تاکیدات عاشورایی شهدای خراسان رضوی؛

اقامه عزای سیدالشهدا (ع) موجب خوف دشمن می‌شود/ حرکت در مسیری که امام حسین (ع) ترسیم کرد واهمه ندارد

شهید عبدالرحیم زردی در فرازی از وصیت­نامه خود آورده است: در عزای من سیاه نپوشید، برای عزاداری امام حسین (ع) و خاندانش سیاه بپوشید و عزاداری کنید که باعث خوف دشمن است.
کد خبر: ۲۵۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ - 25September 2017
دفاع مقدس/// اقامه عزای سیدالشهدا(ع) باعث خوف دشمن خواهد شد/ حرکت در مسیری که امام حسین(ع)ترسیم کردند واهمه نداردبه گزارش دفاع پرس از مشهد، معمار کبیر انقلاب اسلامی خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس را امتداد خون پاک سیدالشهدا (ع) دانسته‌اند. همزمانی ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر با هفته دفاع مقدس در سال جاری، فرصتی شد تا به فرازهایی از وصایای شهدای خراسان رضوی بپردازیم که در آن‌ها به حماسه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا اشاره شده است.
 
این وصایا را در ادامه می‌خوانید.

شهید مجتبی خوراکیان

«مادرم! با تشکر از شیر پاکی که به من خوراندید و برای امام حسین (ع) گریستید و به ما شیر دادید. اکنون از برکت آن­ها خداوند به ما عنایت کرد تا جزو سنگرنشینان پسر فاطمه زهرا (س) اسم ما نوشته شود».

شهید حمیدرضا خلیلی

«برای من گریه نکنید، عزاداری نکنید، حجله نبندید، برای علی‌اکبر (ع) و علی اصغر امام حسین (ع) گریه و عزاداری کنید».

شهید عبدالرضا خیاط­ زاده

«همانا من راه سرور شهیدان، حسین ­ابن علی (ع) را برگزیدم و ای کاش هزاران جان داشتم و همه را فدای راه حق و امام حسین(ع) می­ نمودم».

شهید سید بابا دامنجانی

«من حسین­ وار به جبهه می­ روم و شما هم زینب­ وار صبور باش و بچه ­ها را بزرگ کن».

شهید رجب­علی دانایی

«شهادت فوز عظیمی است که مولایمان امیرمومنان حضرت علی (ع) آن را رستگاری شمرد و امام حسین (ع) نیز زن و فرزندان و هستی خود را در راه شهادت داد تا اسلام برای همیشه زنده بماند، حال که ما شیعیان آنان هستیم باید راه آنان را پیش بگیریم».

شهید سید اسماعیل دلبری

«ای ملت مسلمان! باکی از شهادت در راه خدا نداریم. همانطور که سرور آزادگان حسین (ع) به ما درس شهادت و آزادگی را آموخت».

شهید عبدالرحیم زردی

«در عزای من سیاه نپوشید. برای عزاداری امام حسین (ع) و خاندانش سیاه بپوشید و عزاداری کنید که باعث خوف دشمن است».

شهید محمد ابراهیم ابراهیمی

«ما پیرو سید شهیدان هستیم که در راه اسلام و قرآن طفل 6 ماهه تا... را قربانی کرد و اسلام عزیز را با خون پاک خود آبیاری نمود و ملت بزرگ اسلام از محراب مسجد کوفه تا صحرای کربلا و در طول تاریخ پر ارزش سرخ تشیع قربانیانی ارزشمند به اسلام تقدیم نمود».

شهید حسین بوری

«من راه مولایم حسین ­ابن علی (ع) را در پیش گرفته ­ام و اگر شهادت نصیبم شد، مرا حلال کنید و گرنه تا زمانی که اسلام پیروز نشده است، به خانه بر نخواهم گشت».

شهید برات محمد عیدی

«ای برادران و ای جوانان وطن، مبادا در بستر ذلت و مرگ طبیعی بمیرید که مولا و آقایتان امام حسین (ع) در صحرای کربلا شهید شد و ای جوانان وطن، مبادا بی هدف بمیرید که علی(ع) در محراب عبادت شربت شهادت را نوشید و ای عزیزان، مبادا بی تفاوت بمیرید که علی‌‌اکبر حسین (ع) در راه یاری کردن پدرش و اسلام عزیز جان خود را فدای اسلام کرد. آری ای مادران، مبادا از رفتن فرزندان خود به جبهه و یاری اسلام ناراحت باشید و یا خدای نکرده جلوگیری کنید، بلکه باید چون حضرت زینب (س) که شهادت بهترین یاران خود را تحمل کرد و چون دژی استوار و صبور ایستاد باشید».

شهید براتعلی رفیعی

«از تک تک شما تقاضا دارم در مرحله اول اسلام و قرآن و وحدت و یکپارچگی را حفظ کرده و راهی که حسین (ع) سرور آزادمردان جهان، رفته ­اند ادامه دهید و نگذارید هدف آن­ها- که به پا داشتن اسلام عزیز است- پایمال و یا از بین برود».

شهید حسین صدیقی

«پیام من به خواهران و مادران گرامی این است که خدای ناکرده مبادا از رفتن فرزندتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی ­توانید جواب حضرت زینب (س) را بدهید که تحمل 72 شهید را نمود و مانند مادر وهب باشید که جوانان خود را به جبهه­ های نبرد بفرستید و حتی جسد او را هم تحویل نگیرید که مادر وهب گفت: من سری را که در راه خدا داده ­ام، پس نمی­ گیرم».

شهید محمد عبادیان

«راه شهدا را ادامه دهید و سخن سیدالشهدا (ع) را فراموش نکنید که فرمود: زندگی مفهومی ندارد، مگر با عقیده به اسلام و جهاد و مبارزه کردن».

شهید محمد حسین علی حسینی

«بایستی تا سرحد مرگ و شهادت دست از یاری رهبر بر حق خویش برنداریم زیرا این انقلاب ما به انقلاب حسین(ع) وابسته است.

ما نمی­ خواهیم تجربه تلخ وقایعی که در زمان امام حسین (ع) به حمایت از باطل و خیانت به حق روی داد، زمان ما نیز خدای ناخواسته تکرار شود».

شهید محمدرضا ابراهیم ­پور

«مادرم، در زمان امام حسین (ع) که نبودی اما الان امام حسین دیگری وجود دارد و ما باید به ندای امام لبیک بگوئیم. راه امام را ادامه دهید و مانند حضرت زینب (س) زندگی کنید».

شهید بهرام جعفری سیدآباد

«هنوز زیاد است قلب­هایی که برای خدا بتپد و هنوز زیاد است خون­هایی که برای خدا ریخته شود. به خدا قسم که تا قیامت هر کجا کویری ببینیم، آن جا را کربلا خواهیم کرد و هر کجا نیرویی ببینیم حسین (ع) خواهیم شد و [هر] کجا ندای حسین (ع) را بشنویم لبیک خواهیم گفت».

شهید علیرضا عاصمی

«مادر جان! از شما تقاضا می­ کنم که صبر را از زینب (س) یاد بگیرید و همچون زینب که در برابر 72 تن شهید که همگی آن­ها از بهترین فرزندان اسلام بودند استقامت به خرج داد باز به کار خود ادامه داد تا امروز به دست من و شما رسیده و حالا نوبت شماست که انقلاب را یاری کنید و امتحان خود را بدهید».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها