فرزند سردار شهید «شاطری» در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی:

مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری به‌صورت جدی پیگیری شود‌

کد خبر: ۲۵۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ - 04September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، فرزند شهید «شاطری» در فعالان فرهنگی و هنری با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خواستار پیگیری مطالبات رهبری که ضامن حفظ و سلامت جامعه اسلامی از حوادث آینده است در سطح استان شد و اظهار داشت: در این راستا باید عملکرد دستگاه‌های فرهنگی مورد ارزیابی قرار گیرد و تمام شاخص‌های فرهنگی و ملاک‌های تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری در آن سنجیده شود.

وی افزود: کیفی‌سازی برنامه‌ها در تراز فرهنگ ایثار و شهادت و مطابق با فرمان امام و آرمان شهدا از دیگر اقداماتی است که می‌تواند برای تحقق مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ کمک شایانی انجام دهد.

فرزند شهید شاطری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با رشادت‌ها و ایستادگی‌ها و ایثارگری‌های مردم و اهدای خون هزاران شهید به ثمر نشست اذعان کرد: علی‌رغم تحمل فشارها و تهدیدات و تحریم‌ها همچون دژی محکم و ثابت‌قدم باقی‌مانده است.

وی این اقتدار را مدیون خون شهدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران فراز و نشیب‌ها را پشت سرگذشت و روزبه‌روز بر عزت و اقتدار آن افزوده شد.

این بانوی فعال فرهنگی تصریح کرد: ملت ایران شجاعانه با ایثارگری‌ها هر بار گوهر بزرگ انقلاب را در آغوش گرفته و با اطاعت از فرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از انقلاب محافظت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز این انقلاب به برکت خون شهیدان همچون درخت تنومندی قد علم کرده و آوازه فرهنگ و ایثار و شهادتش در سراسر دنیا به گوش می‌رسد.

فرزند شهید شاطری با اشاره به منویات رهبری بیان کرد: امروز رنج و زحمت زنده نگه‌داشتن خون شهدا از شهادت کمتر نیست هر شهیدی پرچمی برای استقلال این کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یاد شهدا را نباید فراموش کنیم اضافه کرد: امنیت و آرامش امروز جامعه را مدیون آنان هستیم و امروز امنیت و آرامش ما زبان زد جهانیان است.

شاطری با تأکید بر اینکه حضور رهبری مدبر و آگاه بر اقتدار این ملت می‌افزاید اذعان کرد: علاوه بر برخورداری از نعمت امنیت و آرامش ما نعمت برخورداری از رهبری را داریم که سکان‌دار کشتی انقلاب اسلامی در دریای پرتلاطم و مواج توطئه‌های غرب است.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری برای ادامه راه جمهوری اسلامی و گذشتن از خطرها و توطئه‌ها بر فرهنگ ایثار و شهادت تکیه می‌کنند.

خانواده شهدا دل‌شکسته‌اند/شهدا محدود به جناح خاصی نیستند

فرزند شهید شاطری با بیان اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت در هر جامعه‌ای عمومی و فراگیر شود آن جامعه پیشروی می‌کند و هرگز در آن توقف وجود نخواهد داشت اظهار داشت: اما امروز ما خانواده شهدا دل‌شکسته‌ایم نه از رفتن عزیزانمان بلکه از کمرنگ شدن راه، اهداف و آرمان‌های شهیدان رنجیده‌خاطر هستیم.

وی گفت: دل‌شکسته‌ایم از اینکه شهیدان ما از تمام تعلقات دنیوی خود گذشتند تا انقلاب حفظ شود؛ اما امروز چه راحت بعضی از بی‌قیدها از قیدها سخن می‌گویند و مدعی سهم خود از سفره انقلاب هستند.

شاطری تصریح کرد: امروز کسانی که شعارهای اسلامی و ضد استکباری سر می‌دهند برای حفظ وجب‌به‌وجب خاک ایران چه کردند که امروز شهدای مدافع حرم را متهم به دریافت پول می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده شهدا را تبدیل به حزب‌های متفاوت کرده و برای رسیدن به اهداف منفعت‌طلبانه خود از آن‌ها به‌عنوان ابزار منفعت‌طلبی استفاده می‌کنند تأکید کرد: منفعت‌طلبان و سودجویان بدانند شهدا محدود به حزب و جناح خاصی نیستند و راه و اهداف آنان تنها یاد خدا و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

تبلیغ کنسرت در گوشه گوشه شهر سمنان به‌جای نام شهدا

فرزند شهید شاطری با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی اذعان کرد: امروز در گوشه‌کنارهای شهر شهیدپرور ما به‌جای یاد شهدا تبلیغ کنسرت‌ها به چشم می‌خورد و بی‌ارزش‌ها تبدیل به ارزش‌ها شده است.

وی گفت: آزادی در حجاب و پوشش، فرهنگ و تمدن به‌حساب می‌آید و عده‌ای که مدعی انقلابی بودن هستند عکس شهدا را می‌بینند و عکس آنان عمل می‌کنند.

شاطری با بیان اینکه باید به سبک و سیره شهدا توجه کرد افزود: شهدا را با فراگیری و اجرای سیره زندگانی آنان در عملکرد روزانه خودمان یاد کنیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار