سردار حمیدی خبر داد؛

افزایش تصادفات جاده‌ای در شهریورماه هر سال/ افزایش دوربین‌های جاده‌ای برای کنترل بیشتر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه همه ساله شهریورماه پرتلفات‌ترین ماه سال است، گفت: در شهریورماه سال گذشته متاسفانه 1 هزار و 256 نفر، فقط در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۲۵۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ - 08September 2017

افزایش تصادفات جاده‌ای در شهریورماه هر سال/ افزایش دوربین‌های جاده‌ای برای کنترل بیشتربه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدحسين حمیدی» رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه همه ساله شهریورماه پرتلفات‌ترین‌ماه سال است، اظهار داشت: در شهریورماه سال گذشته متاسفانه 1 هزار و 256 نفر، فقط در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این هموطنان می‌توانستند با رعایت مقررات با پایان سفر دوباره در بین عزیزانشان باشند؛ اما متاسفانه به دلیل رعایت نکردن و عدم برنامه‌ریزی صحیح جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه بیشترین ترددهای کشور در شهریورماه انجام می‌شود، اظهار داشت: آخرین روزهای تعطیلات همراه با بهتر شدن هوای بیشتر شهرهای کشور می‌شود و به همین دلیل گاهی آخرین سفرهای تعطیلات تبدیل به آخرین روزهای زندگی کسانی ختم می‌شود که در روزهای باقی‌مانده فصل برخی نکات ساده رانندگی را فراموش می‌کنند.

وی افزود: گرمای تابستان موجب می‌شود که راننده زودتر خسته شود و از آنجایی که حجم ترددها بالاتر است با نواقصی که در سطح خودروها از قبیل (ترکیدگی لاستیک، آماده نبودن خودرو، هماهنگ نبودن مسیر پیش رو با راننده، عجله و شتابی که برای رسیدن به مقصد وجود دارد)، همه دست به دست هم می‌دهد که حوادث شهریورماه نسبت به مدت مشابه خودش در دیگر ماه‌های سال افزایش یابد.

حمیدی توصیه کرد: اگر قصد سفر دارید، حتما برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید، در طول سفر توقف گاه‌های مناسبی را برای استراحت راننده پیش‌بینی کنید و تحت هیچ عنوان عجله و شتاب نداشته باشید.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم نسبت به ادوار گذشته کنترل‌های بیشتری داشته باشیم، تعداد دوربین‌هایمان را در سطح جاده افزایش داده‌ایم و امکانات کلی ما نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و شرایط فراهم شده تا همکاران نسبت به تخلفات برخورد دقیق‌تری داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا توقف 72 ساعته کنار پاسگاه پلیس راه و توقف‌های در نظر گرفته شده، ضبط گواهینامه و اعمال نمره منفی را از جمله اقدامات در نظر گرفته شده پلیس برای برخورد با تخلفات جاده عنوان کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار