امیر حاتمی در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب»:

تردیدی در افزایش روزافزون توان موشکی نداریم/ توسعه ساخت تجهیزات دفاع هوایی/ امنیت را برای مردم ارزان‌تر می‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: یقینا قدرت موشکی ما، یک قدرت دفاعی بازدارنده است و تردیدی در افزایش روزافزون این قدرت نداریم و مجامع دانشگاهی با قدرت در این مسیر همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ - 28August 2017
تردیدی در افزایش روزافزون توان موشکی نداریم/ توسعه ساخت تجهیزات دفاع هوایی/ امنیت را برای مردم ارزان‌تر می‌کنیم
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر اظهار داشت: اگر دشمنی بخواهد تعرضی به کشورمان داشته باشد، پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.
 
وی افزود: تقویت قدرت دفاعی کشور همواره اولویت ماست و از تمام ظرفیت‌های موجود برای این امر استفاده خواهیم کرد. در عرصه‌های دفاع زمینی، هوایی و دریایی اولویت‌ها مشخص و در حال پیگیری هستیم.
 
امیر حاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: به حمدالله توان موشکی امروز جمهوری اسلامی ایران خوب است و یکی از مولفه‌های بازدارندگی، توان موشکی کشور است. همین طور که ما برای تقویت توان دفاعی تلاش می‌کنیم، دشمنان ما نیز برای تضعیف و کم اثر کردن آن تلاش می‌کنند. ما تلاش‌های دشمن را با دقت رصد می‌کنیم و متناسب با آن‌ قدرتمان را افزایش می‌دهیم. تلاش دشمن در ضد موشک در استقرار، قدرت و جنگ الکترونیک است و طبیعتا ما موظف به افزایش قدرت موشکی مصوب خواهیم بود.
 
وزیر دفاع گفت: امیدوارم هیچ وقت دشمنان توان موشکی ایران را نیازمایند؛ البته در پاسخ به حمله تروریستی داعش عملیات موشکی انجام دادیم. قدرت موشکی ما یک قدرت واقعی و توان تخریب و دقت آن پوشش دهنده نیازهای ما است.
 
وی بیان داشت: اگر ما توان دفاعی نداشته باشیم و دشمن نیز تصور کند که توان دفاع نداریم، حتما به ما حمله خواهد شد که این مورد را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم. صدام در آن دوران خسارات زیادی بر مسلمانان وارد کرد. یقینا قدرت موشکی ما، یک قدرت دفاعی بازدارنده است و تردیدی در افزایش روزافزون این قدرت نداریم و مجامع دانشگاهی با قدرت در این مسیر همراهی می‌کنند.
 
امیر حاتمی با اشاره به تهدیداتی که در عرصه دریا، زمین و هوا متوجه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در مقابل این تهدیدات و دیگر تهدیدات از جمله تهدیدات تروریستی، از توان بازدارندگی‌مان بهره خواهیم گرفت و نیروی زمینی در برابر حملات تروریستی، نیروی دریایی برای حفظ صیانت دریایی و یگان موشکی برای ارتقای توان راهبردی تلاش خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: با تلاشی که نیروهای مقاومت در منطقه انجام داده‌اند، ناکارآمدی استفاده از تهدیدات گروه‌های تروریستی به نمایش گذاشته شده است.
 
وزیر دفاع گفت: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دشمنان طمع بسیاری به آن دارند. سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که سرنوشت کشورها به دست ملت‌ها رقم بخورد و بر مبنای این سیاست، حمایت از محور مقاومت را در دستور کار خود قرار داده است. ما برای اینکه بتوانیم آرامش و امنیت در کشورمان داشته باشیم، باید از جبهه مقاومت حمایت کنیم.
 
امیر حاتمی در حوزه تجهیزات نظامی بیان داشت: در همه حوزه‌ها می‌توانیم نیازهای خود را طراحی و تولید کنیم. حوزه هوایی حوزه‌ای است که نیازمند توجه بیشتری است و در این حوزه تلاش مضاعفی خواهیم داشت. کارهای مقدماتی در این حوزه نیز انجام شده است.
 
وی در ادامه گفت: در دولت یازدهم، تمامی سامانه‌های S300 در کشور استقرار یافتند و در دفاع از آسمان کشور قابل استفاده هستند. بخش‌هایی از آسمان کشور در پوشش این سامانه است. در بحث پدافند هوایی از سامانه‌های بومی هم بهره می‌گیریم.
 
وزیر دفاع در خصوص سامانه S300 گفت: این سامانه از سامانه‌های پدافندی روز دنیا است که می‌تواند اهداف و پرنده‌های متخاصم را در بردهای زیاد و در ارتفاع بالا رهگیری و منهدم کند و همچینن می‌تواند همزمان چند هدف را رهگیری کند.
 
امیر حاتمی با اشاره به سامانه‌های پدافندی ایران در ارتفاعات پست، متوسط و بلند گفت: به زودی سامانه باور 373 به کارگیری خواهد شد. این سامانه بیش از 85 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم به موقع خود آزمایش، رونمایی و عملیاتی شود. این سامانه نسبت به S300 برتر و کاملا بومی است.
 
وی در خصوص افزایش کیفیت محصولات وزارت دفاع گفت: ما میزان کیفیتی در وزارت دفاع داریم که البته مهمترین کارها ارتقای استانداردها و استانداردسازی است. در دوره گذشته کارهای خوبی برای استانداردسازی انجام شد و در این دوره یکی از برنامه‌های ما ارتقای استانداردها و استقرار استانداردها است و امیدواریم اتفاقات خوبی در نیروهای مسلح در این حوزه شاهد باشیم و تمامی نیروهای مسلح خدمات بهتری دریافت کنند.
 
امیر حاتمی در خصوص بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان بیان داشت: ما این مدال افتخار را از رهبری داریم که از یک نمونه موفق به عنوان ارتباط صنعت با دانشگاه‌ یاد شده‌ایم. ما ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها داریم و بیش از 10 هزار پروژه تحقیقاتی انجام شده و در حال انجام، با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است. بخش قابل توجهی از 3 هزار شرکتی که با آنان کار می‌کنیم، شرکت‌های دانش بنیان هستند. همچنین بخش بسیاری از کارکنان این وزارتخانه از نخبگان دانشگاهی هستند.
 
وزیر دفاع در رابطه با معیشت کارکنان نیروهای مسلح نیز عنوان کرد: همکاران و همرزمان ما در تمامی نیروهای مسلح از بهترین انسان‌های روی کره خاکی هستند که دفاع از میهن اسلامی ایران را انتخاب کرده‌اند. مهمترین کاری که در این رابطه دنبال می‌کنیم، تحقق قانون خدمات کشوری در مورد نیروهای مسلح است. مواردی که در این قانون اجرا نشده است، پیگیری خواهیم کرد که اجرا شود. بخشی از این کار نیازمند همکاری مجلس شورای اسلامی است که تعامل خوبی را با مجلس خواهیم داشت.
 
وی در خصوص تقویت وحدت ارتش و سپاه عنوان کرد: در سایه تدابیر حکیمانه و رهنمودهای مقام معظم رهبری امروز از وحدت و انسجام بی نظیر در بین نیروهای مسلح به خصوص در بین ارتش و سپاه شاهد هستیم؛ این ادعا نیست بلکه واقعیت است. بنده نیز تمام تلاشم را به کار خواهم بست تا تمامی نیروهای مسلح احساس کنند که وزارت دفاع، پشتیبان تمامی نیروهای مسلح است و در خدمت سپاه و ارتش است. در برنامه‌ای مشترک به دنبال این هستیم که نیازهای نیروهای مسلح مورد توجه قرار بگیرد و این کار سطح انسجام و برادری را ارتقا خواهد داد. سپاه و ارتش شاید رقابت‌هایی همراه با خلاقیت و ابتکار داشته باشند، اما این دو برادر و به دنبال ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح هستند. ما در برابر دشمن بسیار محکم و منسجم هستیم.
 
امیر حاتمی در خصوص دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: دیدار با رهبری همواره مملو از نکات راهگشا و ارزشمند است. امیدواریم با تحقق برنامه چهار ساله خود در وزارت دفاع بتوانیم منویات رهبری را جامه عمل بپوشانیم. رهبری در آن دیدار به گذر سریع زمان اشاره کردند و فرمودند زمان در عین حال که کوتاه است، اما می‌توان کارهای ماندگار و بزرگی انجام داد.
 
وزیر دفاع در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی توسط وزارت دفاع گفت: بخش قابل توجهی از برنامه‌های دولت مربوط به اقتصاد مقاومتی است. مهمترین کاری که در حوزه اقتصاد مقاومتی در وزارت دفاع باید انجام بدهیم، این است که تولید محصولات دفاعی باید اقتصادی شود. من باید تلاش کنم، امنیت را برای مردم ارزان‌تر کنم. هزینه‌های تولید امنیت در خصوص تامین تجهیزات دفاعی کاهش خواهیم داد. تلاشمان بر این خواهد بود که محصولات را ارزان‌تر و با کیفیت خوب تولید و استفاده بکنیم. ما چیزی حدود 2 درصد از تولید ناخالص ملی را صرف بخش دفاعی می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار