امام جمعه موقت تهران:

مفهوم «مباهله» را با زبان زیبای هنر زنده نگاه دارید

«حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی» با اشاره به جایگاه ائمه اطهار در آیه «مباهله» گفت: مباهله به نوعی شعار غدیر است که می‌توان مفهوم آن را با بیان‌های مختلف به ویژه زبان زیبای هنر، زنده و پویا نگه داشت.
کد خبر: ۲۵۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ - 05September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی»، امام جمعه موقت تهران امروز در همایش احسان غدیر که با حضور «محسن ولیئی» ‌مدیرکل کمیته امداد استان تهران، «حسین ظریف‌منش» مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و شمار دیگری از مسئولان در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با تأکید بر قرابت قرآن و عترت اظهار داشت: در قرآن کریم جایگاه ائمه‌ اطهار و ولایت بسیار مورد توجه قرار گرفته است، که یکی از آن‌ها در آیه «مباهله» است.

وی افزود: مباهله به نوعی شعار غدیر است که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد، قطعاً مفهوم مباهله را می‌توان با بیان‌های مختلف به ویژه زبان زیبای هنر، زنده و پویا نگه داشت.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آیه مودّت در قرآن کریم تصریح کرد: رمز پایداری خانواده‌ها بدون شک مودّت و محبت میان افراد خانواده است، که اگر خانواده‌ها به هم محبت کنند، جامعه نیز به سمت پایداری و استحکام پیش می‌رود.

صدیقی با بیان اینکه با درنظر گرفتن جایگاه امیرمؤمنان(ع) می‌توان به مودّت و محبت واقعی رسید گفت: امام علی(ع) هرگز در جامعه خود گداپروری نمی‌کرد؛ بلکه با کمک به افراد به کرامت افراد و فقرا می‌افزود؛ از اینرو افرادی که امروز تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند بسیار جایگاه محترمی دارند و قطعاً این افراد گنج‌های جامعه ما هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

عید غدیر قوام‌بخش جایگاه ولایت و انسانیت است

در ادامه این مراسم حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد غدیر نیز با بیان اینکه تعالیم علوی در جامعه امروز بسیار مغفول مانده است گفت: عید سعید غدیر نقطه عطفی در تاریخ بشریت است که در آن روز به جایگاه ولایت و انسانیت قوام بخشیده شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به روز مهّم غدیر به اندازه کافی پرداخته نشده است عنوان کرد: باید با پاسداشت عید غدیر بیشتر به قوام جایگاه امامت و ولایت بپردازیم؛ بنابراین همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فاصله میان عید قربان و عید سعید غدیر را بسیار مهّم خوانده‌اند، ما نیز باید در این ایام به حقیقت و فلسفه این دو عید توجه کنیم.

مدیرعامل بنیاد غدیر خاطرنشان کرد: غدیر بدون شک، فلسفه سیاسی اسلام است، که باید در بازخوانی ابعاد عید سعید غدیر، به بخش جایگاه ولایت در میان شیعیان و مسلمانان توجه ویژه‌ای صورت گیرد، باید در کنار جایگاه والای قرآن، به عترت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ زیرا با توجه به جایگاه مهّم ائمه اطهار می‌توانیم به تحکیم جامعه و خانواده خود بپردازیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها