عاشوری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

موافق اعطای «گروه ارفاقی» به بسیجیان ادارات هستیم/ برپایی هشت نمایشگاه دفاع مقدس در وزارتخانه‌ها

مسئول سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه تهران بزرگ گفت: با اعطای گروه ارفاقی به بسیجیان ادارات موافق هستیم؛ اما اکنون هیچ امتیازی که در حقوق تاثیرگذار باشد، برای عضویت در بسیج وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ - 17September 2017
موافق اعطای «گروه ارفاقی» به بسیجیان ادارات هستیم/ برپایی هشت نمایشگاه دفاع مقدس در وزارتخانه‌هاسرهنگ پاسدار «علیرضا عاشوری» مسئول سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره نقش بسیجیان ادارات در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها در طول دفاع مقدس 21 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ البته بسیج ادارات از سال 64 شکل گرفت که در این مدت علاوه بر اعزام نیرو به مناطق عملیاتی در پشتیبانی از جبهه‌ها نیز مشارکت داشت؛ مانند جهاد سازندگی و وزارت بهداشت که نقش بسیار موثری داشتند.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه فرهنگ دفاع مقدس در ادارات ما حاکم باشد، خیلی از مشکلات فعلی در ادارات را نخواهیم داشت، افزود: باید تلاش کنیم تفکر و افکار دفاع مقدس در میان کارکنان ادارات نشر و گسترش یابد؛ این موضوعی است که در تلاش هستیم تا آن را با اجرای برنامه‌هایی مانند برپایی اردوهای راهیان نور محقق سازیم.

عاشوری با بیان اینکه به برکت دفاع مقدس به لحاظ امنیتی و دفاعی مشکلی در کشورمان نداریم، ادامه داد: در گذشته آنهایی که عضو بسیج می‌شدند یک گروه ارفاقی دریافت می‌کردند که در حقوق آنها تاثیر داشت؛ البته هرچند با این موضوع موافق هستیم؛ اما الان هیچ امتیازی که در حقوق تاثیرگذار باشد، برای عضویت در بسیج وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بسیج ادارات تاکنون حدود 50 گردان از بسیجیان را سازماندهی کرده است تا برای حفظ انقلاب اسلامی بنا به ضرورت اقدام لازم را انجام دهند؛ البته این اقدام بعضاً در قالب حضور در جمع مدافعین حرم صورت می‌گیرد؛ حضوری که تاکنون منجر به تقدیم چهار شهید از سوی بسیج ادارات شده است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه تهران بزرگ در ادامه تصریح کرد: در جریان فتنه 88 وزارتخانه‌هایی که آسیب ندیدند به واسطه حضور بسیجیان بود؛ شاید اگر بسیج در وزارتخانه‌ها نبود، خیلی از وزارتخانه‌ها در آن روزها دچار خسارت می‌شدند.

وی همچنین درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز بیان کرد: در هشت وزارتخانه و ادارات مستقر در سطح تهران بزرگ نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس را خواهیم داشت که نقش دستگاه مربوطه در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود؛ علاوه بر این یک نمایشگاه متمرکز نیز در پارک لاله خواهیم داشت.

عاشوری اظهار داشت: تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره)، تجلیل از خانواده شهدا و تکریم ایثارگران و جانبازان، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، برگزاری همایش پدافند غیر عامل و قرائت وصیت‌نامه‌های شهدا در بین دو نماز ظهر و عصر در وزارتخانه‌ها و ادارات، بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها