در دیدار اعضای خانه فرهنگ ایثار با مدیرمسئول روزنامه رسالت مطرح شد؛

بررسی راه‌های همکاری روزنامه رسالت در ترویج «فرهنگ ایثار»

اعضای خانه فرهنگ ایثار در دیدار با کاظم انبارلویی راه‌های ترویج و توسعه فرهنگ ایثار را بررسی کردند.
کد خبر: ۲۵۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ - 26September 2017
بررسی راه‌های همکاری روزنامه رسالت در ترویج «فرهنگ ایثار»

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در ادامه دیدارهای نمایندگان خانه فرهنگ ایثار با مسئولان رسانه ها، حمید موذن مدیر خانه فرهنگ ایثار با کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دو طرف به بحث و تبادل نظر در خصوص راه های ترویج فرهنگ ایثار و نقش رسانه ها در این خصوص پرداختند.

موذن در ابتدای این دیدار با اشاره به لزوم ارتباط با رسانه ها گفت: ما به دنبال ترویج فرهنگ ایثار هستیم و در این راه بنا داریم از روزنامه های ارزشی بهره ببریم و تاثیراتی در این حوزه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما در بحث ایثار به سراغ افراد مختلف رفته ایم و به دنبال الگوهای مختلف هستیم. زمانی که این الگوها را معرفی کنیم در جامعه با استقبال مواجه می شود. این الگوها از طریق رسانه ها قابل طرح است. برای مثال شهید حججی یک الگو است حتی تصاویر این شهید و آرامشش یک الگو است.

بدون رسانه ها نمی توان موج را ایجاد کرد به همین منظور به رسانه ها نیاز داریم. ما به دنبال همه جنبه های ایثار هستیم و می خواهیم از زاویه دیگری به دفاع مقدس بنگریم. می خواهیم از چرایی موضوع دفاع مقدس صحبت کنیم. ایثار زمانی در دفاع مقدس به کار آمد و کشور را نجات داد و امروز در مسائل دیگر نیازمند این ایثار هستیم.

انبارلویی نیز با اشاره به نقش رسانه های مکتوب و نیز ظرفیت های ایجاد شده در فضای مجازی گفت: آنچه که ما و روزنامه ها را بهم متصل می کند بحث تبلیغ فرهنگ ایثار است. مطالب مربوط به موضوع ایثار در صفحه شهر عشق و یا صفحه فرهنگی روزنامه رسالت قابل انتشار است.

وی بیان کرد: کاری که آغاز شده است کار بزرگی است. رسانه ها می توانند با حرکت به سمت ترویج فرهنگ ایثار کارهای بزرگی را انجام دهند.

سردبیر روزنامه رسالت با ابراز تمایل به توسعه همکاری ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار به ظرفیت های موجود در فضای مجازی و شبکه های ارتباطی اشاره کرد و بخشی از کار رسانه ای در این خصوص را وابسته به کار در فضای مجازی دانست.

وی تصریح کرد: در تحقیقی که انجام شد یکی از پربازدیدترین موضوعات در دهه های اخیر موضوع شهید حججی بوده است. علاوه بر این معانی این پیام ارتباطی و جذابیت آن برای حتی مخاطبینی که ارتباطی با این موضوعات نداشته است مهم و قابل بررسی است و نشان می دهد این موضوع قابلیت عرضه را داشته که خریدار پیدا کرده است.

سردبیر روزنامه رسالت با اشاره به پذیرش فرهنگ ایثار در جامعه بیان کرد: کار بر روی برخی موضوعات از جمله موضوع شهید حججی کار ژورنالیستی می طلبد. پذیرش فرهنگ ایثار از طرف جامعه بستگی به رفتار ما دارد. اگر مخاطب اخلاص در کار را نبیند با موضوع ارتباط برقرار نمی کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار