مشاور رئیس‌جمهور روسیه:

آمریکا ساختمان‌های دیپلماتیک روسیه را به زور تسخیر کرده است

مشاور ولادیمیر پوتین با اعلام تصاحب ساختمان‌های دیپلماتیک دولت روسیه در آمریکا، تاکید کرد که جنجال آفرینی بدون فکر واشنگتن در روابط با مسکو می‌تواند عواقب منفی در عرصه بین‌المللی داشته باشد.
کد خبر: ۲۵۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 02September 2017
آمریکا ساختمان‌های دیپلماتیک روسیه را به زور تسخیر کرده است
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «تاس»، «یوری اوشاکوف» مشاور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاسی، محروم ساختن نمایندگی دیپلماتیک این کشور از امکان استفاده از شش ساختمان در خاک ایالات متحده، که پنج عدد از آن‌ها تاسیسات دیپلماتیک محسوب می‌شدند، را «تسخیر زورمدارانه» اموال متعلق به دولت روسیه نامید.

این مقام بلندپایه کرملین گفت: «در حال حاضر آمریکایی‌ها با تعطیل کردن کنسولگری روسیه در شهر سانفرانسیسکو، بار دیگر مالکیت ساختمان دیپلماتیک دیگری را از دست روسیه درآورده‌‌‌‌اند. این پنجمین مورد از موارد مشابهی است که وضعیت مصونیت دیپلماتیک داشته است.»
 
وی افزود: «غیر از این‌ها دفتر نمایندگی تجاری روسیه در شهر نیویورک هم که در اجازه دولت روسیه بود، به موارد بالا اضافه می‌شود. این اقدام طرف آمریکایی را فقط می‌توان «تسخیر زورمدارانه» اموال متعلق به دولت فدراسیون روسیه نامید.»

اوشاکوف همچنین تاکید کرد: «جای تأسف دارد که دولت آمریکا همچنان به جنجال‌آفرینی در روابط دوجانبه با روسیه ادامه می‌دهد بدون اینکه به فکر عواقب منفی احتمالی چنین برخوردی باشد. این عواقب نه تنها منافع دو کشور بلکه ثبات بین‌المللی را نیز می‌تواند در معرض تهدید قرار دهد.»

مشاور پوتین یادآور شد: «چنین اقداماتی از سوی آمریکا تنها باعث به بن‌بست کشیده شدن بیشتر روابط دو کشور خواهد شد ضمن اینکه این برخوردها با اظهارات مقامات بلندپایه واشنگتن، که از تمایل برای بهبود روابط با مسکو سخن می‌گویند، کاملا مغایرت دارد.»

وی افزود: «صحبت بر سر ادامه تیرگی روابط دو کشور است و ما در حال حاضر با خونسردی در حال بررسی راه‌های منطقی برای پاسخگویی به این اقدامات واشنگتن هستیم.»  

به گفته وی، اقدامات غیردوستانه از سوی دولت آمریکا ظاهرا پایانی ندارد و از این بابت نمی‌تواند باعث ابراز تعجب و تأسف مقامات مسکو نشود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها