با حضور سردار فدوی؛

فاز نخست پروژه «موتور ملی دیزل سنگین» رونمایی شد

فاز نخست پروژه «موتور دوگانه سوز ملی دیزل سنگین D87» صبح امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.
کد خبر: ۲۵۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ - 18September 2017
فاز نخست پروژه «موتور ملی دیزل سنگین» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز با حضور سردار دریادار «علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه و امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از فاز نخست پروژه «موتور دوگانه سوز ملی دیزل سنگین D87» که شامل بدنه و سرسیلندر موتور است در صنایع ریخته‌گری ایران در شهر ساوه رونمایی شد.
 
این موتور یکی از پرقدرت‌ترین موتورهای دیزل بوده که از آن به عنوان قوای محرکه کشتی و لوکوموتیو (دریایی و ریلی) استفاده می‌شود. همچنین این موتور در حوزه حفاری و سرچاهی (صنعتی) و نیروگاهی مرتبط با برق اضطراری کاربرد دارد.
 
قدرت این موتور معادل 1000Khw بوده و مراحل طراحی و تولید آن به دست متخصصان توانمند داخلی و در شرایط تحریم در حال انجام است و قرار است تا آذرماه کار ساخت این موتور به طور کامل به پایان برسد.
 
این پروژه با مدیریت راهبردی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و با همکاری شرکت دیزل سنگین ایران و صنایع ریخته‌گری ایران برای نخستین بار در غرب آسیا در حال انجام است.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار