جانشین سازمان ورزش بسیج کشور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان ورزش بسیج کشور به بعد از دهه اول محرم موکول شد

میرجلیلی گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم، برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان ورزش بسیج کشور به بعد از دهه اول محرم موکول می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ - 20September 2017

برنامه‌های هفته دفاع مقدس به بعد از دهه اول محرم موکول شد«مهدی میرجلیلی» جانشین سازمان ورزش بسیج کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس این سازمان به بعد از دهه اول ماه محرم موکول شده است، اظهار داشت: مسابقه «دو و میدانی» محلی خواهران، کوه‌پیمایی عمومی و مسابقات قهرمانی استانی از برنامه‌های سازمان ورزش بسیج کشور در هفته دفاع مقدس است که بعد از دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

جانشین سازمان ورزش بسیج کشور افزود: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) شد، از این رو همایش «پیاده روی خانوادگی ناحیه مقاومت‌های بسیج» با یاد شهدای مدافع حرم را یک هفته زودتر برگزار کردیم. این پیاده‌روی خانواده در 24 شهریور ماه در سراسر کشور برگزار شد.

جانشین سازمان ورزش بسیج کشور، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ورزشی این سازمان در حوزه‌های همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و باشگاه مقاومت برگزار می‌شود.

میرجلیلی افزود: در ورزش همگانی از ظرفیت‌های فضاهای عمومی،‌ پایگاه‌ها، مساجد و پارک‌ها استفاده می‌کنیم. در این راستا ایستگاه صبحگاهی و عصرگاهی راه‌اندازی کردیم. همایش‌های سراسری کوه‌پیمایی و پیاده‌روی در سطح محلات به مناسبت‌های مختلف همچون هفته دفاع مقدس، دهه فجر، هفته تربیت بدنی، هفته بسیج و ... از سوی سازمان ورزش بسیج کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: سازمان بسیج کشور در راستای رشد ورزش کشور، موضوع پایگاه‌های استعدادیابی را در دستور کار خود قرار داد. در راستای اهداف پیش‌بینی شده، 320 پایگاه ورزشی بسیج در کشور تشکیل شد. از این آمار، 85 پایگاه متعلق به خواهر بسیجی در سراسر کشور است.

جانشین سازمان ورزش بسیج کشور ساخت 3 هزار سالن ورزشی صالحین و احداث پایگاه‌های ورزشی برای معرفی ورزشکاران به تیم‌های ملی را از جمله اقدامات مهم سازمان بسیج ورزشکاران برای نواحی مقاومت در سراسر کشور برشمرد.

میرجلیلی به احیای ورزش‌های محلی اشاره و اظهار کرد: بازی‌های محلی مغفول مانده‌اند. با توجه به این که این بازی‌ها با تاریخ و فرهنگ پیوند خورده است، با برگزاری جشنواره و مسابقات قصد احیای این بازی‌ها را داریم. احیای بازی‌های محلی در بحث ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی نیز می‌تواند، موفق عمل کند.

وی در خصوص تجلیل از خانواده معزز شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خاطرنشان کرد: در تمام جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار