سردبیر خبرگزاری کنوزمدیا:

مرجعیت عراق راه پیروزی بر تروریسم را گشود

عدنان فرج الساعدی گفت: مرجعیت عراق راه را برای پیروزی بر داعش در این کشور باز کرد.
کد خبر: ۲۵۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ - 18September 2017
مرجعیت عراق راه پیروزی بر تروریسم را گشودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عدنان فرج الساعدی» سردبیر خبرگزاری کنوزمدیا تأکید کرد که رسانه ها نقش تأثیرگذاری در فاش کردن طرحهای کشورهای منطقه از جمله عربستان و ترکیه داشته‌اند.

وی در گفتگویی تأکید کرد که مرجعیت با دمیدن روح مبارزه و جهاد در جوانان عراقی و سوری راه را برای تحقق پیروزی ها در عراق و سوریه باز کرد.

در ادامه این گفتگو را می‌خوانیم.

نقش رسانه های منطقه ما را در مقابله با تروریسم چگونه ارزیابی می کنید؟

سازمان های اطلاعاتی کشورهای منطقه از جمله عربستان نقش بزرگی در ایجاد تروریسم در عراق، سوریه، یمن و دیگر مناطق بازی کردند و رسانه های صادق عربی (البته همه نه) نیز نقش مهمی در مقابله با تروریسم بازی کردند و امروز می بینیم که رسانه های عراقی در راه مقابله با تروریسم و فاش کردن روش های تروریست ها که با برنامه ریزی برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و با حمایت غربی ها ایجاد شده بود، استوار ایستاده اند.

فکر میکنم رسانه های ایرانی در مقابله با تروریسم و فاش کردن روش های آن از همه قوی تر باشد شکی در این نیست که اتحاد رسانه های اسلامی (عربی و ایرانی) اعم از رسانه های الکترونیک، تلویزیون و رادیو در حمایت از رسانه هایی که به زبان عربی در همه کشورها بدون در نظر گرفتن قومیت یا مذهب فعالیت می کنند، می تواند  نقش سازنده ای بازی کند.

نقش الحشد الشعبی را در حال و آینده عراق چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر من همه عراقی ها چه در جرف الصخر، آمرلی، دیاله، الموصل، تلعفر و دیگر مناطق عراق در مبارزه با داعش نقشی داشته اند، الشحد الشعبی هم به موازات دیگر نیروهای عراقی نقش تأثیرگذاری بازی کرد و وضعیت به گونه ای شده که اراضی تحت اشغال تروریست های داعش از ۴۰ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کرده است و ارتش و الجشد الشعبی اکنون قادر هستند تا اراضی کم باقی مانده در اشغال داعش را آزاد کنند.

نقش مرجعیت در پیروزهایی که عراق به دست آورده را چگونه ارزیابی می کنید؟

نهاد دینی عراق نقش سازنده ای در بیرون راندن داعشی ها از خاک عراق و دستاوردهایی که امروز به دست آورده ایم، بازی کرد. این نقش از طریق دمیدن روح جهادی و تشویق شهروندان ایران، عراقی و سوریه برای رفتن به میدان مبارزه و مقابله با دشمن تکفیری به صورت رو در رو، اجرا شد.فکر می کنم بیرون راندن تروریست ها از خاک عراق در پی فتوای آیت الله علی سیستانی و رهنمون های امام امت و ولی امر مسلمین سید علی خامنه ای میسر شد.

به نظر شما همه پرسی کردستان به سود مردم عراق و کردستان است؟

مخالفتی مردمی، داخلی و بین المللی با همه پرسی اقلیم کردستان وجود دارد. احزاب کُرد در داخل این اقلیم، پارلمان عراق و دولت مرکزی بغداد با برگزاری این همه پرسی مخالف هستند و دولت اعلام کرد که این همه پرسی غیرقانونی و خلاف قانون اساسی کشور است و در نهایت به این نتیجه می رسیم که سرنوشت این همه پرسی یا تعویق یا لغو است زیرا فشارهای بین المللی و داخلی زیادی علیه این اقدام ایجاد شده است.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار