اجرای 1000 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس یک هزار عنوان برنامه ویژه این ایام در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ - 21September 2017
اجرای بیش از هزار عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاریبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، سرهنگ پاسدار «عباس عباسی» روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد اظهار داشت: با توجه به همزمانی آغاز هفته دفاع مقدس و ماه محرم، تمامی برنامه‌های این هفته با رویکرد عاشورایی و محرم برگزار می شود و شعار امسال این برنامه ها «من انقلابی ام» است.

وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان متولی اصلی در خصوص زنده نگهداشتن ارزش‌ها و گفتمان دفاع مقدس برنامه‌های مهمی در پیشرو دارد و برای معرفی این ارزش‌ها به نسل جوان بر بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگ و هنر تاکید دارد.

به گفته وی، دفاع مقدس یک گفتمان برای کشور است و در این گفتمان بر باورها و انگیزه‌های مانایی این فرهنگ باید تاکید شود تا به یک فرهنگ عمومی و باور جمعی تبدیل شود.

عباسی اضافه کرد: در کشورهای غربی از ضد قهرمان یک قهرمان می‌سازند و از جنایت خود یک تراژدی باورپذیر و حتی تولید فیلمی مانند 300 در راستای مخدوش کردن چهره مردم ایران ساخته شد، در حالی که باید با بهره‌گیری از ظرفیت هنری برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در برابر این شبهه افکنی دشمنان ایستادگی کرد.

به گفته وی، برای رفع آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی باید به گفتمان دفاع مقدس رجوع کرد و با اجماع سازی، باورسازی و جریان سازی گفتمان دفاع مقدس را به یک باور همگانی تبدیل کرد.
 
این مسئول ادامه داد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بیش از یک هزار عنوان برنامه در این استان اجرا می شود که پیاده روی همگانی، رژه نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، تجلیل از سربازان نمونه از برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس در استان است.

به گفته وی، تبیین نقش خانواده و زنان، نقش رزمندگان استان در حماسه آفرینی ها دفاع مقدس، رونمایی از مستندهای تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، صبحگاه مشترک نظامی و دانش آموزی، بازسازی عملیات ثامن الائمه، غبار روبی گلزار مطهر شهدا، نمایشگاه عکس دفاع مقدس و کارگاه آموزشی با این عنوان، برپایی نمایشگاه پوستر دفاع مقدس با عنوان گنج جنگ همزمان با این هفته در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

عباسی عنوان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس چندین عنوان کتاب نیز به صورت اختصاصی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری متذکر شد: در این هفته سه نمایش خیابانی، نمایشگاه عکس یاد یاران، رونمایی از مستند عبور از اروند و فراخوان مسابقه ادبی دفاع مقدس با عنوان «فصلی به رنگ عشق» نیز اجرایی می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار