سردار حسین سلامی:

بازگشت پیکر شهید حججی نشان از سیطره جهان اسلام بر جهان استکبار دارد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر می‌بینید پیکرهای شهدا روی دستتان تشییع شده و پیکر بی سر شهید حججی با اعمال قدرت از دست تکفیری­‌ها خارج می‌شود، نشان دهنده­ اقتدار و سیطره جهان اسلام بر دنیای استکبار است.
کد خبر: ۲۵۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶ - 31August 2017
شهدا با تکیه بر دین در برابر دشمنان ایستادگی کردند / بازگشت پیکر شهید حججی نشان از سیطره جهان اسلام بر جهان استکبار داردبه گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سی­ و یکمین سالگرد شهادت سردار شهید «محمود کاوه» فرمانده دلاور لشکر ویژه شهدا مراسم گرامیداشتی عصر پنجشنبه با حضور جمع کثیری از یادگاران دفاع مقدس، همرزمان این شهید والامقام از استان­های کردستان و همدان، خانواده معظم شهدا و مسئولان استان در بهشت رضا برگزار شد.

در این مراسم سردار پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدا را شاکرم که در روز عرفه و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در این قطعه آسمانی از زمین، گلزار شهیدان والامقام انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم که انسان­‌های بزرگ آرمیده و در جمع شما خانواده‌های شهدای عالی مقام این خطه دلاورپرور و مردم وفادار، مومن و ولایی توفیق حضور دارم.

وی افزود: امروز شما با زمزمه دلنشین یکی از عمیق‌ترین دعاهای ائمه اطهار دلهایتان را روانه صحرای عرفات و کربلای معلی کردید و با مفاهیم عمیق این دعا که فرازهایی از منبع عظیم الهی قرآن است آشنا شدید.

سردار سلامی ادامه داد: ما در ادامه این دعای شوق­‌انگیز برای گرامیداشت یکی از قهرمانان تاریخ اسلام و ایران در اینجا گرد هم آمدیم. برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره سردار شهید «محمود کاوه»، جاویدان فرزندی از اسلام که به مردمان ایران و جهان اسلام و مردم شهیدپرور خراسان آبرو و عزت بخشید.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید کاوه شهیدی نام آشنا در تاریخ اسلام و ایران است. شهیدی که همانند ستاره‌ای درخشان و پرفروغ بر سپهر افتخارات اسلام، ایران و خطه خراسان می‌درخشد. شهید کاوه و همرزمانش در کردستان در آن خطه که سیاست­‌های جهانی و قدرت­های غرب و شرق و مزدوران داخلی با هم متحد شده بودند تا آن سرزمین زیبا را از میهن­ مان جدا کنند پایمردی و ایستادگی کرد و نگذاشت حتی بخش کوچکی از این خطه پهناور از ایران اسلامی جدا شود. او با شجاعت و رشادت­‌های مثال‌زدنی که گاهی شنیدن و تصور آن از بضاعت ذهن ما عاجز است به همراه رزمندگان و شهدا استقلال این سرزمین را تثبیت کرد.

این مسئول تصریح کرد: شهید کاوه بدون تردید جزو اسطورهای بزرگی است که این شخصیت را می ­توان در افسانه­‌ها یافت. شخصیت این دلاور مرد سپاه اسلام ترکیبی از معرفت، معنویت، تربیت اسلامی، پاکی، خلوص معنوی، ایثار، گذشت، جانبازی، فداکاری و رشادت است. او را می‌توان به واسطه شجاعت کم ­نظیر و مثال ­زدنی‌اش، تندیس زیبای شجاعت در وجود یک جوان مومن و مسلمان دانست که نقشی ماندگار و جاودانه ساخت.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که شهدا محدود به زمان نیستند خاطرنشان کرد: شهدا متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند. فضیلت آنها محدود به زندگی ظاهری دنیایی آنها نمی­ شود. شهید دارای حیات است و علتش هم این است که تأثیرات وجودی شهید ابدی است. علت اینکه بعد از سال­ها از شهادت این دلاورمردان مراسم تجلیل برگزار می­ کنیم و از یک سو ریشه اعتقادی دارد و از طرفی هم آثار شهادت و جانبازی آنها را در استقلال و امنیت شاهد هستیم.

سردار سلامی با بیان این مطلب که شهید کاوه در اوج جوانی، جنگ با دشمنان ایران اسلامی را بر رفاه خود ترجیح داد یادآور شد: اگر شهید کاوه آن روز هجرت نکرده بود و به محبت دنیا دلبسته بود و به انتظار دیگران نشسته بود تا از حریم ایمانش دفاع کنند امروز ما نمی‌توانستیم در این اجتماع با شکوه شاهد اعتلای عظیم جهانی کشورمان باشیم. آن روزها شهید کاوه در ارتفاعات کردستان با دشمن می­ جنگید. جوان بود ولی به آرزوی­ های بزرگ فکر می­ کرد و می ­دانست که عزت و عظمت اسلام از باب جهاد به امتی داده خواهد شد. جهاد عامل ارتقاء کمال یک ملت است.

این مسئول ابراز داشت: جهاد و شهادت عنصر هویت یک جامعه اسلامی است. شهید کاوه و شهدای دیگر که در حدود 4 دهه در مقابل توطئه ­های دشمنان انقلاب اسلامی ایستادند و اجازه تسلط به کفار و منافقین و سیطره یهود بر مسلمانان ندادند و عامل شکل ­دهی تفکری انقلابی و جهادی بر مبنای اسلام شدند.

وی گفت: غیرت علوی جوهری گرانبها است که در وجود شهدا و مجاهدین خدا وجود دارد. شهید کاوه و دیگر شهدا دارای این چنین جوهره‌ای بودند. آنها ایستادند و به ما درس ایستادگی را آموختند. وقتی اینچنین شهدایی قائمه یک ملت را شکل می‌دهند و تکیه­ گاه امنیت و آرامش یک جامعه می­ شوند، هیچ دشمنی نمی­‌تواند بر سرنوشت یک ملت حاکم شود. ما این حقیقت را باور داریم که هرگاه ملتی بزرگ با الهام از یک مکتب بزرگ تابع رهبری بزرگ بودند در مقابل دشمن بزرگ پیروز خواهند بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هنر شهید کاوه‌ها این بود که به قلبهای ما اطمینان بخشیدند و در مقابل یک جنگ جهانی ایستادند. دفاع مقدسی که شهدا در آن درخشیدند و سیاست­‌های دشمن را به گورستان سپردند دقیقاً یک جنگ جهانی بزرگ بود که استکبار علیه ملت ایران طرح­ ریزی و اجرا کرد.

سردار سلامی عنوان کرد: در جنگ تحمیلی، آمریکا و شوروی با تمام قدرت به میدان آمدند تا ثابت کنند که نمی­ توان با تکیه بر دین در برابر قدرتها ایستاد. آنها می­ خواستند به ملت ایران بفهمانند که تنها راه تأمین رفاه و امنیت وابستگی به غرب و شرق است، اما شهید کاوه و دیگر شهدا و ایثارگران این سرزمین اسلامی این نظریه را باطل کردند. آنها در اوج محاصره و تحریم و نابرابری قدرت در تمامی حوزه­ ها با تکیه بر اسلام و تبعیت از ولایت توانستند در برابر سیاست‌های قدرت‌­های بزرگ که با هم متحد شده­ بودند، بایستند و همین موضوع باعث شد تا اراده ملت مقاوم بر سیاست­‌های استکبار غلبه کند.

وی با اشاره به این مطلب که دشمنان لحظه‌ای از انتقام جویی دست بر نمی­ دارند خاطرنشان کرد: اگر آن شهادت­‌ها نبود شاید کشور ما بارها مورد تهاجم قدرت­های کوچک و بزرگ قرار می­ گرفت. دشمن حتی یک لحظه هم از فکر انتقام ­جویی از ملت ایران دست بر نمی­ دارد. روحیه مقاومت و شهادت طلبی که در وجود جوانان ما از ابتدای نهضت حضرت امام (ره) ریشه دوانده و نسل به نسل این روحیه منتقل شده، در وقایعی که دشمن، بعد از جنگ تحمیلی برای این کشور رقم زدند حماسه­ های فراموش نشدنی آفریده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز موازنه قدرت به نفع اسلام و مسلمانان و علیه استکبار در حال تغییر است. هیچکس باور نمی ­کرد آمریکا با آن توان نظامی که در اختیار دارد در حاشیه تحولات منطقه قرار بگیرد و جمهوری اسلامی به عنوان نقش ­آفرین، سرنوشت جهان اسلام را با فداکاری و ابتکار عمل و اتحاد مسلمانان در سرتاسر ممالک اسلامی به دست بگیرد. جمهوری اسلامی در حال غلبه بر آمریکا است.

این مسئول تأکید کرد: اگر می‌بینید پیکرهای شهدا روی دستتان تشییع می­‌شود و پیکر بی سر شهید حججی با اعمال قدرت از دست تکفیری‌ها خارج می­‌شود، نشان دهنده­ اقتدار و سیطره جهان اسلام بر دنیای استکبار است. اگر شاهد آن هستید که عربستان در یمن در بن بست قرار گرفته علتش معرفتی است که شهیدان ما در عالم اسلام پراکندند. حاصل فهم شهیدان ما و انتقال آن به جوانان جهان اسلام این است که آنها از خانه­‌هایشان خارج شدند و سربندهایشان را بستند و سلاح بر دست گرفته و در مقابل دشمنان اسلام ایستادند.

سردار سلامی در پایان متذکر شد: امروز این فهم و فضیلت در حال هنرنمایی است. این را بدانید دشمنان شما عاجز هستند و دچار سردرگمی شده­اند. در حالی که می­‌خواستند ملت ایران را پشیمان کنند و جوانان ما را از تقیدات دینی و جهاد دور کنند و افکار غربی را جایگزین آن کنند. اما امروز در هر اجتماعی شاهد حضور جوانانی هستیم که داوطلبانه به دنبال آن هستند تا در جبهه مقاومت حضور پیدا کنند. این رویداد نشان دهنده رویش‌هایی است که به برکت انقلاب و خون شهدا صورت گرفته است. به حول و قوه الهی شکوفه­‌های شجره طیبه پیروزی اسلام را خواهید دید و خبرهای پیروزی مسلمانان که هدایت یافته ولایت فقیه هستند را خواهید شنید.

در پایان این مراسم سردار سلامی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی خراسان رضوی با حضور بر مزار سرداران شهید «کاوه»، «چراغچی»، «فرودی» و «برونسی» به مقام این شهدای والامقام ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها