در پی تهدید سیدحسن نصرالله رخ داد؛

تخلیه مخازن آمونیاک بندر حیفا پس از 30 سال

در پی تهدید دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر تبدیل شدن مخازن آمونیاک در حیفا به بمب اتمی در صورت حمله موشکی مقاومت اسلامی، اسرائیل با تشکیل کمیته کارشناسی در نهایت این مخازن را پس از 30 سال فعالیت تخلیه کرد.
کد خبر: ۲۵۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ - 23September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع مقدس، پایگاه خبری «ان‌آرجی» اسرائیل به نقل از منابع کاملا آگاه در تل‌آویو اعلام کرد که مخازن آمونیاک در خلیج حیفا در شمال فلسطین اشغالی پس از 30 سال فعالیت تعطیل شد؛ زیرا کمیته کارشناسی به ریاست پرفسور «ایهود کینالی» به این نتیجه رسید که هر نوع آسیب به این مرکز باعث مرگ صدها هزار غیرنظامی باشد.
 
تلاش اسرائیل برای جلب موافقت اردن برای انتقال مخازن آمونیاک

همزمان با این تحولات، گزارش‌های بین‌المللی حاکی از این است که اسرائیل تلاش دارد انبارهای آمونیاک را به اردن منتقل کند و بیش از یک بار به‌طور رسمی از اردن درخواست کرده است بندر عقبه در دریای سرخ را به انبار گاز آمونیاک تبدیل کند.

بر اساس این گزارش‌ها، مسئولان سیاسی و امنیتی در اردن این درخواست را بررسی کردند و پس از ایجاد یک کمیته رسمی، متشکل از وزیر محیط زیست و وزیر انرژی و نیز وزیر حمل‌ونقل، نتایج تبدیل تنها بندر اردن به مخزن گاز آمونیاک اسرائیل را مورد بررسی قرار دادند.

اعتراف شهردار حیفا به درستی اظهارات نصرالله

یونا یاهف رئیس شهرداری حیفا نیز در گفت‌وگو با تلویزیون اسرائیل با اشاره به تهدید سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله به اینکه اصابت موشک‌های حزب‌الله به مخازن آمونیاک حیفا موجب تولید انفجاری مانند انفجار بمب اتمی خواهد شد و خسارات مالی و جانی بسیار زیادی را به بار خواهد آورد، گفت: متاسفانه من نصرالله را تایید میکنم. سخنان او صددرصد درست است. کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو باید این موضوع را جدی بگیرد و با آن برخورد مسئولانه داشته باشد.

شهردار حیفا گفت: از دبیر کل حزب‌الله ممنون است؛ زیرا با تهدید به حمله به خلیج حیفا، بار دیگر موضوع بمب ساعتی را در افکار عمومی اسرائیل زنده کرد. دبیر کل حزب الله لبنان به موضوع حساسی اشاره کرد که موجب وحشت اسرائیلی‌ها شد. همزمان با این سخنان، درخواست‌های رسمی متعددی در مورد لزوم انتقال مخازن شیمیایی از خلیج حیفا به سایر نقاط مطرح شده است.

تخلیه مخازن آمونیاک بندر حیفا پس از 30 سال
همچنین یکی از ساکنان حیفا به تلویزیون رسمی اسرائیل گفت که تهدید علیه خلیج حیفا و به عبارت دقیق‌تر علیه مخازن آمونیاک از سال 1991 وجود داشته است اما از آن زمان تا امروز کابینه های اسرائیل هیچ اقدامی برای دور کردن این خطر از منطقه انجام ندادند.

تهدید جدی مخازن آمونیاک؛ احتمال به واقعیت پیوستن کابوس‌ها

در این میان تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که مخازن گاز آمونیاک در خلیج حیفا و در منطقه‌ای پرجمعیت از این شهر واقع شده است و همین وضعیت جان صدها هزار نفر از ساکنان آن را در معرض خطر قرار می‌دهد علاوه بر اینکه فعالیت این مخازن بدون مجوز بود.

این منبع تاکید کرد که 12 میلیون تن گاز آمونیاک در این محل وجود دارد و بعید نیست اگر یک موشک به آن اصابت کند، این کابوس به واقعیت تبدیل شود.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار