باب‌المراد سریالی که کمتر می‌شناسیم

باب‌المراد سریالی است که درباره زندگی امام جواد(ع) ساخته شده است.
کد خبر: ۲۵۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ - 22August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در روز شهادت امام جواد (ع) نگاهی داریم به سریال باب المراد که در مورد زندگی این امام بزرگوار ساخته شده است.
 
این سریال که محصول مشترک پنج کشور سوریه، لبنان، عراق، کویت، بحرین و ایران است توسط شرکت کویتی (میدل‌آپ پروداکشن) در ایران تهیه شده و فهد میری آن را کارگردانی کرده است.

سریال باب المراد توسط محمود عبدالکریم نوشته شده و در آن بازیگرانی از سوریه، بحرین، کویت، عراق و ایران حضور داشتند.

مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه و دکور و محمود رحمانی و احمد کاوری به عنوان بازیگر در این سریال حضور داشتند. محمد اصفهانی نیز تیتراژ ابتدایی این سریال را به زبان عربی خوانده است.

شخصیت امام جواد(ع) از شخصیت هایی است که کمتر کسی به آن پرداخته و این اولین اثری است که درباره زندگی امام جواد(ع) به روشنگری می‌پردازد. این اثر به ابعاد مختلف زندگی ایشان و چگونگی رسیدن به امامت و حتی قبل و بعد آن را واکاوی می‌کند.

این سریال در رمضان سال 93 از برخی کشورهای عربی پخش شده است و امسال نیز شبکه الکوثر با خرید امتیاز این سریال آنرا با زبان عربی و زیر نویس فارسی پخش نموده است.

مجید میرفخرایی مدیر امور هنری و طراح صحنه و دکور سریال باب المراد درباره روند تولید این مجموعه به جام جم آنلاین گفت : این سریال توسط شرکت کویتی برای پخش در کشورهای عربی ساخته شد و مربوط به زندگی امام جواد(ع) بوده که بسیار سریع و خوب در حدود سه ماه و نیم با پیش تولید به سرانجام رسید .
 
باب‌المراد سریالی که کمتر می شناسیم
مجید میرفخرایی مدیر هنری و طراح دکور و صحنه سریال باب المراد

وی افزود: برای تهیه این سریال شرکت کویتی از شهرک سینمایی غزالی و همچنین شهرک سینمایی دفاع مقدس استفاده کرد.

ما در این دو شهرک به ساخت و ساز دکور و صحنه پرداختیم و آنرا برای فیلم برداری آماده نمودیم. آقای موسوی مسئولیت گریم را بعهده داشتند در تولید سریال نیز عوامل ایرانی کمک می‌کردند ولی تولید اصلی به عهده شرکت عربی، که مربوط به کشور کویت بود که کارگردان آن نیز اهل سوریه بود.

همانطور که گفته شد این سریال به زبان عربی در شبکه الکوثر پخش شده و با توجه به اینکه این سریال اولین مورد درباره زندگی با برکت امام جواد(ع) می باشد ولی کمتر شناخته شده است و حتی بسیاری اسم این سریال را نشنیده اند بهتر است که برای ترجمه فارسی این سریال اقدام شده و در اختیار عاشقان اهل بیت قرار گیرد.
 
منبع: جام جم آنلاین
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار