضور گسترده مردم ولایتمدار شهر درود و مسئولان محلی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مرتضی دهشت» از اساتید حوزه مشهد در این مراسم با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) بر لزوم انس و الفت گرفتن با نعمتی که خداوند توفیق همسایگی آن را به بندگانش ارزانی داشته تاکید کرد و اظهار داشت: اکنون که شما مردم شهر شهیدپرور درود با 85 شهید انقلاب و دفاع مقدس و یک شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم همسایه شده‌­اید از ملزومات این همجواری مانوس بودن با آنها است و اینکه بر سر مزار این شهدا حضور پیدا کنید.

وی افزود: برگزاری محافل و یادواره‌­های شهدا نمونه‌ای از به جا آوردن حسن همجواری با این لاله‌های گلگون است.

دهشت با اشاره بر لزوم حفظ و تقویت چهره فرهنگی و مذهبی شهر درود خاطرنشان کرد: این شهر باید به یک قطب فرهنگی مذهبی تبدیل شود. هر چه در مسیر شهدا قدم برداریم گره­ از کارهایمان باز خواهد شد. باید احیاء فرهنگ ایثار و شهادت اولین دغدغه مردم درود باشد و هر کس با هر توانی که دارد در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد.

وی در پایان گفت: در خصوص فعالیت­‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت باید تبلیغ، تجلیل و تحکیم را به عنوان زیرساخت‌های این حوزه تقویت کنیم و با برگزاری یادواره‌های شهدا و ساخت یادمان در جهت تاثیرگذاری بیشتر این حوزه گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار