«رحیم‌پور‌ ازغدی» در مراسم گرامیداشت شهدای شهریورماه:

کشور به بازخوانی دوباره از شهدای دهه‌شصت نیازمند است

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: لازم است هر کدام از شهدایی که نامشان امروز در این مراسم هست را بار‌دیگر به جوانان امروز معرفی کنیم.
کد خبر: ۲۵۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ - 29August 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «حسن رحیم‌پور ازغدی»، عضو شورای انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت شهدای شهریورماه با عنوان «یادمان آیینه‌داران آفتاب» که عصر امروز در مجمع فرهنگی رفاه برگزار شد، با بازخوانی اسناد مربوط به دهه‌شصت و دوران حضور افراد انقلابی چون شهید «رجایی و باهنر» اظهار داشت: لازم است هر کدام از شهدایی که نامشان امروز در این مراسم هست را بار‌دیگر به جوانان امروز معرفی کنیم.

وی با اشاره به جریان های فکری حال حاضر کشور و ارتباط آن با جناح های فکری دهه شصت گفت: در نامه ای که شهید بهشتی در اسفند سال 69 به امام خمینی می نویسند به دو بینش اشاره می کند. یک اجتهاد پویا برای اداره کشور و دو بینشی بینابین که هم اسلام و لیبرال را باهم می خواهد.

ازغدی با بیان نکته که در صورت وجود این دو بینش مشکلات کشور حل نخواهد شد و نمیتوانیم برنامه ریزی درستی داشته باشید به بازخوانی بخشی از نامه اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت.

وی تصریح کرد: همه ملت ایران انقلاب نکردند بلکه در اواخر این جریات همه ملت به انقلابیون پیوستند. همانطور که در جنگ همه نجنگیدند و هم اکنون عده ای تنها انقلابی هستند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل تنها کسانی که طعم فقر را چشیده اند را افراد واقعی انقلابی دانست که می توانند تا پایان بر موضع خود بمانند و بیان داشت: اشتباه این بود که در اول انقلاب حکومت به دست لیبرال ها افتاد و اگر همین روند پیش برود ممکن است جهان استکبار ما را به عنوان کشوری ضعیف بشناسند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد: رجایی وزیر سرمایه دار نمیخواست و شیوه های غربی را می بایست از تبلیغات انتخاباتی جدا کنیم. در آموزش و پرورش بچه ها را ابوذرانه تربیت کنیم و نگاهمان از پایین جامعه به بالا باشد. معتقد بود اول استقلال داخلی را درست کنیم و سپس به دنبال روابط خارجی باشیم. برخی ها اگر بتوانند امروز وزیر از خارج می آورند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار