فرمانده نیروهای هم‌پیمان سوریه: اگر توطئه آمریکا نبود آزادی دیرالزور به تأخیر نمی‌افتاد

فرمانده اتاق عملیات نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه می‌گوید که اگر توطئه آمریکا نبود آزادی دیرالزور به تأخیر نمی‌افتاد.
کد خبر: ۲۵۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ - 05September 2017
فرمانده نیروهای هم‌پیمان سوریه: اگر توطئه آمریکا نبود آزادی دیرالزور به تأخیر نمی‌افتادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، فرمانده اتاق عملیات نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در رابطه با تحولات سیاسی و نظامی این کشور به ویژه درباره شکستن محاصره دیرالزور گفت: اگر توطئه نیروهای ائتلاف عربی و در رأس آن‌ها آمریکا نبود و حملات هوایی عمدی را علیه ارتش سوریه در دیرالزور انجام نمی‌دادند، آزادی دیرالزور به تأخیر نمی‌افتاد به ویژه اینکه حملات آمریکا به گسترش نفوذ داعش و تلاشش برای سیطره کامل بر شهر و کارشکنی در پیشروی نیروهای ارتش سوریه انجامید.

وی افزود: باید مردم عزیز سوریه بدانند که دلیل تأخیر در پیروزی‌ حمایت آمریکا و نیروهای ائتلاف آمریکا از گروه‌های تروریستی و مداخله‌های خارجی بوده است چراکه موجب پیچیدگی اوضاع و تأخیر در پیشروی در جبهه‌های مختلف به دلیل حمایتش از داعش شده است.

این فرمانده گفت: حمایت ائتلاف ضد داعش و در رأس آن آمریکا از داعش با اسناد موثق ثابت شده است چراکه آن‌ها طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از فرماندهان داعش و مسئولانش را به خارج از مناطق درگیر منتقل کرده‌اند. آخرین اسنادی که حمایت آمریکا از تندروها را نشان می‌دهد گزارشات اسرای داعش درباره حمایت آمریکا از آن‌هاست.

وی گفت: مسئله بعدی این است که صبر مردم سوریه و پایداری اسطوره‌ای ارتش سوریه و حکمت رهبرانشان زمینه کامل را برای این پیروزی‌های بزرگ فراهم آورد. دوستان سوریه و هم‌پیمانانشان تنها هدفشان کمک به ارتش سوریه نبود برای هدفشان آزادی بشریت و جامعه بود.

این فرمانده گفت: ما به رئیس‌جمهور و مردم و دولت سوریه این پیروزی‌ها را تبریک می‌گوییم و با مردم سوریه و رهبرانش پیمان می‌بندیم که جنگ را در کنار ارتش سوریه ادامه بدهیم. ما به عنوان هم‌پیمان سوریه به تصمیمات دولت دمشق احترام گذاشته و به مردم سوریه می‌گوییم که پیروزی بسیار نزدیک است و این پیروزی شایسته مردمی است که زندگی را دوست دارند.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار