وصیت‌نامه شهید حسن اقارب‌پرست / سفارشم چنگ زدن به دامان اهل بیت (ع) است

شهید اقارب‌پرست در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: سفارشم چنگ زدن به دامان اهل بیت (ع) و پیروی از نایب اوست. ان‌شاءالله خداوند تعالی به هم شما ملت عزیز کمک خواهد کرد تا نام اسلام عزیز اعتلا یابد.
کد خبر: ۲۵۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 24September 2017
وصیت‌نامه شهید حسن اقارب‌پرست / سفارشم چنگ زدن به دامان اهل بیت (ع) استبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «حسن اقارب‌پرست» اول اردیبهشت 1325 در اصفهان چشم به جهان گشود. وی افسر رسته زرهی بود و در زمان جنگ ایران و عراق مدتی به عنوان معاون لشکر 92 زرهی اهواز فعالیت کرد.

سرلشکر اقارب‌پرست از فرماندهان جنگ ایران و عراق (بین سال‌های 1361 تا 1368) بود. وی در 25 مهر 1363 در جزیره مجنون بر اثر انفجار خمپاره، هنگام بازدید از منطقه به شدت مجروح شد و سپس به فیض شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

««اللهم ارزقنا الشهاده فی سبیلک تحت رایت نبیک و ولایت علی بن ابی طالب (ع). اشهد ان لا اله الاالله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهدان علیا ولی الله».

این بنده حقیر مسکین مستکین، متذکر و یادآور می‌شوم که هر چه آقایی و عزت است در خدمتگزاری درگاه این اولیا و برگزیدگان الهی است و بدون شناخت و محبت این‌ها هیچ عملی قبول نشده و ارائه کننده و تصویب کننده‌ی اعمال و تقدیم به حضور باری تعالی به دست این خانواده‌ای عزیز می‌باشد. تا توان دارید در خدمتگزاری به این اولیا الله کوتاهی نکنید که خود آن‌ها بزرگوار دارند و پاداش بیش از حد می‌دهند.

«اللهم اجعلنی من جندک، فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من اولیائک، فان اولیائک، لا خوف علیهم و لا هم یحزنون».

اما پدر و مادر عزیزم و برادران و خواهرم! امید است خداوند هدیه خانواده شما را بپذیرد که خون من عزیزتر از خون علی‌اکبر، ابوالفضل و امام حسین (ع) عزیز نیست. هر چه دارم و داشتم از لقمه حلالی بود که شما به دهانم گذاردید و مرا از کودکی با اسلام آشنا کردید و امید است که خداوند به شما صبر عنایت کند. و اما همسر ارجمندم! ای یار سختی‌ها و گرفتاری‌هایم! سفارشم چنگ زدن به دامان اهل بیت و پیروی از نایب اوست. ان‌شاءالله خداوند تعالی به هم شما ملت عزیز کمک خواهد کرد تا نام اسلام عزیز اعتلا یابد و به زودی امر فرج مهدی عزیز (عج) را اصلاح نماید و توفیقی فرماید: «فاخر جنی من قبری، موتزرا کفنی، شاهرا سیفی، مجردا قناتی، ملبیا دعوه الداعی» در مورد من هم صادق و به دنبال او روان شوم.

همسر عزیزم! صبر و تقوا تنها توشه‌ای است که برایت می‌گذارم. ان‌شاءالله بتوانی فرزندان عزیزمان را از یاران مهدی (عج) و نایب بر حق او تربیت کنی که مایه مباهات ما در صحرای محشر و در حضور خداوند تبارک و تعالی باشند.

آنچه را که از ابتدای آشنایی تا آخرین لحظه حیات به تو دادم از من نبود بلکه از اسلام بود و لذا تو را به همان اسلام راهنمایی می‌کنم که او را دریابی و لذا غم و مصیبت رفتن من را بزرگ نخواهی یافت... والسلام. تذکر دیگرم خدمت برادران و خواهران در مورد انقلاب اسلامی ایران است که از خدا بخواهید توفیق خدمتگزاری بیشتر شامل حال شما بشود. زمانی بهتر از این برای خدمت‌گزاری به دین اسلام و اهل بیت (ع) نخواهد بود وچه فرصتی از این زیباتر که خون همه شهدای اسلام از صدر تاکنون ضمانت اجرایی خدمت همه مسلمانان است. در راه اسلام تلاش کنید که خدمات شما بدون هیچ ریا و تزویری مورد رضای خداوند قرار گیرد. خداوند حافظ این مکتب اسلام می‌باشد. ولی آنچه مهم است عمل و کارکرد ما در این دنیاست که بعد از سی و چند سال عمر و این همه حجتی که خداوند به ما تمام کرده است چگونه عمل می‌کنیم و تا چه حد حاضریم از منافع خود در راه این اسلام عزیز ایثار کنیم و تا چه حد در آزمایش‌های خداوندی حاضریم «انا لله و انا الیه راجعون» را با صبر ادا کنیم...

خدمت به مسلمین و علمای اعلام بالاخص «رهبر» عزیز فراموش نشود.

به فرزندان تلاش در حفظ اسلامیت خودشان و حفظ دستاوردهای انقلاب را سفارش می‌کنم. نوکری آستان اهل بیت فراموش نشود.

دعا برای فرج امام مهدی عزیز (عج) از اهم مسائل است. خداوند را در هر مسئله و در هر لحظه لحاظ کنید و از یاد او غافل نباشید. محل دفن اصفهان «تخت فولاد» یا بهشت زهرا در جوار شهدایی که از اولاد حضرت زهرا (ع) باشند. توفیق خدمتگزاری بیش از حد شما را در راه اسلام و انقلاب عزیز و رهبر اصلی این انقلاب حضرت مولا مهدی عزیز (عج) و نایب او، امام خمینی، از خداوند متعال خواهانم.

آمین یا رب العالمین»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار