مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان خبر داد

برگزاری مراسم وداع با شهدای گمنام در بم و ماهان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از برگزاری مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان‌های بم و ماهان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶ - 18August 2014

برگزاری مراسم وداع با شهدای گمنام در بم و ماهان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدار «محمد مهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، در جلسه ستاد استقبال از شهدای گمنام از ورود سه شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده در صبح چهارشنبه 29 مرداد به استان خبر داد و افزود: پس از مراسم استقبال در قالب کاروان خودرویی، پیکرهای مطهرشهدا در حسینیه ثارالله مستقر میشوند.

وی با بیان اینکه در همان شب نیز مراسم وداع با شهدا در مهدیه متوسلین در میدان شهدا کرمان برگزار میشود، ادامه داد: پیکرهای مطهر شهدا ظهر پنجشنبه 30 مرداد به شهرهایی که قرار است در آنجا تدفین شوند، منتقل میشود.

این مسئول با بیان اینکه دو شهید گمنام به "بروات" و یک شهید گمنام به "زنگی آباد" منتقل میشود، افزود: در مسیر انتقال به این مناطق، مراسم استقبال و وداع با شهدا برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه در مسیر انتقال دو شهید گمنام به شهر بروات از توابع شهرستان بم، مراسم استقبال در شهر ماهان و بم نیز برگزار میشود، خاطرنشان کرد: پیکر یک شهید شناسایی شده هم به شهر دوساری از توابع شهرستان عنبرآباد منتقل میشود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان تصریح کرد: شهید «ذبیح الله خالصی» از رسته توپخانه لشکر 41 ثارالله و از شهدای عملیات فاو است که به تازگی تفحص و شناسایی شده و به شهر دوساری منتقل میشود.

سرهنگ ابوالحسنی در خصوص سه شهید گمنام هم با بیان اینکه این شهدا در جزیره مجنون تفحص شدهاند؛ گفت: منطقه جزیره مجنون از سختترین زمینهاست که حفر سنگر در آن بسیار دشوار بود و این شهدا در آن منطقه جنگیدند و به شهادت رسیدند و سالها زیر زمین تفتیده آن ماندند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شناسایی پیکرهای شهدای ایرانی از اجساد عراقی خاطرنشان کرد: سیستم تفحص ما تا به یقین نرسد، جسد شناسایی شده را به عنوان شهید اعلام نمیکند و برای این امر حدود 10 مؤلفه و شاخص وجود دارد که لباسهای سربازان ایرانی یکی از این موارد است.

وی با بیان اینکه هنوز چند هزار شهید تفحص نشده وجود دارد، افزود: پیکر یک شهید که در اردوگاه عراق به خاک سپرده شده بود پس از 10 سال سالم بود و به ایران منتقل شد و این از معجزات جنگ است که با آن بسیاری از عراقیها به حقانیت ما پی بردند.

نظر شما
پربیننده ها