فهمیده آذربایجان (2)/

پای برهنه با دشمن خواهم جنگید

شهید «حسن جنگجو» در عملیات «مسلم بن عقیل» از ناحیه صورت و در عملیات «والفجر 4» از ناحیه پا و برخی قسمت‌های بدن به شدت زخمی شد و هنوز کاملا بهبود نیافته بود که عازم جبهه شد. در موقع اعزام از او خواستند تا خوب شدن پایش صبر کند اما او چنین فریاد برآورد: «پای برهنه با دشمن خواهم جنگید».
کد خبر: ۲۵۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ - 04September 2017

پای برهنه با دشمن خواهم جنگیدبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، شهید «حسن جنگجو» در سال 1339 در یکی از محله‌های قدیمی تبریز به دنیا آمد. کودکی و نوجوانی‌ اش در میان تظاهرات علیه رژیم ظالم پهلوی گذشت و با آغاز حمله عراق به ایران بی‌تاب حضور در جبهه‌های جنگ شد.

او و چند تن از دوستان مسجدیش عازم دزفول شدند و بعد از طی دوره آموزشی، مسؤولان مربوطه به علت کوچک بودن جثه و قد وی از اعزام او به خط مقدم جبهه خودداری کردند؛ ولی او این آتش اشتیاق را تاب نیاورد و حضور در خط مقدم را بر اقامت در تبریز ترجیح داد و دوباره با اصرار بسیار وارد گروه شهید چمران شد.

بین او و شهید چمران علاقه‌ای متقابل وجود داشت. در موقع شهادت شهید چمران در مرخصی بود که به محض شنیدن این خبر مجددا به جبهه برگشت. تنها پیامش به خانواده اطاعت از امام امت و ولایت فقیه و حضور در تمام صحنه‌ها بود.

حسن در عملیات «فتح‌المبین» و «مسلم بن عقیل» شرکت فعال داشت و در عملیات «مسلم بن عقیل» از ناحیه صورت و در عملیات «والفجر 4» از ناحیه پا و برخی قسمت‌های بدن به شدت زخمی شد و هنوز کاملا بهبود نیافته بود که عازم جبهه شد.

در موقع اعزام از او خواستند تا خوب شدن پایش صبر کند اما او چنین فریاد برآورد: «پای برهنه با دشمن خواهم جنگید».

در آخرین وداعش به خانواده گفت: «این بار شهید خواهم شد» و خداحافظی کرد و رفت و در عملیات پیروزمندانه خیبر شرکت کرد و همچنان که گفته بود بنا به اظهار همسنگران خود پای برهنه در جزایر مجنون گام نهاد و جنگید و به ندای سرور شهیدان، امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) لبیک گفت و در خون خود غلتید و از جام شهادت سیراب شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها