رئیس پلیس فرودگاه های کشور:

زائران از حمل مواد مخدر سنتی و صنعتی به کشور عربستان خودداری کنند

رئیس پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه مسافران و زائران بیت الله الحرام از حمل مواد مخدر سنتی و صنعتی به کشور عربستان خودداری کنند گفت: کسانی که قانون شکنی کنند از یک تا 15 سال حبس در انتظارشان خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ - 17August 2014

زائران از حمل مواد مخدر سنتی و صنعتی به کشور عربستان خودداری کنند

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس " سرهنگ حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: مهم ترین عملکرد امسال برای پلیس فرودگاه مربوط به عمره مفرده بود . این ماموریت از روز 26 آذر سال 92 شروع شد که در 20 ایستگاه پروازی، 799 هزار زائر در 2 هزار و 543 پرواز زائران کنترل، و به عربستان عازم شدند.

وی ادامه داد: مانند سالهای گذشته از حمل مواد مخدر توسط زائران به عربستان جلوگیری شد و هیچ گونه دستگیری در این زمینه نداشتیم .حتی با زائرینی که کمتر از یک گرم مواد به همراه داشتند برخورد قضائی و از سفر آنها و خانواده هایشان جلوگیری شد.

سرهنگ مهری ضمن درخواست از زائران که تذکرات پلیس را در زمینه حمل مواد مخدر جدی بگیرند اذعان کرد: با توجه به اینکه حج تمتع از 12 شهریور ماه آغاز می شود از زائران می خواهیم توصیه های پلیس را جدی بگیرند و از حمل مواد مخدر سنتی و صنعتی به کشور عربستان خودداری کنند.چون قوانین این کشور در این زمینه بسیار سختگیرانه است .

رئیس فرودگاه کشور تاکید کرد: زائران باید از حمل هرگونه قرص های متادون، ترامادون و کدئین دار که در کشور عربستان جرم محصوب می شود خودداری کنند.

وی با بیان این مطلب که زائران از حمل مواد اسیدی به جهت ایمنی پرواز خوداری نمایند خاطر نشان کرد: زائران از حمل ترشی جات، اسپری ها و اشیائی که مانند سلاح می باشد ویا کالاهای تجاری مانند زعفران و سنگهای قیمتی جلوگیری کنند .

سرهنگ مهری ادامه داد: بر اساس قانون زائران مجاز به حمل 5000 ارز هستند و طبق قانون 17مواد مخدر درصورت کشف مواد از زائران در مرحله اول دستگیری1 تا 5 سال و مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج می شوند که این قانون توسط مقامات قضایی اجرا می شود و در همین زمینه تعدادی از عمره سال گذشته دستگیر و رای صادر شد.

رئیس فرودگاه کشور با توصیه به زائرین تصریح کرد: به زائرین توصیه می شود اشیای قیمتی خود را در بخش بار نگذارند و همراه خود نگه دارند و مدارکشان را به افراد ناشناس نداده و از هیچکس هیچ گونه امانتی را قبول نکنند.

وی ادامه داد: تمام مواد مخدری که کشف می شود از افراد مسنی است که برای استفاده شخصی خود به دلیل بالا بودن سنشان گرفته میشود.

رئیس پلیس فردوگاه های کشور ماموران فرودگاه را  افراد با تجربه دانست و گفت: مامورانی که  در فرودگاه استفاده می شوند عموما افرادی با تجربه،چهر ه زن و قوی هستند و هر نوع جاسازی که توسط زائران مخفی می شود را کشف می کنند.

سرهنگ مهری با ارائه گزارشی از کشفیات 5 ماه نخست سال اظهار دالشت: از ابتدای امسال 197کیلو مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شد که حدود 110 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته ایم.بیشترین کشفیات مواد مخدر در فرودگاههای حضرت امام ، مشهد ، کرمان، بندرعباس و زاهدان اتفاق افتاده است .

رییس پلیس فرودگاه های کشور به آمار کشف کالاهای قاچاق توسط این پلیس نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، موبایل و تبلت به ارزش ریالی 17 میلیارد و 320 میلیون ریال به داخل کشور به صورت قاچاق وارد شده است، همچنین هشت میلیارد و 318 میلیون و 810 هزار ریال طلا، سکه و نقره از کشور به صورت قاچاق خارج شده که تمامی این موارد کشف و ضبط شده اند.

مهری افزود: از میان کشفیات 12 میلیارد و 788 میلیون و 960 هزار ریال مربوط به خروج انواع ارز، یک میلیارد و 900 میلیون ریال مربوط به خروج 48 کیلوگرم زعفران، سه میلیارد و 853 میلیون ریال مربوط به ورود لباس و کفش، یک میلیون و 280 هزار ریال مربوط به ورود ساعت مچی و عینک بوده و در نهایت 40 کیلوگرم مرجان دریایی به ارزش 40 میلیون تومان که از قشم به داخل کشور قاچاق شده کشف و ضبط شده است.

مهری همچنین به دستگیری سارق و مالخر در کمتر از دو ساعت در فرودگاه مشهد از طریق دوربین های مدار بسته در پارکینگ فرودگاه اشاره کرد و گفت: بار مسافرانی که اموالشان به سرقت رفته از محل مالخر کشف و تحویل مالباختگان شده است.
 

رئیس پلیس فردوگاه های کشور با اعلام خبر دستگیری یک باند بزرگ مواد مخدر، افزود: با همکاری شرکت ایران ایر و ماموران ناجا درتاریخ بیست و پنجم سال جاری باری که شامل 13 چرخ دنده بزرگ صنعتی بود کشف شد. چرخ دنده ها داخل جعبه های بزرگی به صورت کاملا حرفه ای با لایه های سرب و کاغذ نسوز جاسازی شده بوند که در هرکدام از این چرخ دنده ها حدود 17 کیلو تریاک جاسازی شده بود که جمعا120کیلو و 500 گرم تریاک به مقصد لندن کشف شد و 4 نفر از عوامل اصلی این باند دستگیر شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار