طیبی در نشست خبری:

نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس ناجا

رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس ناجا گفت: نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، 8 هزار و 500 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۵۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ - 20September 2017
نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «رضا طیبی» دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس نیروی انتظامی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیروی انتظامی که صبح امروز (چهارشنبه 29 شهریور) در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد، با گرامی‌ داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافعان حریم ولایت (نیروی انتظامی) اظهار داشت: از اواخر سال 1392 شورای عالی نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس تشکیل شد.
 
وی افزود: فرماندهان و معاونان پلیس‌های تخصصی و همچنین جهت‌ بهره‌گیری از ظرفیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، قائم مقام بنیاد شهید و معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار عضو این شورا هستند که تعداد اعضای این شورا 30 نفر می‌باشد.
 
5 ماموریت شورای عالی نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس
 
طیبی با بیان اینکه سازمانی نیز با همین عنوان در نیروی انتظامی راه اندازی شده است، گفت: شورای عالی نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس 10 کمیته تخصصی و 5 ماموریت اصلی دارد.
 
وی نخستین ماموریت این شورا را جمع آوری اسناد دهه اول انقلاب اسلامی در رابطه با نیروی انتظامی (ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی) عنوان کرد و گفت: این اسناد مربوط به نقش نیروهای انتظامی در هشت سال دفاع مقدس و قبل از آن و اقداماتی که در عقبه انجام می‌دادند، است.
 
طیبی بیان داشت: نیروی انتظامی در مقابله با غائله‌هایی که در گوشه و کنار ایران به وقوع پیوست نیز نقش موثری داشت.
 
دبیر شورای نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس نیروی انتظامی در ادامه دومین ماموریت این شورا را انتشار ارزش‌های دفاع مقدس در بدنه نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: ماموریت ناجا با دیگر نیروهای مسلح تفاوت دارد، چرا که نیروهای مسلح بیشتر در پادگان‌ها فعالیت دارند اما نیروهای انتظامی روزانه و در تمامی ایام سال در جامعه حضور دارند و در حال انجام ماموریت هستند.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: تنها نیرویی که در تمام سرزمین ایران حضور دارد و هیچ فرد ایرانی را نمی‌توان پیدا کرد که از خدمات و نتایج کار آن بهره‌مند نباشد، ناجا است؛ لذا از آنجایی که باید با چنین نیرویی که دائم در حال ماموریت است کار کنیم، کار نشر ارزش‌های دفاع مقدس سخت است.
 
طیبی بیان کرد: سومین ماموریت شورا تبیین نقش ناجا در دفاع آینده است. ما معتقدیم دفاع باقی است؛ به خصوص اینکه در مقابله با جنگ نرم، نیروی انتظامی نقش مهمی دارد. چهارمین ماموریت نیز ثبت اتفاقات و وقایعی است که اکنون رخ می‌دهد؛ در این راستا مبارزه با اشرار و سارقان مسلح ثبت می‌شود تا در آینده نیازی به جمع آوری اسناد نباشد و این از تجربیات دفاع مقدس است.
 
رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس نیروی انتظامی پنجمین ماموریت را انتقال تجربیات فرماندهان به نسل جدید عنوان کرد.
 
ردپایی از دفاع مقدس در فیلم‌های پلیسی
 
طیبی در ادامه این نشست خبری عنوان کرد: از سال 1395 در استان‌ها و پلیس‌های تخصصی، شورای عالی نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس تشکیل شده است که به صورت تخصصی به این موضوع می‌پردازند و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر استان نیز عضو آن هستند.
 
وی تصریح کرد: از امسال نیز در شهرستان‌های بزرگ آغاز به راه‌اندازی این شورا کردیم که اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است و با توجه به گزارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نیروی انتظامی در انجام اقدامات رشد خوبی داشته است.
 
طیبی گفت: بر اساس اقدامات انجام شده از دو سه سال پیش در تمام سریال‌های پلیسی رد پایی از دوران دفاع مقدس دیده می‌شود. همچنین در ورودی تمامی کلانتری‌ها یاد و خاطره شهدای همان منطقه با نصب تصاویری از شهدا گرامی داشته شده است. 
 
دبیر شورای نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس نیروی انتظامی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس که در آن زمان شامل ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی بود، اظهار داشت: اولین تیری که از سوی عراق شلیک شد به یکی از نیروهای ژاندارمری اصابت کرد. اولین تیر نیز که از سوی ایران در پی حمله رژیم بعث به سوی عراق شلیک شد از سوی ژاندارمری بود. اولین شهید دفاع مقدس نیز از نیروهای انتظامی بود.
 
ناجا تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است
 
وی با اشاره به اینکه اکنون حفاظت از مرزها و برقراری امنیت داخلی کشور بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، 8 هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس است. مابقی در راستای تامین امنیت مردم در داخل کشور و در مرزها به شهادت رسیدند.
 
طیبی گفت: همچنین نیروی انتظامی 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 12 هزار و 500 جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است. ناجا 2 هزار و 100 جانباز نیز دارد به اضافه اینکه 126 هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس از نیروهای کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: به گفته سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سومین نیروی نظامی اثرگذار بعد از ارتش و سپاه در دفاع مقدس نیروی انتظامی بوده است.
 
برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس
 
دبیر شورای نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس ناجا تصریح کرد: وظیفه ما این است که از رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدای ناجا تجلیل به عمل آوریم، لذا تاکنون 4 محفل انس با پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروی انتظامی برگزار شده است که پنجمین محفل آن در هفته دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود. 
 
طیبی در ادامه به تشریح دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: در این هفته پیاده‌روی خانوادگی آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا به همراه پرسنل نیروی انتظامی در سراسر کشور انجام می‌گیرد. ضمن اینکه تلاش شده است تا پرسنل نیروی انتظامی با شهدا انس بیشتری بگیرند و در این راستا در دانشگاه علوم انتظامی امین، هر دانشجو یک شهید را انتخاب می‌کند و او را الگوی خود قرار می‌دهد.
 
وی افزود: دیگر برنامه نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس، دیدار فرماندهان ناجا با خانواده‌های شهدا در سراسر کشور است. اعتقاد ما بر این است که شهدا منشا برکات فراوانی در کشور هستند و اختلافات بسیاری به احترام خون شهدا و با ریش سفیدی پدران شهدا حل و فصل شده است.
 
طیبی خاطرنشان کرد: همچنین در این هفته مراسم میهمانی لاله‌ها به منظور غبارروبی گلزارهای شهدا برگزار می‌شود. تجلیل از خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان ناجا در صبحگاه‌ها صورت می‌گیرد و آنان نیز به بیان خاطرات خود برای پرسنل می‌پردازند.
 
وی افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بازدید از آسایشگاه جانبازان، تجلیل از سربازان نخبه در نیروی انتظامی،‌ حضور جانبازان ویلچری در مراسم رژه نیروهای مسلح و تجلیل از آنان،‌ برگزاری مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس، اعزام خانواده‌های شهدا و جانبازان ناجا به مشهد مقدس، دعوت از فرماندهان نیروی انتظامی برای بیان خاطرات خود، رونمایی از 5 عنوان کتاب با موضوع زندگی‌نامه شهدا و خاطرات فرماندهان دفاع مقدس،‌ برگزاری یادواره شهدای شاخص،‌ برگزاری جشنواره «ناجیان» که به نقش نیروی انتظامی در هشت سال دفاع مقدس تا به امروز و نقش پلیس در امنیت آینده می‌پردازد، است. 
 
طیبی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس در خصوص فعالیت‌های نیروی انتظامی جهت اعزام کاروان‌های راهیان نور به یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب و شمالغرب کشور گفت: در سال گذشته 27 هزار نفر از پرسنل و خانواده‌های آنان به سرزمین‌های نور اعزام شدند.
 
دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس نیروی انتظامی با اشاره به یادمان شهید سبحانی در سوسنگرد خاطرنشان کرد: تکمیل یادمان شهید سبحانی در جنوب کشور، ساخت یادمان نهر خین و ساخت یادمانی در شمال غرب بر عهده نیروی انتظامی است. 
 
وی در ادامه بیان داشت: علاوه بر خانواده‌ها و پرسنل نیروی انتظامی، در سال دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین و دانش آموزان درجه داری به مدت سه روز در این مناطق حضور داشتند و به دنبال این هستیم این مدت به 10 روز افزایش پیدا کند و 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را در یادمان‌های دفاع مقدس بگذرانند. 
 
طیبی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شاخصه‌هایی در خصوص پرونده شهدا ارائه داده است که ما اشکلاتی به آن گرفتیم اما تا به امروز شهیدی نداریم که پرونده شهادتش قطعی نشده باشد و خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری خوبی با ما داشته است. 
 
وی در خصوص فرزندان شهدای ناجا اظهار داشت: بخشی در نیروی انتظامی راه‌اندازی شده است که فرزندان شهدا را تا زمانی که به سن تکلیف برسند تحت حمایت خود دارد و به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد. 
 
دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس نیروی انتظامی گفت:‌ به پاس  رشادت ماموران نیروی انتظامی که در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیده‌اند، یادبودهایی در سراسر کشور برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها ساخته خواهد شد. 
 
شهادت 512 مامور نیروی انتظامی در مقابله با تروریست‌ها
 
طیبی با اشاره به شهادت 512 مامور نیروی انتظامی در عملیات‌های تروریستی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار یادواره این شهدا در سطح کشوری برگزار خواهد شد.
 
 دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس نیروی انتظامی بیان داشت: در سال گذشته از 28 هزار خانواده شهید سرکشی شد که 313 بازدید توسط سردار اشتری فرمانده ناجا انجام شد؛‌ همچنین برای اولین بار همایش پاسداشت همسران رزمندگان برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار