فردا؛

پروژه «راه شهدا» افتتاح می‌شود

همزمان با اول ذی‌الحجه و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، پروژه مسیر دسترسی به مقبره‌الشهدای بوستان ابوذر همراه با سازه‌های مفهومی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ - 22August 2017

فردا؛ پروژه «راه شهدا» افتتاح می شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، پروژه مسیر دسترسی به مقبره الشهدای بوستان ابوذر همراه با سازه‌های مفهومی افتتاح خواهد شد. اجرای این پروژه با بهره گیری از نمادهای مفهومی و دینی با تکیه بر فرهنگ شهادت آغاز شده و همزمان با یکم شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

ابویی رییس روابط عمومی شهرداری منطقه 17 افزود: همزمان با یکم شهریور ماه که سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) هم هست، این پروژه بزرگ افتتاح شده و نمادهای فرهنگی و سمبلیک این مسیر در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ابویی اجرای پروژه راه شهدا را در سه بخش توصیف و تشریح کرد: این پروژه از سه بخش «ورودی ابتدایی، سازه مفهومی و فضاسازی محیطی» تشکیل شده که هر سه سازه با ساختاری متفاوت و مرتبط به هم ساخته شده و فضایی معنوی برای رسیدن به مزار شهدا ایجاد می کند.

وی با اشاره به استفاده از میکرو سمنت برای نخستین بار گفت: سازه ورودی این پروژه که از ورودی اصلی در خیابان ابوذر آغاز شده و از جنس سیمان و اسکلت فلزی است که با استفاده از آکوا پنل برای سبک‌سازی سازه پوشیده شده و در آن از میکروسمنت برای پوشش کوتینگ های نهایی که برای نخستین بار در یک المان شهری در تهران بزرگ به کار رفته و کاشی سنتی که به صورت مدرن استفاده شده و با ورق پانچ فلزی در ارتفاع پنج متری قرار گرفته که از دو تا پنج متر تفاوت ارتفاع سازه‌ها است. بلندترین سازه در ارتفاع 5متری متناسب با خیابان ابوذر انتخاب شده و که دید مناسبی را نسبت به مقبره الشهدا که در زاویه 30 درجه قرار گرفته ایجاد می کند.

رییس روابط عمومی شهرداری منطقه 17 با اشاره به مناسب سازی این مسیر برای تردد جانبازان، عنوان کرد: از آنجایی که در منطقه دارالشهدای تهران جانبازان سرافراز ساکن هستند که برای آیین های مختلفی برسر مزار پاک شهدای گمنام این بوستان حضور می یابند، ایمن سازی ورودی این سازه جزو اولویتهای اجرای فنی قرار گرفته و در ورودی این مسیر، رمپ‌هایی ویژه جهت ورود معلولین و جانبازان فراهم آمده و با ایجاد اختلاف سطح اندک، مسیر برای ورود کودکان و سالمندان ایمن سازی شده است.

ابویی با اشاره به اجرای بخش مفهومی و فضاسازی محیطی در این پروژه گفت: در بخش سازه مفهومی نمادی از شهدا ساخته شده که با مفاهیم معماری ایرانی اسلامی پیوند عمیقی دارد که می توان به استفاده از نقوش خوشنویسی، بهره گیری از آیات قرآن کریم، نمادهای عاشورایی و سمبل های آزادگی اشاره کرد.

گفتنی است، آیین افتتاح پروژه راه شهدا و بازگشایی مسیر دسترسی به مقبره الشهدای بوستان ابوذر از خیابان ابوذر، روز چهارشنبه یکم شهریورماه مقارن با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) در مجاورت ساختمان اصلی شهرداری منطقه 17 برگزار می شود.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها