فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد؛

کشفیات بی‌سابقه مواد مخدر در استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف یک‌هزار و 480 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان خبر داد و گفت: کشف این مقدار مواد مخدر به صورت یکجا در استان اصفهان بی‌سابقه است.
کد خبر: ۲۵۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ - 24September 2017
به گزارش دفاع پرس از اصفهان، ظهر امروز «مهدی معصوم‌بیگی» فرمانده انتظامی استان اصفهان در نسشت خبری با اصحاب رسانه پیرامون اجرای طرح « قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل» اظهار داشت: به منظور افزایش تحرک و چابکی در مجموعه انتظامی استان طرح قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل طراحی و اتاق فکری برای این موضوع تشکیل شد که اولین خروجی آن تحت عنوان «طرح ذوالفقار» به منصه ظهور گذاشته شد.

وی افزود: این طرح در یک بخش مقابله با فروشندگان مواد مخدر خرد و کلان، باندهای گسترده که در حجم بالایی اقدام به جابجایی مواد مخدر و فروش و قاچاق آن میکردند، پرداخت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: طی یک دوره رصد اطلاعاتی متوجه فعالیت این افراد شدیم سپس با طرحریزی مناسب در یک عملیات غافلگیرانه با این افراد برخورد شد.

کشف یک هزار و 480 کیلوگرم مواد مخدر در استان اصفهان

وی در ارتباط با مقادیر کشف شده از این باند خاطرنشان کرد: مقدار یک‌هزار و 480 کیلوگرم مواد مخدر از این باند کشف شد، همچنین سه نفر از اعضای باند نیز دستگیر شدند.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه این باند با ترفندهای بسیار پیچیده اقدام به جاسازی مواد مخدر و قاچاق آن کرده بود، ادامه داد: از این باند که به صورت ترکیبی اقدام به حمل و قاچاق و فروش مواد مخدر در انواع مختلف هرویین، تریاک، شیشه و ... میکردند مقدار 470 کیلو رم هرویین کشف شد.

وی با بیان اینکه کشف این مقدار مواد مخدر به صورت یکجا در استان اصفهان بیسابقه است، افزود: نتیجه این عملیات حاکی از تسلط همکاران انتظامی بر موضوع و تحرک قاچاقچیان عمده را نشان میدهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از پیامهای این طرح گفت: خانوادهها بیاد بیشتر مراقب فرزندان خود باشند که در دام این باندها گرفتار نشوند همچنین قاچاقچیان بدانند نیرو انتظامی با قدرت تمام و قاطعانه با آنها برخورد میکند.

وی با اشاره به دستگیری تعدادی باند کوچک و توزیع کننده خرد مواد مخدر در سطح استان بیان کرد: در عملیات بزرگی که انجام شد قاچاقچیان در غلطتکهای راه سازی مواد مخدر را جاساز کرده بودند که به لطف خدا و تجربه همکاران در شهرستان خورو بیابانک شناسایی و دستگیر شدند.

معصوم بیگی خاطرنشان کرد: این باند مواد مخدر را از شرق کشور به صورت قاچاق در بستههای جاساز شده و حرفهای به سمت مقصدهای تهران، سمنان و استانهای شمالی حمل میکردند.

مبارزه با قاچاقچیان کالا اقدام دوم پلیس استان

وی درباره اقدامات دیگر «طرح ذوالفقار» گفت: بخش دیگر این طرح مبارزه با قاچاقچیان کالاست چون این افراد اقتصاد مقاومتی را به خطر میاندازند و طبق فرمایشات رهبر ضربه سنگینی به نظام اقتصادی وارد میکنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره مقادیر کشف شده در این خصوص گفت: طی این عملیات مقادیری برنج، لوازم التحریر، لوازم خودرو و غیره به ارزش برآوردی 35 میلیارد تومان کشف و 28 نفر دستگیر شدند.

وی در ارتباط با مبارزه با سارقان در طرح ذوالفقار خاطر نشان کرد: در این طرح تعدادی باند سارق فعال شناسایی و دستگیر شدند که در نتیجه تعدادی خودرو، موتورسیکلت و دیگر اقلام سرقتی از آنها ضبط گردید.

معصوم بیگی با بیان اینکه اراذل و اوباش خط قرمز نیرو انتظامی استان اصفهان است، گفت: اراذل و اوباش خط قرمز انتظامی استان هستند و با جدیت و قاطعیت با آنها برخورد میکنیم چرکه شهر محل اوباش گری نیست.

وی ادامه داد: در «طرح ذوالفقار» که به منظور ایجاد امنیت بیشتر در شهر اجرای شد مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش نیز در دستور کار بود که در این راستا تعدادی قمه و قداره از این افراد کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع 12 روز کار اطلاعاتی و 4 روز کار عملیاتی و میدانی برای اجرای این طرح انجام شد.

استقرار نیروهای امنیت اخلاقی در شهر 

وی با اشاره به اقدامات نیرو انتظامی در حوزه حجاب و عفاف گفت: اقدامات ایجابی خوبی در این راستا انجام شده و گروههای مخصوص شکل گرفتند البته برخی باندهای فساد به دنبال ایجاد بستر برای ترویج فساد در شهر هستند که با آنها برخورد قاطعی خواهد شد.

معصوم‌بیگی در ارتباط با مراحل اجرایی قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل خاطر نشان کرد: اولین گام تشکیل قرارگاه در مرکزیت استان سپس درشهرستانها و در گام آخر راه اندازی این قرارگاه امنیتی در کل استان است.

وی افزود: فعالیت این قرارگاه دائمی است تا از تمام ظرفیتهای درونی و بیرونی استان برای برقراری امنیت و آرامش در شهر و استان اصفهان استفاده شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به نقش مردم در برقراری امنیت در شهر گفت: مردم در تولید امنیت نقش محوری دارند و انتظار داریم بیش از گذشته ایفای نقش و مشارکت داشته باشند.

وی با تشکر از دستگاه قضایی تصریح کرد: از دادستان محترم استان و شهرستان و حمایت قضایی که از طرحهای نیرو انتظامی میشود کمال تشکر را داریم.

اراذل و اوباش، خط قرمز نیرو انتظامی استان اصفهان

معصوم بیگی با بیان اینکه دستی که به روی مردم بلند شد باید مورد هدف قرار گیرد، خاطر نشان کرد: ما باور داریم قمه و قداره اگر به سمت مردم بلند شد باید آن دست مورد هدف قرار گیرد و قاطعانه و مقتدارنه با آن برخورد شود.

جزییات آدم ربایی و قتل در هفته گذشته اصفهان

وی با اشاره به قتل انجام شده در هفته گذشته گفت: هفتههای گذشته ابتدا گزارشی مبهم دریافت شد که مرد خانواده چند روزی است مراجعه نکرده که مورد پیگیری قرار گرفت و به دنبال آن با کشفیات مشکوک جدید تیم جنایی و شورای عملیاتی در آگاهی تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: زن و شوهر طی اقدامی مسلحانه فرد را ربوده بودند و با تهدید وی از حسابهای او برداشت میکردند در طول مدت آدم ربایی هم فرد ربوده شده طی تماسهای مکرر به خانواده که با زور سارقان انجام میشد از وضعیت سلامیتی خود خبر میداد و میگفت با دوستانش در شهرهای مختلف درحال خرید و فروش جنس است.

وی با بیان اینکه سارقان با ترفند جدیدی در طول مدت آدمربایی از حساب فرد دزدی میکردند، ادامه داد: در نهایت پس از اینکه فرد به قتل رسید و دیگر با خانواده تماسی نداشت گزارش به آگاهی رسید و در نهایت محلی که این فرد نگهداری شد مشخص شد و با توجه به مسلح بودن سارقان در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شدند اما متاسفانه فرد ربوده شده به قتل رسیده بود و 82 میلیون تومان در این مدت توسط خود شخص از حسابش برداشت شده بود.

برخورد قاطعانه با باغ آتلیه های غیر مجاز

معصوم بیگی با اشاره به قرارگیر گشتهای امنیت اخلاقی در شهر گفت: در فرهنگسازی حوزه حجاب و عفاف، بخشی از کار ایجابی است که نیاز به کار فرهنگی داشته و نیازمند کمک همه است و امروز خانوادهها به تهدیدهای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم پی بردند و خانواده در این راستا نقش اول را داراست.

وی افزود: در درجه دوم دستگاههای فرهنگی باید اقدامات خود را در این زمینه گسترش دهند چراکه امروزه در حوزه حجاب و عفاف و امنیت اخلاقی تهدیدها بیشتر از تمهیدات است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص نقش نیرو انتظامی بیان کرد: نیرو انتظامی در این راستا ابتدا با ارشاد و تذکر و آگاه سازی در مدارس و آموزشگاهها و سپس برخورد با باندهای مفسده اقدامات ایجابی و سلبی را دنبال میکند.

وی با اشاره به برخورد با باغ آتلیههای غیرمجاز و پلمپ برخی از آنها گفت: در برخی از موارد شکایاتی به دست ما رسید که با فرد خاطی برخورد شد وبه دلیل اینکه فعالیت آنها خارج از عرف بود تعدای از آنها با اختیار نیرو انتظامی و تعدادی با حکم قضایی پلمپ شد.

بمبگذاریهای اخیر اصفهان اقدام تروریستی نبود

معصوم بیگی با اشاره به بمب گذاریهای اخیر در اصفهان و نجف آباد تصریح کرد: بمب‌گذاری در نجف‌آباد و خیابان شریف واقفی اصفهان هر دو به لحاظ اقدامات تروریستی کذب است اما از آنجایی که مردم خبرهایی را به پلیس منتقل میکنند که با بستههای مشکوک مواجه میشوند نییروی انتظامی بر حسب وظیفه در موقعیت حضور پیدا کرده و پیگیری میکند.

وی ادامه داد: بررسیهایی در حال انجام است که شوخیهای از این دست موضوعات تکرار نشود و دستور آن به صورت جدی صادر شده و مراحل برای پیگیری و شناسایی فرد خاطی در حال انجام است تا به زودی دستگیر شود.

80 درصد کشتههای ناشی از تصادف موتورسوارند

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با برخورد با موتورسواران خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان 80 درصد کشتههای ناشی از تصادف از بین موتورسواران یا عابر پیاده هستند که در مقایسه با میانگین کشوری بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه میانگین فوت ناشی از تصادف موتور سواران در کشور زیر 60درصد است، گفت: در این زمینه نیاز به فرهنگسازی بیشتری است که در شهری با عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن این آمار برطرف شود.

اجرای طرح «یار مهربان» به مناسبت مهر ماه

معصوم‌بیگی پیرامون برخورد نیرو انتظامی با فرقه ضاله بیان کرد: فضای مجازی دارای پلیس تخصصی فتاست و با دارا بودن جامعه اطلاعاتی برای تبادل اطلاعات، باند انحرافات فکری شناسایی و با آنها برخورد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «یار مهربان» تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس در هفتههای اول مهر ماه طرح «یار مهربان» به منظور ایجاد امنیت و آرامش بیشتر در شهر اجرا می‌‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این مدت ماموران نیرو انتظامی و راهنمایی رانندگی برای برقراری ایمنی بیشتر در اطراف مدارس و چهارراهها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها