رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح:

اطلاعات مهمترین بحث در جغرافیای امروز است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: شهرگرایی یکی دیگر از چالش‌های بزرگ پیش روی علم جغرافیا است که خواسته یا ناخواسته در حال افزایش است، از اینرو مهمترین بحث در جغرافیای امروز بحث اطلاعات است.
کد خبر: ۲۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 20September 2017
اطلاعات مهمترین بحث در جغرافیای امروز استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «مهدی مدیری» رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ظهر امروز در همایش «اندیشه‌ها و فناوری‌های نوین در علوم جغرافیای» که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار داشت:  شهرگرایی یکی دیگر از چالش‌های بزرگ پیش روی علم جغرافیا است که خواسته یا ناخواسته در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه مهمترین بحث در جغرافیای امروز، بحث اطلاعات است، تصریح کرد: در گذشته از اطلاعات به‌عنوان یک ابزار در جغرافیا بهره گرفته می‌شد که امروز به نظر می‌رسد این رویه تغییر کرده و به نتیجه‌گیری بهتر تبدیل شده است.

مدیری تاکید کرد: قطعا این امکان وجود دارد که به واسطه علوم جغرافیایی بسیاری از مسائلی را حل کرد و در این راستا اولین چالشی که پیش روی این علم قرار دارد بحران محیط زیست است که خود به بخش‌های مختلفی نظیر کمبود آب و بحران آن، انقلاب صنعتی و آثاری که بر روی جوامع و محیط زیست می‌گذارد، تقسیم می‌شود.

وی با یادآوری اینکه رابطه بین انسان و مکان یک رابطه تک ‌بعدی نیست و از یک رابطه پیچیده و مشکل نشات می‌گیرد، تصریح کرد: علوم جغرافیایی به مکان و مردمی که در آن زندگی می‌کنند وابسته است و همواره علم جغرافیا به نحوه ارتباط انسان با محیط و محیط با انسان و اثرات متقابل این روابط می‌پردازد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: باید مشکلات موجود در علم جغرافیا را به مسئله تبدیل کنیم و به دنبال جوابی برای حل این مسئله باشیم، چرا که مسئله با داشتن چند متغیر با دید جامع‌تری به مشکلات نظر دارد و در صدد بر طرف کردن آن بر می‌آید.

مدیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه گروه جغرافیایی دانشگاه زنجان همواره پیشرو و نوآور بوده است و امید می‌رود در این زمینه شاهد فعالیت‌های بیشتری باشیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار