وصیت‌نامه شهید محمود ربیعی/ برادرانم! اسحله زمین افتاده‌‌ام را بردارید

شهید ربیعی در وصیت‌نامه خود آورده است: از برادران دلسوزم می‌خواهم اسلحه زمین افتاده مرا بردارند و بر قلب دشمن بتازند.
کد خبر: ۲۵۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ - 27September 2017
وصیت‌نامه شهید محمود ربیعی/ برادرانم اسحله زمین افتاده‌‌ام را بردارید
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمود ربیعی» سال 1347 در شهرستان خمین چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد. شهید ربیعی سرانجام ششم بهمن 1365 طی عملیات کربلای پنج در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است در ادامه می‌خوانید:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان
 
سلام علیکم
 
به نام ایزد دانا که عالم را آفرید و بر تمام موجودات از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین آن‌ها هستی بخشید. چند سخن با شما سروران عزیز دارم: اول پدر و مادر مهربانم، ای عزیزانی که به خاطر بزرگ نمودن من زحمت‌های بسیاری را متحمل شدید از شهادت من هیچ ناراحت نباشید بلکه افتخار هم بنمایید و این را قبول کنید که من امانتی بودم از طرف خداوند متعال پیش شما.
 
مرا حلال کنید هر چند نتوانستم فرزند لایقی برای شما باشم و حقیرانه می‌خواهم که کمتر بر سر قبر من گریه کنید.
 
چند سخن با شما برادران وخواهران مهربانم: از برادران و خواهران مهربانم می‌خواهم مرا ببخشند و نماز را حتی‌الامکان به جماعت به پا دارند و امام را تنها نگذارند و از دو فرزند شهید نورالله کمانی طلب بخشش می‌نمایم؛ زیرا که آن‌ها حق بسیاری بر گردن من داشتند. و از برادران دلسوزم می‌خواهم اسلحه زمین افتاده مرا بردارند و بر قلب دشمن بتازند. چند سخن با شما دوستان رفقا و اهل فامیل دارم:
 
از کلیه دوستان و اهل فامیل طلب بخشش می‌نمایم و می‌خواهم به این بیانات امام عنایتی داشته باشند: «ما از خداوند می‌خواهیم که قلوب ما را تغییر دهد. تا بفهمیم که برای چه در این دنیا آمدیم و باید چه بکنیم و چطور از این دنیا برویم. یک مرگ حیوانی نباشد به یک نحوی باشد که ما انبار نکنیم معاصی را در آن‌جا و روسیاه باشیم در نزد شهدا و خداوند تایید کند ما را و همه ما آدم شویم.
 
اسلام آمده است تا آدم درست کند همه انبیا برای این معنا آمده‌اند خدایا دل‌های این‌هایی که مخالف جمهوری اسلامی هستند برگردان تا آدم شوند ما باید این جنگ را ادامه دهیم تا وقتی که ان‌شاء الله پیروزی حاصل شود.»
 
و این پیروزی به گفته حضرت امام نزدیک است ان‌شاء الله و در آخر درخواست می‌کنم که جنازه‌ی این حقیر را در شهرستان خمین روستای خان‌آباد (احمد آباد) دفن کنند. در کنار دیگر شهدای آن روستا.
 
خداحافظ شما دوستان و آشنایان»
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها