خلیل حمدان:

نیازی به اثبات ندارد که «امام موسی صدر» زنده است

عضو هیات رئیسه جنبش «امل» با بیان اینکه کشورهای دیگر تلاشی برای پیگیری پرونده «امام صدر» نمی‌کنند گفت: حکومت فعلی «لیبی» مسئول ربودن «امام صدر» است. نیاز به اثبات ندارد که ایشان زنده است و همه لیبیایی‌ها باید مسئول بازگشتشان به جامعه اسلامی باشند.
کد خبر: ۲۵۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ - 29August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «خلیل حمدان»، عضو هیات رئیسه جنبش «امل» در تریبون آزادی که امروز (سه‌شنبه) به مناسبت سالگرد ربوده‌شدن «امام موسی صدر» در موسسه فرهنگی تحقیقاتی صدر برگزار شد گفت: همه می‌دانستند که «امام موسی صدر» شاگرد امام خمینی(ره) بود. در واقع «امام صدر» یکی از همراهان امام خمینی(ره) در راستای پیروزی انقلاب ایران بودند.

وی با بیان اینکه چند ماه پیش از ربودن امام موسی صدر، ایشان یک هفته در میان رسانه‌ها حضور و بروز نداشتند، اظهار داشت: پس از این یک هفته امام صدر دیدارهای زیادی با سران و انقلابیون ایران داشتند به گونه‌ای که بعد از ربودن گفتند که ممکن است این اتفاق به دلیل این دیدارها بوده باشد.

عضو هیئت رئیسه جنبش امل افزود:‌ امام صدر قبل از سفر لیبی مقاله‌ای با عنوان «ندای پیامبران» نوشت که 6 روز قبل از ربودن در لوموند به چاپ رسید. امام صدر در این مقاله درباره ظلم‌های حکومت پهلوی و نقش مردم در انقلاب ایران صحبت کرده بود. به طور کل هدف امام موسی صدر همان هدف امام خمینی بود.

حمدان با بیان اینکه 31 روز پس از ربودن امام صدر، کویت امام خمینی را نپذیرفت و صدام حسین هم قبول نکرد که ایشان به سوریه برود، اظهار داشت: از سید محود دعایی شنیدم که امام خمینی در آن روز گفت که اگر امام صدر در بیروت بود من به لبنان می‌رفتم. در همین روزی که کویت امام خمینی را نپذیرفت، صدام با سفیرش در فرانسه تماس می‌گیرد و می‌گوید که به نزد دوستمان ژاک شیراک برو و بگو که امام خمینی را در فرانسه نپذیرند و پیشنهاد کرد که او را به لیبی بفرستند، اما ژاک شیراک نپذیرفت. این خاطره در جلد دوم خاطرات ژاک شیراک چاپ شده است.

وی با ذکر این نکته که لیبی در آن زمان به زندان صدای مصلحان معروف بود، یاداور شد: همان کسانی که امام صدر را به لیبی هدایت کردند، می‌خواستند امام خمینی را نیز به لیبی بکشانند. در آن زمان خاورمیانه با ثبات نبود، انورسادات مذاکرات صلحش را شروع کرده بود و تکیه‌گاهی برای مبارزه با اسرائیل وجود نداشت و می‌خواستند که با حذف امام صدر و امام خمینی این پایگاه کلاً حذف شود، اما خوشبختانه انقلاب ایران پیروز شد.

عضو هیئت رئیسه جنبش امل با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی دشمن قذافی بودند، ادامه داد: وقتی که در آمریکا، جرایم قذافی را فهرست می‌کردند، همه چیز حتی کتک زدن خادمی توسط پسرش را بیان کردند، اما حرفی از ربودن امام موسی صدر نبود. گویا قذافی هم جرایم مجاز و هم جرایم غیرمجاز داشت و ربودن امام صدر جرم مجاز بود.

حمدان تاکید کرد: کشورهای دیگر تلاشی برای پیگیری پرونده نمی‌کنند. حکومت فعلی لیبی مسئول ربودن امام موسی صدر است. نیاز به اثبات ندارد که امام صدر زنده است و همه لیبیایی‌ها باید مسئول بازگشت امام صدر به جامعه اسلامی باشند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار