جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره در اصفهان:

امروز دشمن در مرزهای لبنان و یمن با ما می‌جنگد/ انقلاب اسلامی برای ما معجزه کرد

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره در اصفهان گفت: آیا ما توان حل مشکلات را نداریم و باید سراغ آدم‌های رذلی مثل ترامپ که بویی از انسانیت نبرده‌اند، برویم.
کد خبر: ۲۵۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ - 24September 2017
امروز دشمن در مرزهای لبنان و یمن با ما می‌جنگد/ انقلاب اسلامی برای ما معجزه کردبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، سردار «حمید سرخیلی» شامگاه یک‌شنبه با حضور در «یادواره شکست حصر آبادان» که در اصفهان اظهار داشت: تقارن شروع دهه اول محرم با هفته دفاع مقدس قابل بهره برداری است؛ چرا که نمایانگر تداوم راه حسین (ع)، راه انقلاب اسلامی و به خصوص هشت سال ایستادگی و مردانگی انسانهایی است که مسیر حسین ابن علی (ع) را طی کردند.

وی افزود: کربلا، کربلا نمیشد اگر سیدالشهدا (ع) با اهل بیت خود وارد این معرکه نمیشدند و حتی از کوچکترین سرباز خود علی اصغر (ع) نمی‌گذشتند؛ رسالت اهل بیت به مکان کربلا ارزش داد و کربلا زمانی کربلا شد که کرب و بلا بود.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره ادامه داد: وقتی از سیدالشهدا (ع) سوال میکنند با این اهل بیت کجا میروی و آنها به حرف شما گوش نمیکنند، پاسخ میدهد همچون یزیدی از همچون منی که بر روی دوش پیامبر و جدم بزرگ شدهام درخواست بیعت کرده است یا قبول میکند یا خون مرا خواهد ریخت.

وی تصریح کرد: اگر امروز بعد از قرنها اسلام باقیمانده بواسطه قطره قطره خون حسین ابن علی (ع) است و اگر بعد از پیامبر (ص) صحیفه نبود و مولا امیرالمومنین (ع) حکومت را دست گرفته بود و انحراف در دین ایجاد نمیشد مسیر اسلام جور دیگری بود.

سرخیلی افزود: در این راه باید خونهای بسیاری ریخته شود و افراد بسیاری مانند حججی برای اسلام فدا شوند، این شهید با صلابت ایستاد ما هم باید بایستیم.

وی با بیان اینکه باید با چنگ و دندان از این انقلاب دفاع کنیم، افزود: معلوم نیست اگر این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل نشود چه باید کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به سالگرد عملیات ثامن‌الائمه اشاره کرد و گفت: در منطقه ذوالفقاری برای بررسی رفتیم و دیدیم دشمن به ما رسیده و در نخلستان کمین کرده و همه را زیر آتش خود گرفته است.

وی با بیان اینکه شهید اکبر علیپور فرمانده گردان وقت بود که در آنجا برای حفظ منطقه با بچهها اتمام حجت میکرد چون امام گفته بود آبادان باید حفظ شود، افزود: درحالیکه همه اشک میریختند او میگفت نگذارید چکمه عراقی روی ناموس شما بیاید، یا همه کشته میشویم و شهر سوخته تحویل عراق میدهیم یا پیروز میشویم.

سرخیلی افزود: درگیری آغاز شد نزدیک یکی از رزمندهها به نام فهیمی شدم و دیدم در چشمش تیر خورده و از آن طرف سرش خارج شده و با اینکه جانی نداشت دست من را از صورتش کنار زد و آرام گفت نگذار حرف امام زمین بماند، کاری به من نداشته باش و برو.

وی با بیان اینکه شهر آبادان با حرف امام زمین نماند، تصریح کرد: بعد از آن درگیری عملیاتهای بسیاری شد و منطقه آزاد گشت.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره بیان کرد: در منطقه مدنگ لباسهای ما رنگی بود برای همین به محض بیرون آمدن از سنگر عراقیها ما را میزدند؛ درآنجا برخی بچههای اصفهانی از گروه احمد کاظمی لباس دوم خودشان را به ما دادند که کمتر در تیرس باشیم که نمونهاش شهید موذنی از خمینی شهر بود.

وی با تاکید برای اینکه این شهید در مدنگ با زبان روزه و یک تیر به شهادت رسید اما مدنگ را حفظ کرد، اظهار داشت: در جبهه همه با هم مانند یک خانواده زندگی میکردیم، خیلیها بدون اشهد گفتن جان دادند و ما به جایشان اشهد خواندیم.

سرخیلی با اشاره به ایستادگی رزمندگان در جنگ تحمیلی و جانفشانی مردم بیان کرد: طلیعه بسیاری از پیروزیهای ما عملیات ثامن‌الائمه بود چراکه در این عملیات تفرکات عوض و کارهای عظیمی انجام شد برای نمونه ساخت پل بشکهای و سنجش سرعت آب در حالت جزر و مد و عبور ماشینهای سبک از روی پل بشکهای یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه گاهی فکر میکنم اگر امام نبود ما چگونه دفاع مقدس را طی میکردیم، گفت: رضا شاه در جنگ جهانی دوم کشور را بیطرف اعلام کرد اما ایران از جنوب و شمال تصرف شد و روسیه به ظاهر از شمال و انگلیس از جنوب ما را محاصره و تصرف کردند.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره افزود: در آن زمان یک سوم مردم کشور به خاطر گرسنگی و طاعون و غیره مردند آن هم در جنگی که بیطرف بودیم.

وی تصریح کرد: در دوران قاجار و پهلوی مردم مصیبتهای بسیاری کشیدند، در آن زمان 900 کیلومتر کشور به تصرف دشمن رسید یعنی کشوری که 2 میلیون و نیم مساحت داشت به یک میلیون و 600 کاهش یافت.

سرخیلی با اشاره به جدا شدن آذربایجان، ارمنسنتان و افغانستان از ایران گفت: آخرین دسته گل پهلوی از دست دادن بحرین به عنوان گلوگاه تنگه هرمز از دو طرف بود با حساب کتاب از ما گرفتند که تمامی اینها به معنی سازش است.

وی ادامه داد: تمام این امور نتیجه دوران سازش و زمانی بود که پای میز مذاکره مینشستند و هر زمانی که ما پای میز مذاکره نشستیم بلای بزرگی سرمان آمد.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره با بیان اینکه ملت ما هشت سال در برابر دشمن ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: از جنگ تحمیلی و انقلاب 230 هزار شهید دادیم که هزینه سازش بود، کدام یک از این دو 8 میلیون کشته بیطرف یا جنگیدن 8 سال در برابر 32 کشور هزینه بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای ما معجزه کرد، اظهار داشت: اگر بعد از جنگ پیروز از میدان بیرون آمدیم و انقلاب تداوم پیدا کرد به خاطر تداوم نسل انقلاب و امام خمینی(ره) به دوران امام خامنهای بود.

سرخیلی تاکید کرد: یکی از اساسیترین وجهههای پیروزی انقلاب اسلامی رهبری آن است و اگر امروز دشمن در چالش است به این دلیل بوده است.

وی افزود: زمانی ما در مرزها میجنگیدیم که مردم در مرکز کشور آرامش داشته باشند، جنگیدیم تا دشمن از سوسنگرد و بستان و هویزه به اهواز و بقیه شهرها نرسد و امروز دشمن در مرزهای لبنان و اسراییل و یمن با ما میجنگد.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره تصریح کرد: این امور نتیجه قدرت امنیت است و مصداق صلابت و پیروزی خون بر شمشیر بوده و نشان میدهد شهدا به وظیفه خود خوب عمل کردند.

وی افزود: شهدا وظیفه ایجاد امنیت را ایفا کردند اما چه به روز دل خانواده شهدا آمد و چه رنجها که کشیدند و تحمل میکنند حتی هنوز بسیاری خانوادهها منتظر فرزندان خود هستند با این هدف که انقلاب اسلامی با تمام قدرت حفظ شد.

سرخیلی با بیان اینکه از درون جنگ و دفاع مقدس، نیروی نظامی قدرتمندی شکل گرفت، اظهار داشت: این قدرت نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد و خون شهداست، اگر امروز با قایق کنار ناو آمریکایی حرکت میکنیم به زبان فارسی از ما خواهش میکنند از آنها فاصله بگیریم و این نشان دهنده قدرت ماست.

وی ادامه داد: از زمانی که اعلام کردیم هر کشتی نظامی که در خلیج فارس عبور میکند باید نیروهای آن به فارسی حرف بزنند آمریکا دستور داد تمامی کشتیها مترجم داشته باشند و امروز 80 کشتی نظامی آمریکا و انگلیس مترجم فارسی دارند.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره تصریح کرد: تمامی این امور از قدرت رهبری و امت نشات میگیرد آن هم امتی که میگوید اگر در عاشورا بود اجازه نمیداد آن اتفاق رخ دهد.

وی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه گفت: آیا ما توان حل مشکلات را نداریم و باید سراغ آدمهای رذلی مثل ترامپ که بویی از انسانیت نبردهاند برویم، کسی که دخترش را در تلویزیون جلوی چشم همه برده و میگوید حیف نیست در خانه بماند و بقیه از آن استفاده نبرند.

سرخیلی افزود: برای مذاکره به سراغ فردی که مسائل بین خودش و کلینتون را افشا کرد و اینهمه جنایتی که در دنیا انجام داند در انتخابات به رخ یکدیگر کشیدند و سپس در سازمان ملل ساعتها حرف زد، برویم.

وی خاطر نشان کرد: یعنی ما عرضه نداریم اندازه سر انگشت شهدا کارهایی که در دفاع مقدس با دست خالی انجام دادند و مقاومت کردند و انقلاب را پیروز در آوردند، انجام دهیم.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره با بیان اینکه امروز جبهه ما جای دیگری است، گفت: در جنگ تحمیلی مردم انقلاب را در برابر 34 کشور پیروز کردند و امروز از درون افغانستان لشکر فاطمیونو از پاکستان و عراق لشکر درست کردیم بحرین را برای دشمنان از حیات خلوت خارج و یمن را برای آنان عذاب قرار دادیم در پاشنه آشیل حزب‌الله و لنبان و بچههای فلسطین قرار گرفتیم، چرا باید جلوی دیگران دست درازی کنیم.

وی افزود: بسیاری نکات اسرار است و نمیتوان گفت اما دیدید زمانی که گفتیم موشک میزنیم دقیق به هدف زدیم و در دیرالزور مرکز فرماندهی داعش را نابود کردیم و حتی اگر روزی بخواهیم ناوهای آمریکایی حاضر در خلیج فارس را زیر آب ببریم و قادریم آنها را از سراسر کشور با موشک مورد هدف قرار دهیم.

سرخیلی با تاکید بر اینکه نیازمند همتی والا هستیم، گفت: تا زمانی که به دست دشمن چشم دوخته باشیم به هیچ کجا نخواهیم رسید هرچند این بدین معنا نیست که با کسی سر جنگ داریم بالعکس چون با کسی جنگ نداریم باید با قدرت با دشمنان حرف بزنیم و در عمل خودمان را نشان دهیم.

وی ادامه داد: دشمن جرات ندارد از نظر نظامی با ما در بیفتد برای همین دست روی اقتصاد ما گذاشته لذا رهبر فرمودند اجازه نمیدهیم دشمن در سوریه پیروز شود و ما 5 سال است نگذاشتیم و اجازه نمیدهیم و این بزرگترین پیروزی دردنیا است.

جانشین فرمانده قرارگاه مدینه منوره بیان کرد: در عملیات ثامن‌الائمه دشمنان فهمیدند که قادر به در افتادن با جمهوری اسلامی نیستند و شکستن حصر آبادان باعث شد هر کشور خارجی به نوعی با اهدای ادوات جنگی به صدام کمک کرد اما در نهایت به پیروزی نرسیدند.

وی افزود: اگر گوش به فرمان رهبری باشیم و به حرفهای ایشان عمل کنیم این حلقههای مفقوده کوچک هم از بین میرود اما شرط آن مقاومت است.

سرخیلی خاطرنشان کرد: امروزه وقتی وارد گلزارهای شهدا میشویم در برابر بزرگی این افراد احساس حقارت میکنیم لیکن اگر استقامت کردیم و قدر رهبر و شهدا را فهمیدیم و راه درست را انتخاب کردیم قطعا پیروز میشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار