ژنرال آمریکایی:

با رویکردی تهاجمی‌تر با ایران در فضای مجازی برخورد می‌کنیم

ژنرال «جوزف وتل» گفت واشنگتن قصد دارد با اتخاذ رویکری تهاجمی‌تر در فضای مجازی با نفوذ تهران مقابله کند.
کد خبر: ۲۵۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ - 15September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ژنرال «جوزف وتل»، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ضمن تأکید بر استفاده از فضای مجازی و تکیه بر جنگ سایبری علیه ایران گفت واشنگتن قصد دارد با اتخاذ رویکری تهاجمی‌تر در فضای مجازی با نفوذ تهران مقابله کند.

ژنرال جوزف وتل افزود تقریباً تمام فعالیت آنها (ایرانی‌ها) در جایی است که به آن منطقه خاکستری می‌گوییم، فضایی میان رقابت معمولی بین المللی و درگیری مسلحانه که مستعد عملیات سایبری است.

وی ادامه داد: در سنتکام سرگرم بررسی راه‌هایی برای رقابت در منطقه خاکستری هستیم. ایران به مانند روسیه بر رسانه‌های اجتماعی تمرکز کرده و نتیجه تلاش خود را در عرصه بین المللی دیده است.

وتل گفت: توانایی ایران برای استفاده از فضای مجازی با هدف انتقال و انتشار پیامشان، جنبه کلیدی است که باید با آن مقابله کرد.

فرمانده سنتکام گفت باور دارم به زودی شرایط برای تقویت اقدامات ضد عملیات سایبری ایران، روسیه و چین در منطقه فراهم خواهد شد.

وتل تصمیم ماه گذشته ترامپ برای ارتقای جایگاه فرماندهی سایبری آمریکا را «بسیار سودمند» توصیف کرد و گفت این مهم به ارتش آمریکا کمک می‌کند نیازش به وارد کرد عناصر سایبری در تقریباً هر عملیات معمولی را عادی سازی کند.

سنتکام مسئول عملیات نظامی آمریکا در بیست کشور جهان از مصر تا پاکستان است.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار